تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

برترين های رسانه ای سال 1385

دومین دوره نظرسنجی «برترين‌های رسانه‌ای سال» در حال برگزاری است. برای سال ۸۵ برترین‌ها در هفت حوزه آلبوم موسیقی، مطبوعات، سایت‌های سرویس‌دهنده، سایت‌های اطلاع‌رسانی، رادیو، تلویزیون و وبلاگ انتخاب خواهند شد.

با جمع‌بندی نظرات، پیشنهادات و انتقادات کارشناسان و کاربران در مورد برگزاری نظرسنجی در سال گذشته، هفت‌سنگ نظرسنجی سال جاری را با تغییراتی برگزار می‌کند. نظرسنجی سال ۸۵ نسبت به سال ۸۴ دو تفاوت عمده دارد. اول اینکه دو حوزه‌ رسانه‌ای پادکست و فیلم سینمایی حذف و به جای آنها دو حوزه سایت‌های اطلاع‌رسانی و برنامه‌های رادیویی اضافه شده‌اند.

تفاوت دیگر این است که هفت‌ انتخاب اولیه کارشناسان به شکل دقیق‌تر و با تفکیک موضوعات در هر حوزه انجام می‌شود. مثلا در مورد وبلاگ، هفت وبلاگ انتخاب خواهد شد که هر کدام در یک موضوع خاص خواهد بود. یک وبلاگ فرهنگی، یک وبلاگ اجتماعی-سیاسی، یک وبلاگ آموزشی، یک وبلاگ شخصی و ...

مرحله اول نظرسنجی برگزار شد و با جمع‌آوری نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران، برترین‌های حوزه‌های مختلف مشخص شدند. اسامی برگزیدگان نهایی به شرح زیر است:

معرفی برترین‌های رسانه‌ای سال ۸۵

برترین‌های رسانه‌ای سال ۸۵ در نظرسنجی مجله هفت‌سنگ مشخص شدند. نظرسنجی «برترين‌های رسانه‌ای سال» در پایان هر سال توسط مجله اینترنتی هفت‌سنگ برگزار می‌شود و در آن برترین‌های حوزه‌های مختلف رسانه‌ای توسط هیئت تحریریه هفت‌سنگ و صاحب‌نظران و کارشناسان رسانه‌ای انتخاب می‌شوند. در نظرسنجی امسال برترین‌ها در هفت حوزه آلبوم موسیقی، مطبوعات، سایت‌های سرویس‌دهنده، سایت‌های اطلاع‌رسانی، رادیو، تلویزیون و وبلاگ انتخاب شدند. مرحله دوم انتخاب که نظرسنجی از کاربران اینترنتی است تا پایان ایام نوروز سال آینده ادامه خواهد داشت.

در نظرسنجی امسال در بخش مطبوعات، روزنامه اعتماد به عنوان برترین روزنامه سراسری، روزنامه گل به عنوان برترین نشریه ورزشی، مجله نسیم هراز به عنوان برترین نشریه جوانان، هفته نامه سلامت به عنوان برترین نشریه عامه‌پسند، هفته‌نامه عصرارتباط به عنوان برترین نشریه علمی، مجله بخارا به عنوان برترین نشریه فرهنگی و مجله زنان به عنوان برترین نشریه اجتماعی، سیاسی انتخاب شدند.

در بخش سایت‌های ‌اطلاع‌رسانی، خبرگزاری میراث فرهنگی به عنوان برترین سایت خبری، بالاترین برترین مجموعه لینک، هزارتو برترین مجله اینترنتی، همشهری‌آنلاین برترین روزنامه آنلاین، وين‌بتا برترین سایت علمی،ویکی‌پدیا فارسی برترین سایت مرجع و گل‌آقا به عنوان برترین سایت فرهنگی انتخاب شدند.

در بخش سایت‌های ‌سرویس‌دهنده، بلاگفا
به عنوان برترین سرویس‌دهنده وبلاگ، دو در دو به عنوان برترین خبرخوان‌اینترنتی، کلوب به عنوان برترین جامعه‌مجازی، پرشین‌استت به عنوان برترین ابزار اینترنتی، ایستگاه به عنوان برترین سایت تجارت اینترنتی، پرشین‌تولز به عنوان برترین انجمن اینترنتی و سایت تهران.آی‌آر به عنوان برترین سایت دولت اینترنتی برگزیده شدند.

برگزیدگان بخش وبلاگ‌ها، وبلاگ از زندگی به عنوان برترین وبلاگ روزنوشت، یک لیوان چای داغ برترین وبلاگ اجتماعی-سیاسی، وبلاگوار برترین وبلاگ حوزه رسانه، امیر مهدی حقیقت برترین وبلاگ فرهنگی، سیبستان برترین وبلاگ اندیشه، یک‌پزشک برترین وبلاگ علمی وعصیان برترین وبلاگ آی‌تی هستند.

در بخش برنامه‌های تلویزیونی، بیست‌وسی به عنوان برترین بخش خبری، باغ مظفر برترین مجموعه طنز، زیر تیغ برترین سریال تلویزیونی، نگاه یک برترین برنامه گفتگو، مردم ایران سلام برترین برنامه ترکیبی، سینماچهار برترین برنامه سینمایی و هزار راه نرفته به عنوان برترین مجموعه اجتماعی انتخاب شدند.

در بخش برنامه‌های رادیویی، بخش صبحگاهی رادیو پیام به عنوان برترین برنامه صبحگاهی، برنامه سوال از رادیو گفتگو برترین برنامه علمی، جمعه ایرانی از رادیو ایران برترین برنامه سرگرمی، ایستگاه ورزش از رادیو جوان برترین برنامه ورزشی، جوانی به وقت فردا از رادیو جوان برترین برنامه سیاسی-اجتماعی، گفت‌وگوی روز از رادیو گفتگو برترین برنامه چالشی و هفت‌اقلیم از رادیو فرهنگ به عنوان برترین برنامه فرهنگی سال مشخص شدند.

در بخش آلبوم موسیقی، آلبوم با ستاره‌ها به عنوان برترین آلبوم سنتی، نهان مکن برترین آلبوم پاپ، خانه‌ای روی آب برترین موسیقی فیلم، ابریشم طرب برترین آلبوم موسیقی نواحی، آلبوم تمرین تونال برترین موسیقی تلفیقی، ساز دستان برترین آلبوم موسیقی بدون‌کلام و تکنوازی پیانو به عنوان برترین آلبوم موسیقی تکنوازی انتخاب شدند.

اسامی کامل برگزیدگان به همراه آدرس پایگاه‌های اینترنتی آنها در وب‌سایت نظرسنجی برترین‌های رسانه‌ای سال به آدرس www.topmedia.ir قابل دسترسی است. ویژه‌نامه معرفی و نقد برگزیدگان رسانه‌ای و مرور فضای رسانه‌ای سال گذشته روز ۲۵ اسفند در مجله اینترنتی هفت‌سنگ منتشر می‌شود و از همان روز نظرسنجی از کاربران اینترنتی برای انتخاب برترین‌ها فعال خواهد شد. کاربران با مراجعه به این سایت می‌توانند در نظرسنجی شرکت کنند و برترین‌های خود را انتخاب کنند.

برگرفته از: تاپ مديا دات آی آر

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حمله‌ی بی‌سابقه‌ی وزارت ارشاد به رادیو جوان و صدا و سیما
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8512230481

-- رادیو ، Mar 14, 2007

با سلام به شما
نظر من در مورد نظرسنجی هفت سنگ نیست. به مطلب دیگری اشاره دارم که جای دیگری برای نوشتنش پیدا نکردم. تا حالا فکر کردید که با این برنامه «اتم شو» چقدر به شنونده های خود بی احترامی می کنید؟
من که هر چه گوش کردم واقعا چیزی نفهمیدم. جز احساس بسیار بد و بی احترامی به خودم. امیدوارم یکی دوبار خودتان دقیقا به این برنامه گوش کنید شاید لااقل شما چیزی از آن بفهمید!!!

-- سارا ، Mar 15, 2007

Hi.... please somehow publish this nasty news about two pakistani men who have been stoned recently. Why the world shall hear bad news out of iran?

address:
http://dawn.com/2007/03/15/top11.htm

-- Amir ، Mar 16, 2007

ممکنه به ما بگید که به نظرتون مخاطب برنامه اتم شوی شما کیا هستن؟ این برنامه برای کدوم قشر از ایرانی ها ساخته می شه؟ ببخشیدا ولی ما که حالمون بد شد از این برنامه! ببخشید...
-----------------------------------
زمانه: اتم شو يک کار اکسپريمنتال يا تجربی است و در رسانه ها جای دادن به چنين تجربه هايی برای سنجش ميزان مخاطبی که پيدا می کنند عجيب نيست. اين برنامه به هر حال بعد از 12 قسمت به پايان می رسد و مورد بازنگری و ارزشيابی قرار خواهد گرفت

-- پروانه، نسیم و مهدی ، Mar 16, 2007

جالبه که چند تا از اين وبلاگها که ظاهرن معروف هم هستند اصلن توي ليست وبلاگ چرخان شما نيستند!
-----------------------------------
زمانه: ليست وبلاگ چرخان قابل کنترل بينندگان نيست چون فقط 100 وبلاگ ديده می شود. همه اين وبلاگها در وبلاگ چرخان قرار دارند.

-- مرتضي ، Mar 16, 2007

آقایان محترم
لطفا یا لینک وبلاگ من را درست بنویسید یعنی کلنگ و نه گلنگ و یا آن را فورا بردارید.
کی میخواهید بزرگ شوید کوچولوهای نازنازی؟

-- qolang ، Mar 18, 2007

در این شکی‌نیست که سایت «7سنگ»، هفت سنگ است و از سال 1381 فعال و یا راحت‌‌تر اعتراف باید کرد:کرکره‌ی این سایت، 4 سالی هست که بالا رفته و بحمدالله در حوزه‌هایی نظیر ادبی، هنری و اجتماعی، مشتریان خاص خودش را دارد.مشکل هم«شناسنامه‌» سن کم یا زیاد این سایت نیست و لازم است تا همین‌جا و برحسب وظیفه‌ی مطبوعاتی، 40 سالگی و بلکه 400 ساله شدن 7سنگی‌ها را هم آرزو داشته باشیم.
اما...اما،افتاد مشکل‌ها! این دوستان مثل این‌که یادشان رفته است که اهالی وبلاگستان خوب می‌دانند نیمی از سال جاری،«7سنگ» بی‌سنگ بوده و تحریریه‌ی آن،مطالب انبوه و درخوری را قلمی نفرموده‌اند؟! حالا چه‌ کسی حکم کارشناس بودن و متولی شدن رسانه‌ها را، آن‌هم در عرصه‌های گسترده‌ای هم‌چون «وب،، رادیو ، تلویزیون و... صادر کرده است معلوم نیست؟...برکسی پوشیده ‌نیست که در میان برترین‌ها،حق نام‌هایی نظیر «روزنامه اعتماد»،سایت‌هایی هم‌چون «بالاترین»، «بلاگفا»،«ویکی ‌پدیا فارسی» و اندکی دیگر از انتخاب شدگانِ با خاصیت،به‌درستی ادا شده و بر هیچ فرد حرفه‌ای نیز،قدرت اطلاع‌رسانی آن‌ها مخفی نیست.
سوال اصلی این است:چرا حتا به صورت فرمالیته،نام و تقدیری از خبرگزاری‌های مهمی همانند ایسنا،مهر و فارس (با آن‌که دولتی‌اند، همانند «رادیویی‌های برتر» ...که نام‌ا‌شان در میان برگزیدگان 7 سنگی‌ها است)دیده نمی‌شود؟ یعنی ایسنا،سهم مهمی را در این عرصه‌ی تنگ شده اطلاع رسانی و حرفه‌ای،نداشته یا ندارد؟ و یا همین سایت صمیمی و فرهنگی «هفتان»،نمی‌توانست یکی از برگزیدگان و یا حداقل به‌عنوان کاندید یک سایت پرمخاطب و فرهنگی لقب بگیرد؟ یا سایت‌های خبری،جذاب و پرمخاطب ورزشی،هم‌چون فوتبال ایران، ایران اسپورت ،ایپنا...کمی این‌طرف‌تر سایت سیاسی– فرهنگی و فیلتر شده‌ی «بازتاب»،آیا نقشی در ارتقای خبری نداشته ؟ آن طرف‌تر، چرا نامی از فتوبلاگ «کسوف» برده نشده که هر روزه سایت‌های مهم خبری و غیرخبری،آثار تصویری و مظلوم آن‌را مثل نقل و نبات (والبته بدون حق کپی رایت)پخش و استفاده‌های کاربردی - نامشروع، همراه با وسوسه‌ی خرج خبر حرام ، آن ‌را ترویج می‌کنند!؟این دیالوگ فیلم تاریخ مصرف گذشته‌ی «عروسی خوبان» ساخته‌ی «محسن مخملباف»،عجب مصداقی دارد این‌جا: «حروم خوری خوش‌مزه ‌است...حروم خوری خوش‌مزه ‌است...»
امسال که گذشت ، اما امیدوارانه به آینده و دوره‌های بعدی این نظرسنجی چشم می‌دوزیم و برای حداقل توقعی که آن‌را حق مشروع خود می‌دانیم، دست به سوی آسمان بلند می‌کنیم تا شاید نظرسنجی‌های آتی، در فضای باز و شفاف‌تری انجام گیرد.
آمین...
آخر نوشتي در وقت اضافه:
يك : من مانده‌ام در عجب و سوالي بي‌جواب ...كه معرفي فلان سريال تلويزيوني و يا كف زدن فلان خواننده‌ي موسيقي پاپ و... چه ارتباطي مي‌تواند با شناسايي برترين رسانه‌ها داشته باشد؟!
2- هيات انتخاب مي‌بايستي فارغ از هرگونه مصلحت طلبي‌هاي رايج( وهمانند داوران شجاع فوتبال كه بدون هيچ هراسي و تا آخرين لحظات وقت اضافه در خود مي‌دمند و حق را پايمال نمي‌كنند)، برترين‌ها را اعلام مي‌كردند.اگر من نگارنده (و در اين يادداشت‌ام كه شايد در همين ستون نظرات راديو زمانه درج شود)، از همين «راديو زمانه»اي كه عمرش اندك است ولي پرجاذبه، تمجيد كنم و بگويم سايت و رسانه‌ي فراگير راديو زمانه كه توانسته با توانايي‌هاي غيرقابل انكارآش، همه نوع سليقه‌اي را تحت پوشش داده ، شك ندارم كه با انگ چابلوسي و يا مواردي از اين‌دست، روبه‌رو خواهم شد!
حرف من اين‌است (با توجه به آن مثال داور فوتبال): فارغ از ملاحظات سن و قدمت يك رسانه، عدد داخل شناسنامه،فقط يك عدد است! خيلي‌ها با سن و سالي هم‌چون نوح، دايم در تكرار خود هستند و درمقابل، رسانه‌هايي هنوز از گرد راه نرسيده، تمامي مخاطبان بلاتكليف و بي‌نوايي را كه در دام كليشه‌هاي تكراري گرفتار بودند جذب خود مي‌كنند...
عيدتان مبارك
تهران، ح. شریفی‌فر

انتخاب برترین‌های «بلاگستان» ،با کدام معیار؟ (چهارشنبه بیست و سوم اسفند 1385ساعت1:23)
http://karaa.blogfa.com/post-38.aspx


-- حسين ، Mar 20, 2007

مديريت محترم وبلاگ
باسلام و شاد باش
آیا یاری رسانی هست ؟

نسل های جوان، میان سال،کهن سال،مردان،زنان،دختران و پسران ما زیر امواج سهمگین اعتیاد در حال دفن شدن هستند . و امروز ما انسان هائی که از زیر آوار وحشت آفرین اعتیاد رها شده ایم به پا خواسته ایم و کنگره 60 را برای یاری رسانذن به آنها بنیان نهاده ایم . تا در این شرایطی که عصا را از کور می دزدند به صورت رایگان و بدون هیچ گونه تمنای مادی ، اطلاعات و آکاهی لازم برای رهائی از اعتیاد را در اختیار آنها قرار بدهیم .
اکنون برای انجام این عمل عظیم دست یاری به سوی شما دراز می کنیم که هر گونه خود صلاح می دانید و با هر پیامی که توانائی انجام آن را دارید وب سایت کنگره 60 را معرفی و یا در صورت امکان آن را در پیوند های خود لینک نمائید .
به بلندای کوه ها سرفراز و به سبزی دشت ها جوان و جاوید باشید .

کنگره 60
www.congress60.org

-- سوشيانت ، Sep 16, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)