تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

پادکست و آر اس اس رادیو زمانه

بالاخره زمانه پادکست دار شد! می دانم که خيلی ها اين نکته را متذکر شده بودند و خواستار پادکست بودند اما مسائل مختلفی دست و پا گير شده بود از جمله مساله کپی رايت.

پادکست (یا پادپخش) به معنای برنامه ای رادیوئی یا مشابه است که به صورت دیجیتال تولید شده و جهت دانلود کردن برای پخش در دستگاه های شخصی پخش صدا، از طریق اینترنت در اختیار مخاطب قرار میگیرد.

رادیو زمانه اکنون برای گسترش فضای آزاد برای مخاطب در انتخاب برنامه مورد علاقه خود، برنامه های تولیدی خود را به صورت پادکست در اختیار کاربران و شنوندگان زمانه می گذارد.

برای استفاده از قابلیت پادکست، نرم افزارها و سرویسهای بسیار زیادی وجود دارد که عموما بصورت مجانی در اختیار مصرف کننده قرار می گیرند. استفاده از پادکست دارای مزایای منحصر بفردی است و کاربر می تواند متناسب با شرایط روزانه خود به بهترین نحو وقت اش را برای شنيدن راديو تنظيم کند.

در این روش مصرف کننده مطالب را بر اساس نیاز خود دریافت میکند و میتواند بر روی دستگاه های پخش صدای سیار در هر زمان و مکانی محتوای صوتی را گوش کند.

پادکست رادیو زمانه دارای چند گروه مجزاست تا مخاطب بر اساس سلایق شخصی بتواند از برنامه های رادیو استفاده کند. با مراجعه به راهنمای استفاده از پادکست رادیو (در همين پست يا در صفحه دايمی آن در پاصفحه سايت) می توانید در کمترین زمان و مناسب ترین روش از رادیو زمانه بهره بگیرید.

پادکست دو-کاره

برای دریافت برنامه های رادیو زمانه بصورت فایل صوتی و نیز آگاهی از آخرین مطالب انتشار یافته در سایت رادیو زمانه، از خبر خوان آر اس اس استفاده کنید. با بکارگیری نرم افزار های مناسب می توانید از خبر خوان رادیو زمانه استفاده کنيد و يا در زمان متناسب با وقت تان به برنامه های مورد علاقه خود گوش دهید.

لیست نرم افزارهای موجود

راهنمای پادکست

برای اضافه کردن پادکست و مطالب رادیو زمانه بصورت اتوماتیک از طریق خبرخوانهای زیر بر روی نام آنها کلیک کنید

Google reader , MSN ,My Yahoo , Netvibes , Newsburst , Newsgator , Odeo , Pluck , Podnova , Rojo ,


موضوعات مورد علاقه خود را برای دریافت از طریق آر اس اس رادیو زمانه انتخاب کنید

آخرین مطالب
خبر اول

خارج از سیاست

گوی سیاست

گزارش ویژه

رادیو سیتی

آهنگ زمانه

اندیشه زمانه

این سو و آنسوی متن

کلاغستون

نیلگون

گفتگوی خودمونی

اين را هم اضافه می کنم که پادکست زمانه در حال بهسازی است پس اگر نظری داريد بنويسيد يا با ايميل زمانه و دست اندرکاران بخش فنی را بی خبر نگذاريد. يک دست مريزاد هم به «سی توره» که بالاخره زمانه را پادکست دار کرد.

مهدی جامی
m.jami@radiozamaneh.nl

----------------------------
* برای اينکه بدانيد سی توره کيست بايد تا روز 19 دسامبر صبر کنيد که وبلاگ بر و بچه های زمانه اعلام می شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

عزیزان دست اندرکار رادیو "زمانه" سلام.
پیش از آن که آرزوی خودم را، برای شما نازنینان، یک بار دیگر تکرار کنم، اجازه می خواهم که بگویم :
"خسته تباشد و دستان درد نکند."
و اما آرزوی من !
خواهش کرده بودم که اگر از نظر فنی امکان دارد، فایل صدای سرکار خانم شهرنوش پارسی پور را، برای Download کردن در اختیار بگذارید.
دست توانای شما را، به گرمی می فشارم.
------------------
با وجود داشتن امکان پادکست شما حالا به همه برنامه ای که فايل صوتی آنها روی سايت هست دسترسی خواهيد داشت از جمله برنامه خانم پارسی پور - زمانه

-- chakameh ، Dec 6, 2006

با درود و سپاس فراوان از کوشش و تلاش مثال زدنی هموطنان صاحب ذوقم که لحظاتی بیاد ماندنی در ذهن اتاق تنهایی هایم بیادگار گذاشتند.
پیشنهاد های بنده در برگیرنده آرایش صفحه تارنمای خانه و چیدمان مطلب هاست.
1. در حالت نمایش 1024*768 که هم اکنون تقریبا گونه استاندارد نمایش است و بیشتر رایانه ها با سامانه نمایشگر موجود دارای قابلیت همخوانی با این حالت میباشند لذا رواست که از دو کناره به کار گرفته نشده تارنما نیز به کار آید و آرایش کنونی با گزینه ای
(link)برای کاربران دارای نمایش 800*600 ارایه شود.
2. در نمایه (شاخص) فرهنگی* ما (در مشرق زمین و عرض های جنوبی به طور کلی) گرایش به استفاده از نگاره های نمادین بیش از نوشته است. این حقیقت ایجاب می کند که از بار متنی صفحه کاسته و به بار نگاره ای آن افزوده گردد. (با در نظر قرار دادن نمایش با سرعت اینترنت پایین)
3. شایسته است که از گزاردن آرشیو هفتگی خبر در "خانه" پرهیز کرده و با گزاردن گزینه انباره (آرشیو) آن را در صفحه دیگری به نمایش در آورید.
4. مورد بالا در خصوص وب نوشت های دوستان نیز صادق است.
5. قسمت از دست ندهید با گذاشته شدن در پایین صفحه بیشتر از دست دادنی شده است... (استفاده از حاشیه بایر زمینه سفید توصیه می شود.)
_________________________________
* در این باره پیرو مطالعات فرهنگ شناسی فرا ملی انسان شناس و جامعه شناس هلندی geert Hofstede و مطالعه های پسین آن دستور کار های مناسبی برای استفاده در طراحی تارنما تدوین شده است که اگر مراد "زمانه" شد آنرا به هر نشانه ای که خواسته شود می فرستم.

ارادتمند همت بلند و فراخنای نظرتان
فاطر
دلفت
16 آذرماه 1385 خورشیدی

-- فاطر سعادت نیاکی ، Dec 6, 2006

I recently downloaded one of your podcasts(kalageston) the problem is about the quality. live broadcast is very clear and of course in digital mode.But the podcast is not.I guess it needs to be upgraded to digital mode.Just download BBC persian podcast and compare the quality of its sound to yours.Please upgarde it to digital.

-- Bache Yosefabad ، Dec 7, 2006

سالم.خسته نباشید.ممنون که این امکانات رو در اختیار ما میزارین.موفق باشید.

-- Hadi az Tabriz ، Dec 8, 2006

واااااا
يه چيزي حاليم نشد، چرا لينك وبلاگ ندا دهقاني از وبلاگ چرخان برداشته شده؟
------------
دوستان وبلاگی و بلاگخوان ديگر تا به حال بايد متوجه شده باشند که ليستی که می بينند فقط ليست آپديت شده ها ست و نه ليست کامل وبلاگها. هر وقت وبلاگی آپديت شد و در فهرست بالا نيامد می شود گفت برداشته شده. اما معمولا به اين ليست اضافه می شود از آن کم نمی شود. - زمانه

-- سميرا ، Dec 8, 2006

خوشحالم از اينکه پادکست دار شديد و معلومه که زمانه در حال تغيير و تحول و پيشرفته. ضمنا خواهشم اينه که کمي برنامه خبري را بيشتر و چند صدايي بکنيد و موارد نقض حقوق بشر را از ياد نبريد. شما راديو زمانه هستيد و بايد با زمانه حرکت کنيد. دنياي امروز به حقوق بشر اهميت مي دهد و اين بايد در زمانه پررنگ تر بشه. من نديدم شما به غير از يک برنامه هفتگي آقاي زارع زاده برنامه ديگري داشته باشيد.طوري کار کنيد که مجبور نشيم راديو هاي ديگر را گوش کنيم. وقت نمي شه-
------------------
حقوق بشر در تمامی برنامه ها و در ايده ها و انتخاب موضوعات بايد مد نظر باشد که تلاش ما هم همين است. اما اگر پيشنهاد مشخصی داشته باشيد خوشحال می شويم با ما در ميان بگذاريد. - زمانه

-- سهیل ، Dec 8, 2006

با درود خدمت دوستان عزیز در رادیو زمانه . به اعتقاد من بهتر هست بخش حقوق بشری را بیشتر فعال کنید . از اخبار حقوق بشری را بیشتر حمایت کنید و بیشتر روی آنها تمرکز کنید . از نقض حقوق بشر بگویید. از زندانیان سیاسی خبر بدهید . به جهانیان بفهمانید در ایران اوضاع حقوق بشر وخیم است . امیدوارم زمانه زمانه را تغییر دهد .

-- میلاد ، Dec 8, 2006

همیشه پیشرو

من که فکر نمی‌کردم پادکست راه بندازید
دیگه فقط برنامه‌های شما را گوش می‌دم
-------------------
چرا فکر نمی کرديد؟ ما تلاش مان اين است که همه پيشنهادهای مطرح را در بهترين صورت ممکن عملی کنيم. اينجا هيچ پيشنهادی ناديده گرفته نمی شود. - زمانه

-- shahin ، Dec 9, 2006

Way to go Guys (and Gals). Congrats!
اما سی توره باید چند تا کار رو همین الان(نه شش روز دیگه، نه دو ماه دیگه) بکنه که سزاوار دست مریزاد باشه.
۱-خط اتم اکس ام ال را از تمام ایندکس اچ تی ام ال ها بردارید که فایرفاکس ۲ و آی ای ۷ بتوانند ایندکس اکس ام ال را راحت ببینند. آی ای ۷ البته همه را می بیند ولی اتم اکس ام ال صفحه نخست خالی خالی است. خوب، برش دارید خیلی بهتر است و ما فایرفاکسی ها را هم خوشحال می کنید.
۲- تمام صفحه های اصلی بخش های مختلف رادیو زمانه الان دارند به
http://www.radiozamaneh.com/morenews/atom.xml
برمی گردند. چرا؟ این ها را درست کنید، لطفآ. طوری که مرورگرها بر هر صفحه ای که باشیم اکس ام ال همان صفحه را ببینند.
۳- یک صفحه مستقل درست کنید (ایندکس تمپلت جدید) با محتویات همین مطلب یعنی آدرس و عنوان همه پادکست ها و بعد دکمه پادکست را به آن صفحه لینک کنید.
۴- نام فایل های ام پی تری باید برای همه بخش ها هم ساز باشد و حتمآ نام برنامه (اندیشه، نیلگون، ...) در آن باشد. نام مطلب هم باید باشد! می بینم دارید در این زمینه کار می کنید. انشاالله دو ماه طول نکشد.

فعلآ خداحافظ.

-- رامین ، Dec 9, 2006

سلام
خسته نباشید. برنامه جالبی دارید فقط نمیدونم چرا چند وقتیه رادیوتون کار نمیکنه بارها تلاش کردم ولی نشد. در ضمن در خارج از ایران هستم و سرعت اینترنت من هم بالا است .
ممنون
---------------------
لطف می کنيد اگر دقيق بنويسيد صدای ما را از کدام طريق نتوانستيد بشنويد. اگر منظورتان اينترنت باشد مشکلی نداشته ايم. ولی اگر بنويسيد از چه سيستم و پخش کننده ای استفاده میکنيد و در کجای دنيا هستيد بهتر می توانيم در رفع مشکل کمک کنيم. - زمانه

-- وهاب ، Dec 10, 2006

من تنها یک پرسش دارم.
چرا اسم و رسم اهنگهایی را که پخش می کنیداعلام نمی کنید.
هم ازرسم اطلاع رسانی و هم ازانصاف بدور است...
-------------------
در حال برنامه ريزی هستيم که نام آهنگها همزمان بر روی مانيتور شنوندگانی که از اينترنت ما را گوش می کنند ديده شود اما برای ويرايش ماهواره ای طول بيشتری می برد. در راديو هم که همه ترانه ها معرفی می شوند - زمانه

-- manouchehr ، Dec 15, 2006

من تنها یک پرسش دارم.
چرا اسم و رسم اهنگهایی را که پخش می کنیداعلام نمی کنید.
هم ازرسم اطلاع رسانی و هم ازانصاف بدور است...
-----------------
در حال برنامه ريزی هستيم که نام آهنگها همزمان بر روی مانيتور شنوندگانی که از اينترنت ما را گوش می کنند ديده شود اما برای ويرايش ماهواره ای طول بيشتری می برد. در راديو هم که همه ترانه ها معرفی می شوند - زمانه

-- manouchehr ، Dec 15, 2006

mer30

-- manouchehr ، Dec 17, 2006

سلام
اولین دیکشنری فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی،
این وب سایت کاملترین مجموعه دیکشنری آنلاین همراه با تلفظ کلمات می باشد که در نوع خود منحصر به فرد و بی نظیر می باشد. طراحی و برنامه نویسی آن توسط شرکت ورق سبز انجام یافته است.
یکی از کاملترین و کاربردی ترین دیکشنری آنلاین را می توانید با ما تجربه کنید
فقط کافیه روی لینک زیر کلیک کنید و امتحان کنید. طراحی و برنامه نویسی آن توسط شرکت ورق سبز انجام یافته است.
http://www.ariadic.com
با تشکر
------------------------
تبليغ مجانی! - زمانه

-- الینا ، Jan 2, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)