تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

آخرین وضعیت پرونده برادران علایی و درخشان

سخنگوی قوه قضاییه ایران، آخرین وضعیت پرونده عباس پالیزدار، حسین درخشان، برادران علایی، بهنود شجاعی و ابراهیم مددی را تشریح کرد.

علیرضا جمشیدی امروز (سه‌شنبه) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران اعلام کرد که پرونده حسین درخشان به اتهام «ارائه نسبت‌هایی به ائمه اطهار» در مرحله مقدماتی قرار دارد.

درخشان یکی از وبلاگ‌نویسان معروف ایرانی است که ماه گذشته از سوی نیرو‌های امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد.

آقای جمشیدی همچنین در مورد وضعیت پرونده برادران علایی گفت که آنها به زودی محاکمه خواهند شد.

اتهام این دو برادر پزشک که مدت شش ماه است در زندان به سر می‌برند، «اقدام علیه امنیت داخلی از طریق همکاری با کشور آمریکا، فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه‌های معاند نظام» اعلام شده است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت پرونده عباس پالیزدار هم افزود که کیفرخواست ۷۱ صفحه‌ای پرونده وی به دادگاه ارائه شده و به زودی آقای پالیزدار محاکمه خواهد شد.

پالیزدار اوایل سال جاری در جریان یک سخنرانی، ۴۴ مقام دولتی که نام ۱۰ روحانی بلند‌پایه نیز در میان آنها دیده می‌شود را متهم به فساد اقتصادی کرده بود.

جمشیدی در خصوص پرونده بهنود شجاعی نیز گفت که «در این رابطه شبهه‌ای مبنی بر رضایت اولیای دم و وجود فیلم آن مطرح شد که قضات دادگاه کیفری با ملاحظه این فیلم تشخیص دادند که گذشتی صورت نگرفته است.»

اتهام حسین درخشان «ارائه نسبت‌هایی به ائمه اطهار» و اتهام برادران علایی «اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با آمریکا» اعلام شده است

بهنود شجاعی به جرم قتل در سن زیر ۱۸ سال، به اعدام محکوم شده و تاکنون چندین بار حکم اعدام وی به دستور رئیس قوه قضاییه متوقف شده است.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین در مورد وضعیت جسمانی محمدصدق کبودوند تاکید کرد که وی «دارای مشکل حاد جسمانی است و به دلیل بیماری تحت مراقبت پزشکی است.»
آقای کبودوند به ۱۱ سال حبس محکوم شده و هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد.

این مقام قضایی در خصوص پرونده ابراهیم مددی نایب رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد نیز گفت که «مددی به سه سال و شش ماه حبس محکوم شده و با توجه به وضعیت حکم بازداشت و دوران محکومیت خود را سپری می‌کند.»

آقای مددی چند روز پیش از سوی نیرو‌های امنیتی در شمال تهران دستگیر و با زندان اوین منتقل شده است.

جمشیدی درباره آخرین وضعیت پرونده شهرام جزایری هم اظهار داشت: «هیچ تغییری نسبت به حکم سابق در پرونده ایشان اتفاق نیفتاده است.»
جزایری یکی از معدود محکومان مالی در جمهوری اسلامی است که پرونده وی جنجال‌های سیاسی فراوانی به همراه داشت.

وی هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد و سازمان امور زندان‌ها از بیم «فرار» به وی مرخصی نمی‌دهد.
جزایری پیش‌تر یک‌بار از دست نیرو‌های حفاظت زندان فرار کرد که چند روز بعد دستگیر شد.

جمشیدی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پملپ کانون حقوق بشر گفت: «این کانون بر اساس اعلام نظر وزارت کشور از کمیسیون ماده ۱۰ مجوز نداشته و با توجه به اخطارها و عدم دریافت مجوز پلمپ شده است.»
دفتر کانون مدافعان حقوق بشر در تهران، یکشنبه گذشته پلمب شد.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)