تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تاکید اوباما بر اهمیت مذاکره با ایران

باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده می‌گوید که مذاکرات با ایران و کره شمالی برای منصرف کردن آنها از تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای باید ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای اوباما که برای شرکت در نشست هشت کشور صنعتی به ایتالیا سفر کرده است، پس از دیدار با جیورجیو ناپولیتانو همتای ایتالیایی خود این اظهارات را مطرح کرد.

اجلاس جی ۸ قرار است امروز چهارشنبه در شهر لاکیلا در ایتالیا آغاز شود.

اوباما افزود که برای جامعه جهانی، گفتگو با کشورهایی مثل ایران و کره شمالی و تشویق آنها به انصراف از سیاست‌هایی که منجر به مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه می‌شود، حائز اهمیت است.

اوباما افزود که برای جامعه جهانی، گفتگو با ایران و تشویق این کشور به انصراف از سیاست‌هایی که منجر به مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه می‌شود، حائز اهمیت است

این در حالی است که هیلاری کلینتون وزیر خارجه ایالات متحده به منظور تغییر رفتار ایران، خواستار اعمال «تحریم‌های شدیدتر» علیه این کشور شده است.

خانم کلینتون در گفتگو با شبکه تلویزیونی ونزوئلایی گلوبوویژن افزود که واشینگتن، کماکان برنامه هسته‌ای ایران را زیرنظر دارد و معتقد است که دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای، موجب بی‌ثباتی در خاورمیانه و فراتر از آن خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهار داشت که واشینگتن از سایر کشورهای جهان خواهد خواست که برای تغییر رفتار ایران در تشدید تحریم‌ها علیه تهران به آمریکا بپیوندند.

شب گذشته نیز باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده گفت که واشینگتن برای حمله به ایران به اسرائیل چراغ سبز نشان نداده است.

وی تاکید کرد که ایالات متحده بدنبال حل پرونده هسته‌ای ایران از راه‌های دیپلماتیک است، اما نمی‌تواند به سایر کشورها منافع امنیتی‌شان را دیکته کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این اوباما هم دلش خوشه ها. مثل اینکه نمی دونه با کیا طرفه!!! یا خودشو میزنه به خنگی؟؟؟‌البته فکر می کنم هیچکسی به جز ما ایرانیها با سیاست آخوندی آشنایی کامل نداشته باشه!!!

-- N ، Jul 8, 2009

Let's not forget who put this regime in charge...we Iranians did, not Obama nor any other foreigner. Obama is the president of the US, not Iran. He must do what it's right for the US, and that includes getting whoever is in charge of the Iran government to stop any development of nuclear weapons.
 
Iranian people are responsible for
changing their own government

We don't need anything from any other government to do that.

-- Hamid ، Jul 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)