تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دست‌نوشته‌های اسکار وایلد پیدا شد

کلکسیونی از نامه‌ها و دست‌نوشته‌های اسکار وایلد نویسنده بریتانیایی که ۵۰ سال قبل مفقود شده بود، اخیرا تحویل کتابخانه مورگان در نیویورک شد.

به گزارش ایندیپندنت، این مجموعه شامل ۹ دست‌نوشته و چهار نامه از این نویسنده است که به اعتقاد کارشناسان ادبیات، روشنگر برخی نقاط تاریک در زندگی اسکار وایلد است.

این مجموعه را زنی برزیلی به نام لوسیا موریرا سالز که از شوهر کلکسیونرش به ارث برده بود به کتابخانه مورگان اهدا کرده است.


در میان این نامه‌ها، نامه‌ای از اسکار وایلد وجود دارد که خطاب به معشوقش لرد آلفرد داگلاس نوشته است. اسکار وایلد همجنس‌گرا بود و معشوقش را بوسی صدا می‌زده است.

وایلد در این نامه که گویا به مناسبت تولد لرد داگلاس برای او فرستاده شده، می‌نویسد: «بوسی عزیزم، خیلی خوشحالم که تو حالت بهتر است و از جعبه کارت‌ها خوشت آمده است. آکسفورد در زمستان واقعا عذاب‌آور است و من تا ۱۰ روز دیگر به پاریس خواهم رفت. دوست دارم با تو به یک جای گرم سفر کنم. الان حسابی سرم شلوغ است و... باید شعری را تا فردا تمام کنم. اسکار»


دست‌نوشته اسکار وایلد

لرد داگلاس بسیاری از نامه‌هایی را که اسکار وایلد برایش نوشته بود از بین برد. نامه‌هایی هم که باقی مانده است، اکنون در کتابخانه کلارک در دانشگاه یوسی‌ال‌ای آمریکا نگهداری می‌شوند.

پدر داگلاس که نهمین مارکیز کوئینزبری بود، از رابطه بین پسرش و نویسنده بریتانیایی خشمناک بود و اسکار وایلد را به خاطر بی‌نزاکتی شرم‌آورانه به دادگاه کشاند.

نامه دیگر مربوط به مجموعه‌ای از داستان‌های مربوط به کودکان است که وایلد در سال ۱۸۸۸ گردآوری کرده و درباره آنها به دوستش جرج کرسلی توضیح می‌دهد.

قرار است کتابخانه مورگان نیویورک، در ماه آوریل آینده، نامه‌ها و دست‌نوشته‌های اسکار وایلد را در نمایشگاهی به معرض دید عموم بگذارد.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)