تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

سفارت کانادا در تهران متهم به "جاسوسی" شد

گروهی از نمایندگان مجلس ایران خواستار تحقیق و تفحص درباره فعالیت‌های سفارت کانادا در تهران شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از روزنامه اعتماد چاپ تهران می‌نویسد، برخی از نمایندگان مجلس ایران سفارت کانادا را به جاسوسی متهم کرده‌اند.


سفارت کانادا خیابان مطهری تهران

جواد آریان‌منش، نماینده مجلس در گفتگو با روزنامه اعتماد چاپ تهران گفته‌ است: "مجلس جاسوسی سفارت کانادا را مورد تحقیق و تفحص قرار خواهد داد".

برپایه این گزارش غلامحسین محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات ایران، قرار است با این نمایندگان مجلس بر سر این اتهامات دیدار و گفتگو داشته باشد.

حمید رضا حاج بابایی یکی دیگر از نمایندگان مجلس ایران، کانادا را "نماینده آمریکا در ایران" می‌داند و می‌گوید "سفارت کانادا یادآور "لانه جاسوسی" است و این برای ایرانی‌ها پذیرفتنی نیست".

مناسبات تهران- اتاوا در سال 2003 پس از مرگ زهرا کاظمی روزنامه‌نگار ایرانی- کانادایی که در زندان وین در بازداشت به‌سرمی‌برد، به تیرگی گرایید.

در 21 نوامبر امسال، کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی کانادا برای نقض حقوق بشر در ایران را از تصویب گذراند.

منوچهر متکی، وزیر امورخارجه ایران در واکنش تند به قطعنامه ارایه شده از سوی کانادا گفته بود:
"كانادا طی سال‌‏های گذشته پرونده و كارنامه بدی را در ايران از خود به جای گذاشته، به نحوی كه سفارت‌‏خانه كانادا در ايران اقدام به جاسوسی برای آمريكا كرده و نيز مواضعی را در ارتباط با مسائل منطقه داشته است".

Share

نظرهای خوانندگان

من شنیده ام که سفارت کانادا به بهانه تحقیق در مورد متقاضیان مهاجرت به آن کشور با سازمانهای ایرانی ارتباط پنهانی دارد. مثلا با سازمان ثبت احوال و قوه قضاییه. اگر این ادعا صحت داشته باشد پس کار از ریشه ایراد دارد. نظر شما چیست؟

-- پیروز ، May 25, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)