تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«سخنان پالیزدار برنامه‌ریزی شده بود»

علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گوید که سخنان عباس پالیزدار علیه برخی شخصیت‌ها بر اساس برنامه بوده است.

عباس پالیزدار فردی است که در ابتدای سال‌جاری طی دو سخنرانی در دانشگاه‌های ایران، ۴۴ مقام جمهوری اسلامی را متهم به «فساد مالی» کرد.

در میان این ۴۴ نفر، نام ۹ روحانی بلند‌پایه از جمله آقای هاشمی رفسنجانی نیز وجود دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که با روزنامه جمهوری اسلامی گفتگو کرده، افزوده است: «اگر درست اطلاع رسانی کنند معلوم می‌شود عقبه این کارها کجاست.»


این برای نخستین بار است که آقای هاشمی در خصوص پرونده جنجالی عباس پالیزدار اظهارنظر می‌کند.

مصطفی پورمحمدی که پیش‌تر وزیر کشور دولت محمود احمدی‌نژاد بود و هم‌اکنون رئیس سازمان بازرسی کل کشور است، بارها از قوه قضاییه خواسته که دادگاه آقای پالیزدار به صورت علنی برگزار شود.

وی تاکنون توضیحی بر اصرار خود مبنی در خصوص برگزاری علنی این دادگاه نداده است.

آقای هاشمی رفسنجانی گفته که بر اساس گزارش‌های اولیه‌ای که به وی ارائه شده، این سخنرانی‌ها بر اساس «برنامه‌ ریزی» ایراد شده است.
وی در مورد این‌که چه افراد و جریان‌هایی در طراحی این برنامه‌ دخالت داشته‌اند، اظهارنظری نکرد.

به گفته آقای هاشمی «باید بر اساس محتوای پرونده پی ببرید که هدفشان چه بوده» است.

با دولت مدار کنید
آقای هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از این گفتگو، باردیگر اعلام کرد که در جلسه‌ای، آیت‌الله علی خامنه‌ای از وی خواسته است که با دولت محمود احمدی‌نژاد «مدارا» کند.

به گفته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام «دلایل رهبری این بود که این دولت در نوشتن برنامه (توسعه) دخالت نداشت و با سیاست‌ها آشنا نیست.»

علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی ۲۲ مرداد ماه سال جاری در اظهاراتی کم‌سابقه با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت محمود احمدی‌نژاد گفت بود که در سه سال گذشته با دولت نهم «مدارا» شده است.

هاشمی رفسنجانی باردیگر اعلام کرده است که در جلسه‌ای، آیت‌الله علی خامنه‌ای از وی خواسته است که با دولت محمود احمدی‌نژاد «مدارا» کند

آقای هاشمی با اعتراض به کم‌کاری دولت نهم در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفته بود: «با تغییر دولت و شروع به کار آن معلوم بود که آنها در این مسیر حرکت نمی‌کنند و ما هم در این سه ساله با دولت مدارا کردیم.»

اظهارات وی بعدها با واکنش مدیران دولت نهم مواجه شد و آنان اعلام کردند که دولت در مسیر برنامه ۲۰ ساله جمهوری اسلامی و در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی که ناظر بر واگذاری نهاد‌های دولتی به بخش خصوصی است، حرکت می‌کند.

محمود احمدی‌نژاد که در سال ۱۳۸۴ با وعده تقسیم پول نفت و اجرای عدالت در ایران به قدرت رسید، در ماه‌های اخیر هم‌زمان با رشد فزاینده قیمت‌ها، با انتقاد‌های فراوانی مواجهه شده است.

Share
در همین رابطه:
«دادگاه پالیزدار علنی برگزار شود»

نظرهای خوانندگان

خداوند این کشور را از جنگ،خشکسالی و دروغ نگاهبان باشد.
داریوش بزرگ.

-- ریم ، Feb 2, 2009

آقای هاشمی خودشان بیشترین نقش را در رای آوردن احمدی نژاد داشته اند . چه بسا اکثرا به مخالفت با او به احمدی نژاد رای دادند

-- ahmadi ، Feb 3, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)