تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سقوط ارزش سهام در بازارهای جهانی ادامه دارد

سقوط ارزش سهام در بازارهای مالی جهان امروز هم ادامه داشت و بازارهای بورس در کشورهای آسیایی و اروپایی با کاهش شدید قیمت سهام روبه رو بودند.

به گزارش سی ان ان سرمایه‌گذاران بازار بورس وال استریت از کاهش ارزش سهام عصبانی بودند. ارزش شاخص سهام داو- جونز که با ۴۰۰ واحد آغاز شده بود با چهار درصد کاهش قیمت رو به رو شد.

در انگلستان با آنکه دولت قول داده برای بهود اوضاع بحران مالی تلاش کند، هر واحد سهام بورس لندن با ۹ درصد افت قیمت روبه‌رو شد و در آلمان شاخص سهام داکس بورس فرانکفورت با کاهش ۱۰ درصدی همراه بود.

خبرگزاری فرانسه از روسیه گزارش داده به علت بحران اقتصادی و کاهش قیمت نفت، بورس مسکو تا سه‏شنبه هفته آینده تعطیل خواهد بود.

در بازارهای آسیایی وضعیت به مراتب بدتر است و امروز عرضه سهام در بورس کره جنوبی به دلیل افت ۱۰.۶ درصدی متوقف شد. بورس نیکی ژاپن نیز با افت ۹.۶درصدی شاخص اصلی سهام روبه‌رو بود.

در همین حال ۴۳ کشور آسیایی و اروپایی امروز در پکن گردهم آمده‏اند تا چاره‌ای برای بحران اقتصادی جهانی بیندیشند.

سقوط سهام در کشورهای غربی باعث گرایش مردم به خرید طلا شده است. هوارد سیلوربلات، تحلیلگر در موسسه Standard & Poor’s به نیویورک تایمز گفته است: «مردم از وضعیت موجود به وحشت افتاده‌اند. هیچ‌کس نمی‌داند تا چند ماه آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.»

کارشناسان اقتصادی معتقدند که آمریكا، اروپا و کشورهای توسعه یافته جنوب شرق آسیا در حال حركت به سمت یك ركود اقتصادی هستند.

این در حالی است که برخی از کارشناسان اقتصادی با افزایش ارزش دلار و کاهش ارزش یورو و همچنین قیمت نفت به بشکه‌ای ۶۰ دلار معتقدند که آمریکا در نهایت از این بحران اقتصادی سود خواهد برد.

نظرهای خوانندگان

امروز اگر وارد هر بورسی شوی اگر اقدام به خرید فقط ١٠٠ دلار سهام کنی و اکر فردا مراجعه کنی باید ٨٠ دلار بفروشی حباب تقلبات مالی و اعتباری ترکیده است و مانند بمب های خوشه ای هر روز بیشتر نزول می کند اعتبار وجود ندارد بانکها دیگر وام و اعتبار نمی دهند پس اگر امروز بفروشی سود کرده ای فردا دیر است وقتی فقط از اعتبار خرج کنی دیگر برایت اعتباری هم نمی ماند ورشکستگی پشت ورشکستگی تا حدی پیش می رود تا زمین بخورد آنجاست که سرمایه گذارهای جدید وارد می شوند سهام به قیمت صفر را می خرند و افتصاد دوباره حرکت می کند ولی همین زمان تا کجاست که همه ی خرابی ها اکثریت جامعه را در فقر بیشتر فرو می برد حقوق کارگر امریکایی نسبت به سال ١٩٧٠ یک دهم می شود اما سرمایه دارها سودشان صدها برابر شده است اینست مکانیزم خودگزدانی بازار آزاد که لیبرالها ی مذبذب مداحی اش را می گفتند .

-- فرهاد-فرياد ، Oct 24, 2008

اقای فرهاد لغت لیبرال یک فحش و بد بیراه نیست لیبرال یعنی ازادی خواه اگر ازادی خواهی توام با دمکراسی واقعی باشد نهایتا پیشرفت حاصل خواهد شد باید بدانید عکس لیبرال استبداد است با توجه بمطالب بالا لابد شما یک مستبد هستید باید بدانید که حکومتهای استبدادی بتاریخ پیوسته اند یا بهتر است بگویم دورانشان گذشته ودنیا بدمکراسی رو اورده البته نه کاریکاتور دمکراسی که در جمهوری اسلامی رایج است و رای مردم در انتخابات همیشه بین بد و بدتر بوده است در لیبرال دمکراسی مردم با چند بار ضربه خوردن بالاخره راه درست را پیدا خواهند کرد

-- حسن ، Oct 26, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)