تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اعتراض به اجرای حکم عالیه اقدام‌دوست

هفت نهاد مدنی با صدور اطلاعیه مشترکی اجرای سه سال حکم زندان عالیه اقدام‌دوست فعال حقوق زنان را محکوم کردند.

عالیه اقدام‌دوست پس از آن‌که ۱۰ بهمن ماه از شهر فومن تحت‌الحفظ به دادگاه انقلاب تهران منتقل شد، برای گذراندن سه سال حبسی که دادگاه تجدید‌نظر آن را تائید کرده، به زندان اوین فرستاده شده است.

خانم اقدام‌دوست از سوی شعبه ۱۵ داداگاه انقلاب تهران به اتهام «شرکت در تجمع ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۵ در میدان هفت تیر» به سه سال و چهار ماه حبس و ۲۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.

این نهاد‌های مدنی در اطلاعیه خود آورده‌اند که مقام‌های قوه قضاییه با اجرای چنین احکامی قصد دارند «یاران جنبش زنان را به گروگان گیرند تا جنبش زنان را در منگنه هرچه بیشتر قرار دهند.»

در این اطلاعیه همچنین به مقام‌های قضایی هشدار داده شده است که «به حدود قانونی خود بسنده کنند.»

«مقام‌های قوه قضاییه با اجرای چنین احکامی قصد دارند یاران جنبش زنان را به گروگان گیرند تا جنبش زنان را در منگنه هرچه بیشتر قرار دهند»

نویسندگان این اطلاعیه اعلام کرده‌اند که در برابر «چنین اقدامات عجولانه و غیرقانونی» سکوت نخواهند کرد.

هفت نهاد مدنی در عین حال افزوده‌اند که اجرای حکم عالیه اقدام‌دوست را «غیرقانونی، نامتناسب و غیرعادلانه» می‌دانند و خواستار آزادی هرچه سریع‌تر وی از زندان هستند.

این اطلاعیه را کانون زنان ایرانی، کمیته زنان سازمان ادوار تحکیم وحدت، کمیته گزارشگران حقوق بشر، کمیته حقوق بشر سازمان دانش آموختگان ایران، کمیسیون زنان دفتر تحکیم وحدت، مدرسه فمینیستی و میدان زنان امضاء کرده‌اند.

محکومیت این فعال حقوق زنان در حالی از سوی دادگاه تجدید‌نظر تائید و به اجرا گذاشته می‌شود که در هفته جاری برخی از اعضای کمپین یک میلیون امضاء توسط ماموران امنیتی بازداشت شده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی که چندی پیش منتشر کرده، اعلام کرده که قوه قضاییه ایران طی سه سال گذشته «بیش از ۱۰۰ فعال حقوق زنان را تحت تعقیب قرار داده و به بازداشت، ارعاب و ممنوعیت سفر تعدادی از آن‌ها به‌ ویژه کسانی که در کمپین یک میلیون امضا برای برابری فعالیت دارند، ادامه می‌دهد.»

Share


در همین رابطه:
دستگیری سه عضو کمپین یک میلیون امضا
کمپین یک میلیون امضاء برنده جایزه دوبووار

نظرهای خوانندگان

چرا فقط هفتا؟

یعنی جنبش زنان تموم شده؟

-- .؟. ، Feb 2, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)