تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

الگوبرداری از شمایل انتخاباتی اوباما

پوستر انتخاباتی اوباما با عنوان «امید» (Hope)، دستمایه هجو شخصیت‌های سیاسی، مذهبی و هنری مثل پاپ، سارا پلین و ایمی واین‌هاوز (خواننده بریتانیایی) شده است.

این پوستر کار شپرد فیری، طراح و گرافیست آمریکایی است که به هنرمند خیابانی مشهور است.

پوستر «امید» اگرچه رسما به وسیله کمپین انتخاباتی اوباما به طراح آن سفارش داده نشد، اما عملا در کارزار انتخاباتی وی علیه جان مک‌کین و سارا پلین به کار گرفته شد.


پوستر باراک اوباما

به نوشته گاردین، اصل این پوستر و پوستر دیگری به نام «پیشرف» (Progress) از همین هنرمند، هفته گذشته در یک حراج آثار هنری، هر کدام به قیمت ۲۷۰۰ و ۴۸۰۰ دلار به فروش رفت.

این پوستر با تکنیک بسیار ساده‌ای طراحی شده و سبک آن یادآور پوستر «چه‌گوارا» اثر مشهور جیم فیتزپاتریک است.
پیش‌بینی می‌شود که این پوستر، به‌زودی مثل پوستر چه‌گوارا بر روی تی‌شرت‌های جوانان و فنجان‌های قهوه چاپ شده و بر دیوارهای اتاق‌های دانشجویی نصب شود.


پوستر پاپ

فیری متولد ۱۹۷۰ کالیفرنیای جنوبی است از مطرح‌ترین و تاثیرگذارترین هنرمندان خیابانی آمریکایی به‌شمار می‌رود. وی در حال حاضر، صاحب شرکتی است که علاوه بر طراحی پوسترهای هنری سیاسی و اجتماعی، به تولید پوسترهای تبلیغاتی و سینمایی و جلد آلبوم‌های موسیقی نیز می‌پردازد.

فیری که از استقبال عمومی از این پوستر شگفت زده شده به خبرنگاران گفته است که هرگز پیش‌بینی نمی‌کرده این کار این‌قدر جدی گرفته شود.


پوستر سارا پیلین

به دنبال استقبال عمومی از پوستر اوباما، پوسترهای دیگری به تقلید از آن که هجویه‌ای بر برخی شخصیت‌های مشهور سیاسی و هنری است منتشر شده است.

یکی از این پوسترهای طنزآمیز، تصویر اوباما را بر روی یک تابلوی آرایشگاه مردانه با موهای مجعد بلند به سبک موهای سیاهان دهه ۷۰ نشان می‌دهد که زیر آن نوشته شده است: « زمان تغییر است- کوتاه کردن مو ۲۰ دلار.»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)