تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پنج نفر دیگر در ایران اعدام شدند

روزنامه ایران از به اجرا در‌آمدن حکم اعدام پنج نفر در شهر قم خبر داد.

این افراد به جرم «قاچاق مواد مخدر، آزار و اذیت کودکان و فساد اخلاقى» به مرگ محکوم شده بودند.

هویت و جرایم اعدام ‌شدگان، محمدرضا ۳۷ ساله و حمید ۲۲ ساله (تجاوز به یک پسر بچه ۱۲ ساله)، حسین ۳۷ ساله و اسماعیل ۲۶ ساله (همراه داشتن ۵۵ گرم هروئین و ۵۲ کیلو تریاک) و علیرضا ۴۱ ساله (افساد فى الارض) اعلام شده است.

وب‌سایت آینده در گزارشی نوشته که علیرضا ادعا کرده که امام چهاردهم شیعیان است و به خاطر اصرار بر این ادعا و «جرم‌های دیگری نظیر اغفال زنان شوهردار» به دار آویخته شده است.

بر پایه این گزارش، علیرضا معتقد بود که «پس از امام دوازدهم شیعیان، فردی در اصفهان به عنوان سیزدهمین امام رسیده است و وی نیز پس از او، از سوی خدا به عنوان چهاردهمین امام منصوب شده است.»

آن‌طور که خبرگزاری فرانسه اعلام کرده، با اعدام این پنج تن تعداد کسانی که در ایران در سال میلادی ۲۰۰۸ در جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند به ۲۳۴ تن رسید.

به گزارش سازمان عفو بین‌الملل، ایران در سال ۲۰۰۷ میلادی، پس از چین (۳۱۷ مورد اعدام) بیشترین تعداد اعدام‌ها در جهان را داشته است.

اعدام‌ها در ایران در حالی ادامه دارد که اتحادیه اروپا در سال‌های اخیر در اعتراض به اعدام‌ها به خصوص اعدام افراد زیر ۱۸ سال بارها بیانیه صادر کرده است.

این اتحادیه از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته که به اعدام افراد زیر ۱۸ سال پایان دهند و حقوق اقلیت‌های قومی و مذهبی را به رسمیت بشناسند.

ششم آبان ماه امسال نیز کمیسیون امنیت ملی مجلس از وزارت خارجه خواسته بود که تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌های حقوق بشری علیه ایران را افزایش دهد.

این در حالی است که سازمان ملل در روز‌های اخیر با صدور قطعنامه‌ای، نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم کرده است.

در سال‌های اخیر ده‌ها قطعنامه در اعتراض به اعمال محدودیت‌ها علیه اقلیت‌ها، اقوام، زنان و دانشجویان در ایران، از سوی مراجع بین‌المللی صادر شده است.

تهران در واکنش به این قطعنامه‌ها اعلام کرده که رویکرد غرب نسبت به مسئله حقوق بشر در ایران «مغرضانه» است.

Share
در همین رابطه:
شاهرودی: اعدام زیر ۱۸ سال نداریم
«اعدام، مجازات مناسبی برای نوجوانان نیست»
شش نفر در ایران اعدام شدند

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)