تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«بخشی از ارتش آمریکا از عراق خارج می‌شود»

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد تعداد زیادی از ۱۴۰ هزار نیروی نظامی این کشور در عراق، تا سال آینده به کشورشان باز می‌گردند.

به نوشته رویترز، آقای اوباما افزوده است که اکنون عراقی‌ها به مرحله‌ای رسیده‌اند که می‌توان ‌مسئولیت‌های امنیتی بیشتری را بر عهده آنها گذاشت.

وی در دوران تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده بود که نیروهای نظامی آمریکا را ظرف ۱۶ ماه از عراق خارج کند.

رئیس جمهوری ایالات متحده در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی در عین حال از برگزاری صلح‌آمیز انتخابات شوراهای استانی عراق در روز شنبه تقدیر کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا واقعا تعداد زیادی از افراد ارتش آمریکا تا سال آینده به کشورشان باز می‌گردند گفت: «بله، ما به صورت رسمی مواضع و اهدافمان در عراق و افغانستان را اعلام خواهیم کرد.»


اوباما به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرد.

دولت اوباما در عین حال قصد دارد در مدت ۱۸ ماه، شمار نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان را از ۳۶ هزار نفر به بیش از ۶۰ هزار نفر افزایش دهد.

اوباما در این گفتگو همچنین اظهار داشت که در مشورت با فرماندهان نظامی به این نتیجه رسیده است که با توجه به برگزاری بدون خشونت انتخابات اخیر در عراق، می‌توان مسئولیت های بیشتری به عراقی‌ها واگذار کرد.

بر اساس توافقنامه امنیتی بغداد و واشینگتن، نیروهای آمریکایی تا پایان سال ۲۰۱۱ باید از عراق خارج شوند.

آسوشیتدپرس نیز نوشته است که اوباما برگزاری بدون خشونت این انتخابات را برای نیروهای آمریکا و خانواده‌های آنها که مسئولیت زیادی را بدوش می‌کشند، «خبر خوبی» دانسته است.

Share
در همین رابطه:
اوباما به مردم عراق تبریک گفت

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)