تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بدترين فيلم‌های سال ۲۰۰۸ از نگاه تايمز

منتقدان روزنامه تايمز مطابق معمول هر سال بعد از اعلام ۱۰۰ فيلم برتر سال ۲۰۰۸، به معرفی بدترين فيلم های توليد شده در سال جاری پرداختند.

به نوشته تايمز، باوجود توصيه منتقدان اين روزنامه، مردم استقبال وسيعی از اين فيلم‌ها کرده‌اند.

اين منتقدان فيلم «هوتی و نوتی» را نفرت‌انگيزترين فيلم آمريکايی سال شناختند. فيلمی که در ستايش از پاريس هيلتون خواننده جنجالی موسيقی پاپ آمريکايی ساخته شده و با نقدهای منفی بی‌شماری مواجه شده است.


نمایی از فیلم «هوتی و نوتی»

پس از فیلم «هوتی و نوتی»، فيلم‌های «سکس و شهر»، «هولک باورنکردنی»، «خواستنی»، «شب‌های بلوبری من»، و «ايزی ورچيو» در صدر ليست بدترين فيلم‌های سال ۲۰۰۸ قرار گرفته‌اند.

يکی از خوانندگان سايت تايمز آن‌لاين در کامنت خود نوشته است: «من هيچ کدام از اين فيلم‌ها را نديده‌ام و احتمالا هم نخواهم ديد. واقعا از خواندن نقد اين فيلم‌ها لذت بردم و با صدای بلند خنديدم. از منتقدان روزنامه سپاسگذارم.»

خواننده ديگری نيز در اعتراض به انتخاب اين منتقدان نوشته است: «کسانی که فيلم سکس و شهر را به عنوان يک فيلم بد انتخاب کرده‌اند، هيچ درکی از شخصيت‌های آن ندارند. شخصيت‌هايی که ما به تدريج به آنها علاقه‌مند شده‌ايم. بايد بگويم که این انتخاب دقيق و منصفانه‌ای نيست.»


پوستر فیلم «عشق در روزگار وبا»

در لیست بدترين‌های روزنامه تايمز، نام فيلم‌های برخی از فيلمسازان مطرح سينمای جهان از جمله وودی آلن، وونگ کاروای، هارمونی کورين و ريدلی اسکات نيز ديده می‌شود.

«مستر لونلی» ساخته هارمونی کورين، فيلمی طنزآميز درباره دنيای پوشالی سلبريتی‌ها، «شب‌های بلوبری من» ساخته وونگ کاروای فيلمساز موفق هنگ کنگی، «رويای کاساندرا» ساخته وودی آلن، «ربوده شده» تريلری خوش ساخت با بازی ليم نسن، «مجموعه دروغ‌ها» ساخته ريدلی اسکات، «بازی‌های بامزه» ساخته ميشل هاناکه، «کشتن عادلانه» با شرکت رابرت دونيرو و آل پاچينو و «عشق در روزگار وبا» از جمله فيلم‌های بحث برانگيز سال گذشته است که در ليست بدترين فيلم‌های منتقدان روزنامه تايمز قرار گرفته است.

جيمز کريستوفر منتقد تايمز درباره فيلم «عشق در روزگار وبا» ساخته مايک نيوويل نوشته است: «اين اقتباس از رمان گابريل گارسيا مارکز به نحو توهين‌آميزی کسالت‌آور است. ضمن اينکه تمام بازيگران فيلم، مثل مانوئل در فولتی تاورز با انگليسی شکسته‌ای حرف می‌زنند.»

Share

نظرهای خوانندگان

به این لیست باید فیلمهای Superhero Movie و wanted را هم اضافه کرد.

-- Arash ، Dec 22, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)