تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«ایران تجربه عراق را تکرار نکند»

ایگور ایوانوف وزیر سابق امور خارجه روسیه به مقام‌های ایران توصیه کرد که اشتباه عراق را تکرار نکنند.

ایوانف که در یک همایش بین‌المللی در لوکزامبورگ سخن می‌گفت، از جمهوری اسلامی خواست که در موضوع هسته‌ای خود با جامعه بین‌الملل همکاری بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری نووستی روسیه، این مقام سابق وزارت خارجه روسیه گفت که اگر عراق در مورد این مسئله همکاری بیشتری می‌کرد، شانس بیشتری برای جلوگیری از گزینه نظامی علیه بغداد وجود داشت.


ایگور ایوانف

ایوانف در عین حال تاکید کرد که روسیه مخالف راه‌حل نظامی در پرونده هسته‌ای ایران است.
وی گفت که مسکو خواستار همکاری‌های شفاف‌تر ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌ها و کشورها است.

به گفته این مقام سابق وزارت خارجه روسیه، این طرف‌ها به هیچ‌وجه درصدد «نقض حقوق قانونی ایران و ایجاد خطر برای این کشور» نیستند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد به‌علت خودداری ایران از تعلیق غنی‌سازی اورانیوم، سه دوره تحریم علیه تهران وضع کرده است، اما ایران این قطعنامه‌ها را غیرقانونی خوانده است.

همایش لوکزامبورگ، همایشی بین‌المللی است که در آن مباحثی برای پیشگیری از فجایع اتمی انجام می‌گیرد و چهره‌های سرشناسی همچون هانس بلیکس رئیس سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ویلیام پری وزیر دفاع سابق آمریکا در آن عضویت دارند.

Share

نظرهای خوانندگان

از این واضح تر هم می شه حرف زد ؟ افسوس که تجربه بقیه جلوی چشم ماست ولی خودمون رو به نادونی می زنیم و می گیم این اتقاق برای ما نمی افته .

-- مهرداد ، Dec 9, 2008

اشتباه این نظر این است که فکر میکند که اگر عراق «بیشتر همکاری میکرد »به اوحمله نمیشد.این درحالی است که عراق بیشترین همکاری را میکرد و حمله بوش به عراق واشغال این کشور بر علیه قوانین بین المللی وبر اساس دروغی بود که پاول وزیر امورخارجه سابق آمریکا خود آنرا یک لکه ننگ بر دامن زندگی کاری خود میداند ومعرفی میکند که چگونه بانمایش مولتی مدیا در سازمان ملل نمایش دروغ داد وبعد به عراق حمله کردند. پس مساله همکاری رژیم ایران نیست بلکه بهانه گیری برای پیش برد سیاستهای جنگ طلبانه با همکاری اسرائیل است . پس نباید دچار اشتباه شویم که اگر رژیم ایران همکاری کند امریکا واسرائیل از نقشه های شوم خود برای مردم ایران دست بر میدارند. رژیم ایران در این فضای جنگی نیز سود میبرد وبه نفع جناحهایی درداخل رژیم است ودرکل تمامیت رژیم چرا که با تبلیغ خطر خارجی مردم را ساکت میکند ومعترضین را سرکوب میکند. در واقع فضای جنگی به نفع رژیم است و تهدیدات نظامی بین المللی برعلیه منافع جنبش مردم ایران است . پس باید مساله را ظریفتر از آقای ایوانف دید واز دید منافع مردم ایران و جنبش آزادی خواهی آنها

-- محمد ، Dec 9, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)