تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«احمدی‌نژاد باید پاسخگوی اقداماتش باشد»

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با ارسال نامه‌ای از محمود احمدی‌نژاد خواستند که پاسخگوی اقدامات سه سال گذشته‌ دولتش باشد.

این نامه پس از آن‌که اعلام شد آقای احمدی‌نژاد قصد دارد در این دانشگاه حضور یابد، تهیه و به امضای ۱۶۰۰ دانشجو رسیده است.

به گزارش منابع دانشجوئی، در این نامه آمده که مخاطبان سخنان رئیس جمهوری در دانشگاه صنعتی شریف، دانشجویان خواهند بود «نه شنوندگان همیشه حاضر و همیشه موافقی که با اتوبوس آورده می‌شوند.»

دانشجویان همچنین خطاب به آقای احمدی‌نژاد نوشته‌اند که استادان این دانشگاه هنوز «به اجبار بازنشسته نشده‌اند و رئیس آن از سوی منتخب اعضای هیئت علمی است نه منتصب دولت.»

آنها افزوده‌اند که اساتید اقتصاد این دانشگاه، از نخبگان اقتصادی کشور هستند که با حذف آنها از سیستم تصمیم‌گیری، «نتایج فاجعه‌باری» بر اقتصاد ایران تحمیل شده است.

رئیس جمهوری باید «به پادگانی کردن فضای دانشگاه‌ها، اخراج، تعلیق و ستاره‌دار کردن صدها دانشجو» پاسخ دهد

بر اساس یک روال دانشگاهی در سال‌های اخیر، روسای جمهوری ایران به طور معمول سالانه دوبار در جمع دانشجویان حاضر می‌شوند.
نخستین حضور سالیانه روسای جمهوری مربوط به مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها (مهرماه) و دومین حضور مربوط به مراسم روز ۱۶ آذرماه (روز دانشجو) است.

در سال‌جاری، آقای احمدی‌نژاد در هیچ‌یک از این مراسم‌ها حضور نیافت و هنوز مشخص نیست که وی چه زمانی و به چه مناسبتی برای دیدار با دانشجویان به دانشگاه صنعتی شریف خواهد رفت.

دانشجویان صنعتی شریف در نامه خود، از آقای احمدی‌نژاد خواسته‌اند که پیش از حضور خود در این دانشگاه، پاسخگوی «سه سال ناامنی و پلیسی کردن فضای جامعه تحت عناوینی چون حفظ امنیت اجتماعی» باشد.

آنها اعلام کرده‌اند که رئیس جمهوری باید «به پادگانی کردن فضای دانشگاه‌ها با زمزمه انقلاب فرهنگی دوم، اخراج، تعلیق و ستاره‌دار کردن صدها دانشجو به بهانه نداشتن صلاحیت عمومی تحصیل» در این سال‌ها پاسخ بدهد.

در این نامه، در عین حال خطاب به محمود احمدی‌نژاد آمده است که «اینجا برترین دانشگاه صنعتی و علمی کشور است و اظهار نظرهای غیرکارشناسانه در آن جایگاهی ندارد.»

این دانشجویان یاد‌آور شده‌اند که در دانشگاه صنعتی شریف «پاسخ‌های نامربوط و استهزا آمیز که در سه سال گذشته بارها تکرار شده است گوش شنوایی نخواهد داشت.»

Share

نظرهای خوانندگان

رییس جمهور جرات رفتن به دانشگاه شریف را ندارد

-- فرهاد ، Dec 15, 2008

معمولن دانشجویان دانشگاه شریف فعالیت سیاسی چندانی ندارند. خوشحالم که نخبگان این دانشگاه نیز نسبت به وضعیت سیاسی کشور حساسیت نشان می دند.

-- فرامرز ، Dec 17, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)