تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

قتل هشت مامور پلیس توسط جند‌الله تائید شد

اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده پلیس ایران اعلام کرد که تعدادی از گروگان‌های این نیرو که در اختیار جند‌الله قرار دارند، کشته شده‌اند.

آقای احمدی‌مقدم به نقل از سربازی که چندی پیش از سوی جندالله آزاد شد، گفت که تنها هفت تن از ۱۵ گروگان زنده هستند.
جند‌الله که یک گروه مسلح مخالف جمهوری اسلامی است پیش‌تر اعلام کرده بود که هشت تن از ۱۶ گروگان خود را تیرباران کرده است. ادعایی که از سوی مقامات ایران رد می‌شد.

۱۶ نیروی پلیس مرزی ایران ۲۴ خردادماه امسال توسط این گروه در سراوان ربوده و به پاکستان منتقل شده‌اند.
سراوان واقع در ۳۵۰ کیلومتری زاهدان و هم‌مرز با پاکستان است.

گروه جند‌الله در منطقه بلوچستان واقع در مرز ایران و پاکستان فعالیت می‌کند و تا کنون حملاتی را علیه تأسیسات نظامی و انتظامی و مسئولان دولتی ایران انجام داده و تعدادی را کشته یا به گروگان گرفته است.

این گروه هم‌چنین در دو سال اخیر چندین اقدام تروریستی در سیستان و بلوچستان انجام داده است.
کشتار مسافران در منطقه تاسوکی زابل، انفجار اتوبوس حامل کارکنان سپاه در زاهدان و انفجار بمب صوتی در مقابل استانداری سیستان و بلوچستان، از مهم‌ترین اقدامات مسلحانه این گروه اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدی‌مقدم که امروز شنبه با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، اظهار داشت: «ما فکر می‌کنیم تعدادی از گروگان‌ها به شهادت رسیده باشند.»
وی حاضر نشد اعلام کند که چه تعداد از گروگان‌ها کشته شده‌اند اما گفت که تنها هفت تن از آنها سالم هستند.

به‌نظر می‌رسد با اعلام زنده بودن این هفت نفر به علاوه یک سرباز آزاد شده، مابقی گروگان‌ها که تعدادشان به هشت نفر می‌رسد از سوی این گروه به قتل رسیده باشند.
جند‌الله اعلام کرده که در ازای آزادی ۲۰۰ تن از اعضای خود، حاضر به مبادله گروگان‌ها است. ایران این درخواست را رد کرده و گفته است که حاضر به مذاکره با یک گروه تروریستی نیست.

جند‌الله که به رهبری عبدالمالک ریگی علیه ایران فعالیت می‌کند، اعلام کرده بود که هر هفته دو تن از این گروگان‌ها را خواهد کشت.

برادر ریگی هم‌اکنون در اختیار مقامات جمهوری اسلامی است. او چند ماه پیش از سوی پاکستان به همراه هشت نفر دیگر به ایران تحویل داده شد.


در همین رابطه:
هشدار جندالله به گسترش عملیات مسلحانه در ایران
«تیرباران دو پلیس دیگر از سوی جندالله»
درگیری نیروهای نظامی ایران با جندالله

نظرهای خوانندگان

ebarate koshtar mosaferan tasoki eshtebah ast.hamle be karvan ostandar sahih ast

-- بدون نام ، Oct 4, 2008

چرا باید تاوان ندانمکاریها و بی اعتنائیها و تبعیضها و دشمنیهای کینه توزانه قومی و مذهبی که رژیم نسبت به برخی از شهروندانش که انان را « اقلیت » میخواند روا میدارد را یک عده نظامی که وظیفه انان دفاع از « مرزهای مملکت است » و نه « سرکوب ملت » به اینگونه سفاکانه بپردازند ؟ در حالیکه عاملان ایجاد اینگونه مصیبتها که انواع ان بصورتهای گوناگون در سطح کشور مشاهده میشوند ، بی انکه خود اسیبی از این جریانات ببینند ، تحت محافظت شدید نیروهای امنیتی در اتوموبیلهای ضد گلوله و خانه های امن رفت و امد و زندگی میکنند و ککشان هم از انکه صدها نفر بیگناه که نه سر پیازند و نه ته پیاز بخاطر عدم ازادی برادر ریگی سرشان را از تن جا کنند ؟! و صدها خانواده وابسته به انان عزادار و پریشان گردند؟!.
داوید

-- داوید ، Oct 4, 2008

با داوبد هم نظرم.

-- پیمان ، Oct 6, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)