تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دیدار غیرمنتظره بوش از افغانستان

جورج بوش پس از سفر به عراق، به‌طور غیرمنتظره وارد افغانستان شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، جورج بوش رئیس جمهوری آمریکا پس از دیدار با نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه بگرام، به کابل رفت و مورد استقبال حامد کرزی همتای افغان خود قرار گرفت.

بوش در کنفرانس خبری مشترکی با کرزی، اوضاع افغانستان را نسبت به هشت سال گذشته، بسیار متفاوت و امیدوار کننده، ارزیابی کرد.
وی با این حال افزود که هنوز باید کارهای بسیار و دشواری در افغانستان انجام شود و لازم است که واشینگتن و کابل با یکدیگر استراتژی مشترکی داشته باشند.

رئیس جمهوری ایالات متحده در ادامه اظهار داشت که نبردهای ایدئولوژیک به زمان زیادی نیاز دارند و با این که اوضاع افغانستان نسبت به قبل بهتر شده، اما هنوز روزهای سختی در پیش رو است.


بوش از همتای افغان خود مدال دریافت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کرزی نیز به بوش گفت که وی و مردم افغانستان، به راستی از دیدار وی مفتخرند و چه خوب بود که بوش فرصت بیشتری برای حضور در افغانستان داشت تا مردم این کشور می‌توانستند او را از نزدیک ببینند.

وی صحبت در خصوص زمان خروج نیروهای خارجی در افغانستان را زود هنگام دانست و افزود ما با کمک جامعه بین‌المللی ابتدا باید تروریسم و افراط‌گرایی را در کشورمان شکست دهیم.

ایالات متحده در حال حاضر ۳۱ هزار نیروی نظامی در عراق دارد که قرار است ۲۰ هزار نفر دیگر نیز به آنها افزوده شود.

این سفر که پس از دیدار پنج ساعته بوش از عراق صورت گرفت، دومین سفر وی به افغانستان در طول دوران ریاست جمهوری‌اش بود.


پرتاب کفش به سوی جورج بوش

جورج بوش در بیستم ژانویه سال آینده میلادی، قدرت را به باراک اوباما تحویل می‌دهد که وی نیز تلاش برای ایجاد ثبات در افغانستان را از الویت‌های خود اعلام کرده است.

بوش در سفر به عراق و در جریان کنفرانس خبری مشترک با نوری المالکی که پس از امضای توافقنامه‌ای در خصوص زمان خروج نیروهای آمریکایی از عراق صورت گرفت، با پرتاب کفش از سوی یک خبرنگار شیعه مواجه شد.

آن‌طور که رویترز گزارش کرده، این خبرنگار گفته است که در اعتراض به کشته شدن هزاران عراقی بعد از حمله نیروهای خارجی به رهبری آمریکا به عراق، این اقدام را انجام داده است.
مقام‌های عراقی، اقدام وی را عملی «وحشیانه» نامیده‌اند.

Share
در همین رابطه:
آخرین سفر بوش به عراق

نظرهای خوانندگان

حیف که اکثر مردم مظلوم افغانستان کفش ندارند و پابرهنه هستند!

-- Arash ، Dec 16, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)