تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«فعالیت مجاهدین خلق در عراق ممنوع شد»

خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از دفتر مشاور امنیت ملی عراق از «ممنوع شدن» تمام فعالیت‌های سیاسی و رسانه‌ای سازمان مجاهدین خلق در این کشور خبر داد.

این خبرگزاری بر اساس بیانیه‌ای که امروز (یکشنبه) دفتر مشاور امنیت ملی عراق منتشر کرده، نوشته که دولت عراق کلیه فعالیت‌های سازمان مجاهدین خلق در خاک این کشور را به‌طور رسمی «ممنوع» اعلام کرده است.

این تصمیم دولت عراق در جریان بازدید یک هیئت عراقی به ریاست موفق الربیعی مشاور امنیت ملی این کشور از پادگان اشرف به رهبران این سازمان ابلاغ شده است.

این بیانیه همچنین آورده که از این پس ارتباط اعضای سازمان مجاهدین خلق با احزاب، شخصیت‌های سیاسی و عشایری و نیز اتباع غیرعراقی حاضر در این کشور با «برخورد قانونی» مواجه خواهد شد.

بر پایه این گزارش آقای الربیعی در این دیدار از اعضای سازمان مجاهدین خلق خواسته که خاک عراق را ترک کنند.

به گفته این مقام عراقی، پادگان اشرف پس از تخلیه در اختیار نیرو‌های عراقی گذاشته خواهد شد.

وی افزوده که هم‌اکنون نیرو‌های وزارت کشور و دفاع در حال تحویل گرفتن مسئولیت این اردوگاه از نیرو‌های آمریکایی هستند.

ارتباط اعضای سازمان مجاهدین خلق با احزاب و شخصیت‌ها و نیز اتباع غیرعراقی حاضر در عراق با «برخورد قانونی» مواجه می‌شود

ارتش آمریکا در حال حاضر اردوگاه این سازمان را در شمال بغداد محصور کرده ‌است.

در جنگ عراق با ایران، نیروهای این سازمان به عنوان متحد صدام به شمار می‌آمدند و حملاتی را نیز به داخل خاک ایران ترتیب دادند.

این سازمان هفت سال پیش از این، اعلام کرد که از مبارزه مسلحانه دست کشیده است.

در خرداد ماه امسال نیز دولت عراق دولت عراق هرگونه معامله با سازمان مجاهدین خلق را ممنوع اعلام کرده و از ارتش آمریکا خواسته بود حفاظت از اعضای این سازمان را متوقف کند.

نمایندگان شیعه و کرد پارلمان عراق، سازمان مجاهدین خلق را تهدیدی برای امنیت ملی عراق می‌دانند. این در حالی است که نمایندگان سنی معتقدند اعضاء این سازمان در اعمال تروریستی شرکت ندارد.

سازمان مجاهدین خلق ایران که در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی با نام «منافقین» شناخته می‌شود، در سال ۱۹۶۵ تأسیس شد و هدف آن براندازی حکومت محمدرضاشاه و پس از آن براندازی جمهوری اسلامی ایران بوده‌است.

اعضای این سازمان در اوایل دهه ۱۹۸۰ به عراق مهاجرت کردند و تا زمان حمله آمریکا به این کشور در سال ۲۰۰۳ از خاک عراق دست به اقداماتی علیه ایران می‌زدند.

نیروهای آمریکایی پس از حمله به عراق، اعضای این سازمان را خلع سلاح کردند و کنترل اردوگاه اشرف محل استقرار باقیمانده نیروهای مجاهدین در عراق را بر عهده گرفتند.
اخیرا کنترل این اردوگاه به دولت عراق واگذار شده است

Share
در همین رابطه:
ایران: غرب پناهگاه تروریست‌ها نشود
اعتراض تهران به لندن در خصوص سازمان مجاهدین

نظرهای خوانندگان

afrad Ashraf panahande hastand va bayad az hoghughe panahandegie anan hemayat nemud.

-- kamal amiri ، Dec 21, 2008

آقاکمال! حقوق پناهندگی یک چیز است ، مسلح شدن وتلوزیون راه انداختن وچریک تعلیم دادن و اسلحه انبار کردن وازمرز گذشتن به قصد خرابکاری یک چیز دیگر.

-- جاهد ، Dec 21, 2008

agar raiis yek sherkat dar keshvar haye gharbi eshtebahat masood rajavi ra kardeh bood, bist saal pish ekhraj mishod. afrad ashraf panahandeh hastand va bayad hemayat shavand. hamzaman bayad khastar bazneshastegi masood rajavi ham shod. mojahedin bayad yek tashkilat demokratik rah bendazand mesle tashkilat keh zaman shah dashtand...

-- بدون نام ، Dec 22, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)