تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

درخواست هند از ایران، برای مقابله با تروریسم

هند از ایران، آمریکا، چین و عربستان سعودی به عنوان هم‌پیمانان پاکستان خواست تا این کشور را برای برخورد با عاملان حمله تروریستی بمبئی تحت فشار قرار دهند.

به گزارش نشریه تایمز هند‌، منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران‌ امروز در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه هند گفت که ایران از دهلی‌نو برای «مبارزه علیه تروریسم در منطقه» حمایت می‌کند.


منوچهر متکی و پراناب موکرجی

متکی هم‌چنین به هند اطمینان داد که ایران، «به عنوان قدرتی تاثیرگذار در منطقه» از دولت پاکستان می‌خواهد که تلاش‌‌هایش را برای سرکوب گروه‌های تروریستی افزایش دهد.

به گزارش این نشریه‌، دیروز (پنج‌شنبه) وزیر امور خارجه هند در گفت و گو با با همتایان آمریکایی و چینی خود، کاندولیزا رایس و یانگ جی چی، مراتب ناشکیبایی دهلی‌نو را در مقابل عدم پذیرش مسئولیت و تاکتیک‌های انحرافی به آنان منتقل کرد.

پراناب موکرجی هم‌چنین از وزرای امور خارجه آمریکا و چین خواست تا با استفاده از نفوذ خود پاکستان را متقاعد کنند تا علیه ریشه‌های تروریسم، که تهدیدی نه تنها برای هند بلکه برای کل جهان است، اقدام کند.

وزیر امور خارجه هند هم‌چنین در دیدار با سعد الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، از ریاض نیز خواست تا از قدرت خود در منطقه برای مقابله با تروریسم استفاده کند.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)