تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سوگواری پاکستان در سالگرد ترور بوتو

بان کی‌مون دبیر کل سازمان ملل خواستار تشکیل یک کمیته مستقل برای شناسایی عاملات ترور بی‌نظیر بوتو رهبر فقید حزب مردم پاکستان شد.

بی‌نظیر بوتو (۵۴ ساله) در ۲۷ دسامبر سال گذشته (۲۰۰۷) در جریان رقابت‌های انتخاباتی، در یک عملیات تروریستی در شهر راولپندی، ترور شد.

استعفای ژنرال مشرف رئیس جمهوری سابق پاکستان، انتخاب آصف‌علی زرداری همسر بوتو به عنوان رئیس جمهوری و نیز یوسف رضا گیلانی به عنوان نخست وزیر از تحولات مهم پس از ترور خانم بوتو است که تا مدت‌ها این کشور را در بحران فرو برد.

بان کی‌مون در بیانیه‌ای که به مناسبت نخستین سالگرد ترور خانم بوتو صادر شده، بر تلاش برای تحقق عدالت و کشف حقایق این ترور تاکید کرد.

دولت پاکستان پیش‌تر از دبیرکل سازمان ملل خواسته بود تا این کمیته مستقل تشکیل شود؛ درخواستی که گفته می‌شود به دلایل مالی، تاکنون به تاخیر افتاده است.

با گذشت یک سال از ترور بوتو، هنوز سوالات بسیاری در مورد این حادثه بدون پاسخ مانده است.


به گزارش خبرگزاری‌ها، ده‌ها هزار تن از هواداران بی‌نظیر بوتو در نخستین سالگرد ترور او بر مزارش در شهرک درگاهی خدابخش در استان سند گرد آمده‌اند.

بسیاری از آنها برای شرکت در این مراسم، کیلومترها را با پای پیاده طی کرده‌اند.

این مراسم که با حضور آصف‌علی زرداری رئیس جمهوری پاکستان و همسر خانم بوتو و فرزندانشان صورت می‌گیرد، تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شود.

بیش از هشت هزار نیروی پلیس و گارد ویژه از این مراسم محافظت می‌کنند.

آقای زرداری نیز که به این مناسبت بیانیه‌ای صادر کرده، تاکید کرده است که کسانی که بوتو را به قتل رسانده‌اند هرگز نمی‌توانند تاثیر تفکرات او را از میان ببرند.

Share
در همین رابطه:
آصف‌علی زرداری رئیس‌جمهور پاکستان شد
پسر بی نظیر بوتو جانشین وی شد
بی نظیر بوتو کشته شد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)