تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«خنثی‌سازی یک بمب در روز ۲۲ بهمن»

غلامحسین محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات می‌گوید که ماموران این وزارتخانه صبح روز سه‌شنبه موفق به کشف و خنثی‌سازی یک بمب شده‌اند.

به گفته آقای اژه‌ای، این بمب قرار بود در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن منفجر شود.

وزیر اطلاعات اشاره‌ای به این‌که بمب مذکور در چه شهری کشف و خنثی شده است، نکرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، آقای اژه‌ای، دشمنان جمهوری اسلامی را متهم کرد که با انفجار این بمب قصد داشته‌اند «مردم را به خاک و خون بکشند.»

به گفته وزیر اطلاعات، دشمنان جمهوری اسلامی قصد دارند از طریق شبکه‌های ماهوراه‌ای، وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها در میان مردم تفرقه ایجاد کرده و مانع پیشرفت ایران شوند

در فروردین ماه سال‌جاری بمبی در شیراز منفجر شد که طی آن ۱۴ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند. مقام‌های امنیتی در آن زمان این انفجار را غیرعمدی اعلام کردند.

پس از آن در اردیبهشت ماه، مقام‌های امنیتی از بازداشت ۱۵ نفر در ارتباط با انفجار شیراز خبر دادند.
به‌ گفته آنها، این افراد قصد داشتند عملیات‌ تروریستی در کنسولگری روسیه در شهر رشت، نمایشگاه کتاب و چند مکان عمومی انجام دهند.

سه تن از این متهمان چندی پیش در ایران دادگاهی شده و برای آنها درخواست حکم اعدام شده است.

ایران، آمریکا و اسرائیل را متهم می‌کند که در آموزش عوامل انفجار شیراز دست داشته‌اند و اعتراض رسمی خود را به واشینگتن از طریق سفارت سوئیس در تهران که دفتر حاظ منافع آمریکا نیز هست، به این کشور اعلام کرده است.

«استفاده دشمن از سایت‌ها و وبلاگ‌ها»
آقای اژه‌ای که امروز در جمع راهپیمایان همدان شرکت کرده بود، همچنین گفت که جمهوری اسلامی طی ۳۰ سال گذشته توانسته است تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.

به گفته وزیر اطلاعات، دشمنان جمهوری اسلامی قصد دارند از طریق شبکه‌های ماهوراه‌ای، وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها در میان مردم تفرقه ایجاد کرده و مانع پیشرفت ایران شوند.


این نخستین اظهارنظر صریح وزیر اطلاعات دولت نهم در خصوص «استفاده دشمنان» از وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها برای مقابله با جمهوری اسلامی است.

براساس گزارش سالیانه سازمان گزارشگران بدون مرز، ایران در سال گذشته میلادی ۱۸ وب‌نگار را دستگیر و برای ۹ تن از آنها حکم زندان صادر کرده است.

مقام‌های قضائی جمهوری اسلامی در هفته‌های اخیر با مسدود کردن تعداد دیگری از سایت‌های خبری و فرهنگی، محدودیت‌ها برای وب‌نگاران را تشدید کرده‌اند.

Share
در همین رابطه:
دادگاه متهمان انفجار شیراز برگزار شد

نظرهای خوانندگان

بابا اينا رو يكي كف بسته بياره تحويل من بده مشكلشون خيلي جديه!
دچار پارانويا شدن!

-- روانكاو ، Feb 10, 2009

اين دشمنان خيلي بد هستند، خدا آنها را بكشد كه حتي از وبلاگ هم مي خواهند انقلاب كنند...

-- دشمن كش ، Feb 10, 2009

مرگ بر آمریکا ، مرگ بر انگلیس ، مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر اینترنت ، و اکنون مرگ بر خاتمی ! باورم نمیشه داریم در سال 2009 زندگی می کنیم ، متاسفم .

-- رساهی ، Feb 10, 2009

اینها از رهبر انقلاب تا زیر دستیها دچار توهم هستند البته کار تبلیغاتی هم می کنند یعنی ما خیلی قوی هستیم ولی به نسیمی مانند حکومت شاه نشاهی خواهند رفت. البته امیدوارم بدون خشونت و خونریزی

-- ساسان ، Feb 10, 2009

خوب اینا خیلی عجیب و تازگی نداره
اینا کم کاری و بیعرضگی خودشون به هر چی و هر کسی الا خودشون نسبت می دن
اگه هیچ کس رو زمین نباشه می اندازن به گردن ساکنان کرات دیگه

-- fereshteh ، Feb 10, 2009

دیروز 22 بهمن حضور مردم باور نکردنی بود
انتظار چنین حوادثی دور از ذهن نیست چون بلاخره ما دارای دشمن هستیم ولی تعجب من از این است که دشمن ما چرا باید در این روز از بمب استفاده کند

-- بدون نام ، Feb 11, 2009

خدا رو شكر كه ايندفعه به پخش خبر جعلي خنثي سازي بمب قناعت كردند و اقدام به يك انفجار واقعي نكردند. هرچند كه از حالا به بعد شايد لازم شود.

-- بدون نام ، Feb 11, 2009

بابا خيلي بي‌انصافيد! اين همه خدمت کردن. پيشرفت ايران اگه با همين چتاب پيش بره ايران هم مي‌تونه جلوي آمريکا قد علم کنه! ما داريم مستقل مي‌شيم و اين براي اون‌هايي که 300سال ملت مارو چپاول کردن قابل هضم نيست. در جواب اون‌هايي که گفتن اين حکومت هم با نسيمي خواهد رفت خواب ديدن! اين نظام بر خلاف شاهنشاهي به مردم تکيه کرده. مردم هستن که اين جمهوري رو نگه داشتن. نمونش هم همون شهر هزار سنگر، آمل! الآنش هم مثل قبل نسل سوم انقلاب به آرمان‌هاي خميلي (ره) پايبنده. اين جو تازگي نداره و از اول انقلاب بوده. وجود چنين تبليغاتي هم هميشه بوده. ولي در يک مورد من با شما موافقم. از لحاظ ارتباتاطي بايد خيلي پيشرفت کنيم. محدوديت هاي اينترنتي بايد کمتر بشه. ولي مسدود کردن بعضي سايت‌ها لازمه. سايت‌هاي غيراخلاقي حتماً بايد سانسور بشن. در مورد اينترنت اميد.ارم مسئولان بفهمن که خيلي دارن مردمو تحت فشار مي‌زارن. اصلاً مطمئن باشين اگه سرعت اينترنت تو ايران بيشتر بشه کساني که ضرر مي‌بينن غربي‌ها هستن. چون با دسترسي بيشتر مردم ايران به اينترنت خيلي از جنبه‌هاي سياه دنياي غرب هم براي مردم آکار مي‌شه. همچنين مردم ايران اگه سرعت و راحتي دسترسيشون به اينترنت بالا بره به سختي حال وبلاگ‌هاي کذايي رو خواهند گرفت. ولي اين محدوديت ها هم اصل جمهوري اسلامي رو زير سوال نمي‌بره. پس همه با هم با ذکر يه صلوات بگين مرگ بر آمريکا، مرگ بر اسرائيل...

-- سعيد ، Feb 11, 2009

وقتی در روز عاشورا در حرم امام رضا بمب منفجر شدو عده ای را کشت مردم ساده لوح مقصر را دشمنان حکومت میدانستند . ولی بعدا معلوم شد که کار سعید امامی بوده . خدا را شکر که در راهپیمائی 22 بهمن این بمبه منفجر نشد . آخه این راهپیمایان محترم که تا وقتی به آنها ساندیس-کتاب کودکان-ساندویچ - اسباب بازی - ناهار - ... بدین شرکت میکنند دیگه چرا میخواین بکشینشون ؟

-- آرش ، Feb 11, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)