تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احضار ۱۵ دانشجوی دانشگاه همدان

منابع دانشجویی در ایران اعلام کردند که ۱۵ دانشجوی دانشگاه بوعلی همدان به خاطر برگزاری مراسم ۱۶ آذر در این دانشگاه به کمیته انضباطی احضار شده‌اند.

احضار این دانشجویان از سوی حراست دانشگاه بوعلی صورت گرفته است.

۱۶ آذرماه در جریان برگزاری روز دانشجو در دانشگاه همدان، پرتاب گاز اشک‌آور از سوی نیرو‌های امنیتی، منجر به بروز نا‌آرامی‌هایی در این دانشگاه شد.

به گزارش خبرنامه بوعلی، علی رضایی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه بوعلی سینا گفته است که با احضار این دانشجویان، مقام‌های دانشگاه قصد دارند آنها را مسئول وقایع اخیر معرفی کنند.

آقای رضایی در عین حال افزوده که تاکنون، نام ۱۵ دانشجوی احضار شده اعلام نشده است.

احضار این دانشجویان به کمیته انضباطی در حالی صورت می‌گیرد که جمعی از فعالان سابق دانشجویی دانشگاه بوعلی همدان، با انتشار نامه سرگشاده‌ای از وقایع ۱۶ آذر این دانشگاه اظهار تاسف کردند.

در این نامه که خطاب به رئیس دانشگاه بوعلی نوشته شده، آمده است: «شرمی بر گفتن نیست که راه ریاست امثال حضرتعالی و دست در دامن قدرت کشیدن در زمانه دولت فعلی، راهِ آبرو بر باد دادن است. در این فقر اخلاق و هوای قدرت، فاجعه آنجاست که دانشگاه، دانشجو را سرکوب کند.»

در ایران همه‌‌ساله در ۱۶ آذر به مناسبت کشته شدن سه دانشجو در چنین روزی در سال ۱۳۳۲، مراسم‌ دانشجویی متفاوتی برگزار می‌شود.

در سال‌های اخیر و با روی کار آمدن دولت محافظه‌کار محمود احمدی‌نژاد، جریان‌های دانشجویی با محدودیت‌های زیادی مواجه شده‌اند.

بر اساس اعلام کمپین بین‌المللی حقوق بشر، در یک سال و نیم گذشته در ایران، دست‌کم ۲۰۱ دانشجو بازداشت شده‌اند و ۱۶۱ دانشجو نیز احکام محرومیت از تحصیل دریافت کرده‌اند.

Share
در همین رابطه:
دانشگاه همدان در روز دانشجو متشنج شد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)