تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

رد ادعای ایرنا از سوی شیرین عبادی

شیرین عبادی، برنده ایرانی جایزه صلح نوبل، ادعای خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) را مبنی بر گرویدن دخترش از اسلام به مذهب بهائیت را تکذیب کرد و این ادعا را با مسئله وکالت وی در مورد پرونده بهائیان دستگیرشده در ایران مرتبط دانست.

شیرین عبادی به روزنامه اصلاح‌طلب کارگزاران گفت: «من و دخترانم به شیعه بودن خود افتخار می‌کنیم. اما چگونه‌است تمام ارکان رسانه‌ای یکباره به کار می‌افتند تا من را خارج از دین معرفی کنند.»

وی تأکید کرد: «به عنوان یک شیعه برای اینکه نشان بدهم اسلام دین مدارا و ملاطفت است دفاع از حقوق شهروندی بهاییان را قبول کرده‌ام.»

رئیس کانون مدافعان حقوق بشر ایران، درباره علت این اتهامات به بازداشت هفت از بهائیان اشاره کرد و گفت: «من و همکارانم از جمله آقایان عبدالفتاح سلطانی و اسماعیل‌زاده وکالت آنان را پذیرفته‌ایم و این در حالی است که آنان تاکنون با خانواده خود دیدار نداشته‌اند. ما بر این اعتقاد هستیم که بهائیان نیز مانند هر متهم دیگری می‌توانند وکیل داشته باشند و این امر به منزله تائید افکار آنان نیست.»

خانم عبادی افزود: «مگر وقتی که یک وکیل از یک قاتل و یا از یک قاچاقچی در دادگاه دفاع می‌کند، شریک جرم او می‌شود؟ مسلماً خیر در مورد متهمان سیاسی نیز به همین گونه‌است. دفاع از یک متهم سیاسی به منزله همسویی با او نیست، بلکه از باب اعتقاد به آزادی بیان و عقیده‌است.»

وی در ادامه گفت: «افتخار می‌کنم که من و خانواده‌ام شیعه هستیم اما در دادگاه از حقوق شهروندی بهائیان دفاع خواهم کرد و آیت‌الله منتظری نیز در فتوای مذهبی خود قبلاً اعلام کرده بودند، بهائیان نیز دارای حقوق شهروندی هستند.»

بهروز توکلی، سعید رضایی، فریبا کمال آبادی، وحید تیزفهم، جمال‌الدین خانجانی و عفیف نعیم شش تن از رهبران بهایی هستند که در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری از سوی مقامات امنیتی ایران دستگیر شده و تاکنون در بازداشت به‌سر می‌برند.

فرد هفتم این گروه مهوش ثابت است که از ماه‌های گذشته در زندان به سر می‌برد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

نسیم شمال در دوره ای دیگر که کسی خودش را پدر ملت ایران معرفی کرده بود :
« پدر ملت ایران اگر این بی پدر است ***بر چنین ملت و گور پدرش باید ریـ... » و حالا اما شما ببینید که یک وکیل را چنان مجبور می کنند که گویی هذیان می گوید. در یک مملکت آزاد کسی حق ندارد که کسی را بدین و ایمانش بنامد. حالا شما ببینید بی شرمی را تا کجاها برده اند که کسی را بدینی که ندارد متهم می کنند و بعد هم شاید مجرمش بنامند و آنگاه واجب القتلش هم فتوا دهند. و اما متاسفانه بهاییت هم تحفه ای نیست و پر است از عربیات و اسلامیات و ترشحات و تکثفات شیعه گری وگرنه این چنین بود و یک دین ایرانی می بود امروز با اینهمه خفقان بیشتر از نیمی از ایرانیان بهایی شده بودند.
دستجردی از تهران

-- دستجردی از تهران ، Aug 7, 2008

In vazifeye hameye iranihaye azadikhah o va hata degar andishan az har no (bahaii, massihi, zartoshti, darvish, boudayi, athe, laic....) hast ke az khanoume EBADI havadari o hata hefazat konad. Avalan dokhtare ishan bahayi nist. Sanian bahayi ham bashad, bahayi boudan joz dar jomhourie Eslami o keshvarhaye ajibo schizophreni manand IRAN, ARABESTAN, EMARAT, KOWEIT, .... na jorm ast o na zede akhlagh. Man Mosalmanam o vaghean az mosahebat ba doustane bahayi lezat mibaram o eftekhar mikonam ke chenin doustani daram, chon anha ham mosalman hastand. In ayatollahaye ghoroune vosta faramoush kardand rouzegarani ke shiayan be dast hokoumate markazie vaght, bani omaye o bani abasso bani cherto perta koshteh mishodand, ya faramoush kardand saddame shiee kosh ke na be iraniha rahm kard na be shiehaye keshvarash. In ayatollahaye ozma o gheire ozma faramoush kardand ke mostabedin gharnha pisho mostabedin hazer ke khodeshoun bashand aghebati joz zaval o naboudi nadarand. In olaghha hata az tarikh ham yad nemigirand. Hata nafahmidand chera mardom be onvane ziarat madfou o hezaran kessafat bar sare mazare khomeini mirizand. Hengami ke fahmidand motmaen bashid barashoun bessiar bessiar dir shodeh

-- Nam ، Aug 7, 2008

بانو شيرين عبادی به عنوان يك زن مدافع حقوق زنان، افتخار مي كند كه شيعه است. افتتخار مي كند كه پيروی از مولايش علی (ع) مي كند. بانو عبادي، چرا مذهب زن ستيز خود را علم مي كنيد؟ كجای اين مذهب شما حقوق اجتماعی زن را با مرد همگن دانسته؟ بس است اين عيب پوشي ها. سخن از آزادی بكنيد. چه كار داريد كه سنگ اسلام را به سينه بزنيد؟

-- Hossein ، Aug 8, 2008

در شگفتم کآسمان از هم نمیپاشد چرا!
و چه و چه و چه اندازه و چقدر نامردند اینان!
آرزومند رخ شاه چو ماهم حافظ
مددی تا خر و خرگاه زهم پاره شود!

-- خداداد از تهران ، Aug 8, 2008

همانطور که مشاهده میکنید بهائی بودن در ایران یک جرمی ست که در قامون اساسی این جرم تعریف نشده است اینکه مجامع بین المللی میگویند حرف بی ربطی نیست . تعداد زیادی از پیروان دین بهائیت به جرم بهائی بودن اعدام شده اند . در رابطه با خانم عبادی هم به نظر میرسد جمهوری اسلامی دیگر کف گیرش به ته دیگ خورده است همانطور که در اقتصاد دچار بن بست شده در سایر عرصه ها نیز بن بست جمهوری اسلامی او را به سرگیجه انداخته است قوه ی قضائیه و سردمداران رژیم متهم به فسادند . دیکتاتوری خشن را به مرحله ی اعدامها رسانده اند در عرصه ی جهانی دچار بن بست شده اند قادر به تعامل نیستند جمهوری اسلامی دیگر نمی تواند خود را سامان دهد . حتی در برخورد با خانم عبادی هم مشخص است که جمهوری اسلامی به چه ترفندهائی رو آورده است رویکرد بدون برنامه ی رژیم به این عرصه ها ناشی از سردر گمی رژیم در سرکوب جنبش رو به اعتلای ایران است . همه ی حکومتیان را شبهی دچار کابوس کرده است به همین دلیل راهکار دولت وحدت ملی و ... را مطرح میکنند . از این دست اتهاماتی که به خانم عبادی زده شده است در روز ها و ماههای آینده برای دیگران هم در بوق و کرنا خواهند کرد این یعنی اوج درماندگی .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 8, 2008

اینها خجالت هم نمی کشند و از تاریخ هم پند نمی گیرند !. نه سرنوشت سران نازیها را در دادگاه نورنبرگ مشاهده کرده و یا در جائي انانرا خوانده و یا شنیده اند !. و نه انگار از سرنوشت شوم «اسلوبودان میلوشویچ » و « صدام حسین » و خفت و ذلتی که بر سرشان اورده شد خبر دارند و نه همین چندی پیش که رهبر ادمخوار صربها در جنگ بوسنی « رادوان کاراجیج » را بعد از بیش از یک دهه که خود را پنهان نگه داشته بود ، سرانجام پیدا و دستگیر کردند و خودش بهتر از هر کس دیگری می داند که چه سرنوشت تلخی در انتظار او نشسته است را در باره اش شنیده اند !. شما اقایان « انجایتان » از جای دیگری می سوزد که دختر خانم عبادی را بزعم خودتان بعنوان بهائی بودن گناهکار جلوه میدهید ! انجایتان از ان می سوزد که چگونه یک شیرزن ایرانی با همه فشارها و تحقیرها ئي که بر سر او و همسانانش هر روزه در کشور وارد می اورید و از انجام هیچگونه شقاوت و بیرحمی که به او و امثال او تا می توانید خودداری نمی کنید ، اما با وجود اینها توانسته برخلاف میل و انتظار شما چنان سری با افتخار بنام زنان دربند هموطنش و همچنین در بین سایر زنان جهان ازاد بالا بیاورد که یک سرو گردن بالا تر از سرهای گر شما حتی با عمامه ئی است که بر روی ان قرار داده شده است و مانند خورشید بنام ایران در جهان خودنمائی میکند!.
دست از سر اقلیتهای قومی و مذهبی ( رسمی و غیر رسمی ندارد ) و ضعفائی که توان مقابله با بیرحمی و سنگدلی با شما را ندارند « زنان و دانشجویان » بردارید ، باور کنید عاقبت خوشی ندارد ! دیگران که به دیار عدم رهسپار شده اند ولی هنوز « رادوان کاراجیج » زنده است ، بروید و از او بپرسید !!.

-- داوید ، Aug 8, 2008

اين اظهار عقيده خانم عبادي صريح و قابل احترام است

-- آرش ، Aug 9, 2008

شیرین عبادی دروغ می گوید. غرب برای "رهبر" سازی جایزه نوبل به او داد که او
زیر پوشش این "جایزه" منافغ غرب علیه ایران و منطقه و بنفع صهیونیسم را به پیش می برد.
پیام اخوان در نزد کاناداییان مترقی به صهیونو
فاشیسم معروف است زیرا با وجودیکه او خود را وکیل "حقوق بشر" قلابی غرب معرفی میکند کارش چیزی جز پرونده سازی برای کشورهایی که مورد هدف اسراییل و صهیونیسم نمی کند. او از یکطرف مرتب به ایران حمله کرده و زیر پا گذاشتن حقوق بشر در ایران را یادآوری می شود در جاییکه بیانه بنفع اسرییل علیه فلسطینی ها امضاء میکند و "حق اسراییل برای دفاع از خود" در مقابل
فلسطینی ها راصحه گذاشته و نظرها را بطرف
"امنیت اسراییل" ابدور از تیکه تیکه شدن بدنهای نوزادان فلسطینی را تبلیغ میکند. اخوان که از بهائین ایران است مانند دیگر بهاییان با
صهیونیسم و اسراییل روابط و همکاری بسیار
نزدیک دارد و از موقعیت خود بعنوان وکیل حقوق بشر سازمان ملل برای دستگیری و محکوم کردن سران دول اسلامی بعنوان "جنایتکار جنگی" از هیچگونه خدمتی برای صهیونیسم غافل نیست . بهمین جهت این نوع اشخاص خود فروش چهره های معروف
جنایتکاران و آدمکشان غربی مانند جورج بوش،
بلر، شرون ، اولمرت ، ناتانیاهو و غیره را ول کرده و به دنبال البشر در سودان می روند. بشیر برای جلوگیری از "save Darfur" مجبور است از خود عکس العمل نشان دهد ولی این
عکس العملها از نظر افرادی نظیر اخوان غیر
قابل بخشش است.Too bad

http://media.www.mcgilltribune.com/media/storage/paper234/news/2008/12/02/News/Iranian.Press.Targets.Nobel.Prize.Winner.Ebadi-3564990.shtml

-- بدون نام ، Jul 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)