تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«اعضای سازمان مجاهدین منتقل می‌شوند»

مشاور امنیت ملی عراق گفت که اعضای سازمان مجاهدین خلق از پایگاه اشرف به منطقه‌ای دور دست منتقل می‌شوند.

موفق الربیعی افزود که هدف از این اقدام، تشویق اعضای این سازمان برای خروج مسالمت‌آمیز از عراق و جدا کردن صدها مجاهد از فرماندهاشان است.
آقای ربیعی، زمان و مکان این جابه‌جایی را مشخص نکرده است.

مقام‌های عراقی ماه‌هاست که خواستار خروج اعضای سازمان مجاهدین از خاک این کشور هستند، تصمیمی که با استقبال ایران و مخالفت اعضای این سازمان مواجه شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، آقای الربیعی همچنین اظهار داشت که عراق برای خروج سازمان مجاهدین از زور استفاده نخواهد کرد «مگر آن‌که ساکنان پایگاه اشرف علیه نیروهای امنیتی عراق از زور استفاده کنند.»

عراق برای خروج سازمان مجاهدین از زور استفاده نخواهد کرد «مگر آن‌که ساکنان پایگاه اشرف علیه نیروهای امنیتی عراق از زور استفاده کنند

به گفته این مقام، اخراج اعضای سازمان مجاهدین گامی مهم برای بهبود روابط ایران و عراق است.
براساس گزارش‌ها، هم‌اکنون نزدیک به سه‌هزار و ۵۰۰ عضو سازمان مجاهدین در پایگاه اشرف واقع در شرق استان دیاله نزدیک مرز ایران مستقر هستند.

به گفته آقای ربیعی، ۹۸۴ نفر از این افراد دارای تابعیتی از کشوری ثالت هستند و ۶۳ نفر از آنها نیز تابعیت آمریکایی دارند.

ایران بارها از نهاد‌های بین‌المللی خواسته است که فرماندهان این سازمان و کسانی که در فعالیت‌های «تروریستی» نقش داشته‌اند را به تهران تحویل بدهد.

مقام‌های جمهوری اسلامی همچنین اعلام کرده‌اند که آن‌ دسته از اعضای سازمان مجاهدین خلق که نقشی در عملیات‌ «تروریستی» نداشته‌اند، می‌توانند به ایران بازگردند.

بنابر اعلام ماه گذشته رئیس سازمان هلال احمر ایران، طی ماه‌های اخیر بیش از ۱۵۰ عضو این سازمان به ایران بازگشته‌اند و در کنار خانواده‌های خود زندگی می‌کنند.

Share

نظرهای خوانندگان

فقط درج مطلب آقاي موفق الربعيي از زبان رژيم يكطرفه است!!! باش تا شام دولتت بدمد
اگر رژيم و اعوان و انصارش فكر كردند كه با فرستادن ربيعي به صحنه ميتونند مجاهدين شهر اشرف رو جابجا كنند بهتر بود كه سي سال درفكر انهدام منافقين نبودند ....!!!! خنده داره نه ؟ سي سال منهدم شدند الان هم شب و روز رژيم شده منافقين ازخدابي خبر بي سلاح!!!!!! ؟؟؟؟؟؟؟ سماق خوبه ؟ يا يه سوتي؟؟؟

-- ستار ، Mar 28, 2009

موفق الربیعی ، یک دروغگوی بزرگ و مزد بگیر رژیم ایران هست ، چرا که مردم عراق هرگز خواستار اخراج مجاهدین از عراق نبوده اند و من واقعا برای ایرانیان خارج از کشور متاسفم که اینقدر بی غیرت هستند که 3500 نفر از هموطنان ما تحت فشارهای رژیم ایران در شهر اشرف در عراق جانشان در خطر است ولی ایرانیان دم بر نمی آورند ، اگر در یک ملیت خارجی نفری از آنها تحت فشار قرار گیرد کل آن ملیت بپا میخیزند

-- متین ، Mar 28, 2009

دولت عراق زیر فشار تهران قوانین انسانی و پناهندگی را نقض می کند. همگان می دانند که افراد سازمان مجاهدین خلق در عراق پناهنده هستند و طبق کنوانسیون چهارم ژنو نمی توان انها را حتی در داخل عراق جابجا نمود. تعرض به حقوق بین المللی این افرد از نظر حقوقی یک جنایت جنگی است که در اینده برای مجریان ان دردسرزا خواهد بود. افرادی از جمله ربیعی مطیع حکومت اسلامی هستند و نمی توانند مسلما مردم عراق را نمایندگی نمایند. حضور رفسنجانی و لاریجانی برای اخراج اعضای مجاهدین در عراق بوده که با سکوت دولت آمریکا مواجه شده. دولت آمریکا نمی تواند برای بهبود رابطه با تهران اپوزیسیون رژیم را محدود و قربانی نماید. آمریکا بعد از خلع سلاح نمودن افراد این سازمان وظیفه دارد از آنها حفاظت نماید و این چیزی است که حقوقدانان جهان آنرا دنبال می نمایند. ما در عصر فاشیسم بسر نمی بریم و جهان اجازه را به امثال ریبعی نمی دهد که همچون زمان هیتلر که یهودیان را نابود کردند انها را قتل عام نمایند. سازمان ملل و کمیسریای عالی پناهندگان باید مانع این فاجعه انسانی گردند.

-- شعله احمدی مقدم ، Mar 28, 2009

با سلام. فکر نمیکنید این طرز خبر رسانی یکطرفه و غلط هست. چرا در مقابل اظهارات آنها درج نمیکنید که طبق کنوانسیونهای بین المللی چنین جابجائی ای مصداق جنایت علیه بشریت هست. شورای ملی مقاومت اطلاعیه مطبوعاتی رسمی در این باره منتشر کرده چرا به آن اشاره نکرده اید؟

-- مژده ، Mar 28, 2009

آقايون خوششون بياد يا نه،‌ بايد آماده رفتن بشن. اونايي كه پاسپورت فرنگ رو دارن وضغشون بهتره و شايد كشور ثالثشون راهشون بده. يادمون نره تروريست تروريسته و هيچكي دلش نمي خواد تروريست رو راه بده جز صدام معدوم. به استراليا درود ميفرستم كه راهشون نداد.

-- ahmad ، Mar 29, 2009

تار و مار کردن اين سازمان غير دمکراتيک و خائن به ملت ايران شايد تنها کار خوب جمهوری اسلامی بوده. تا اين گروه منفور از بين نره همان بهترکه آخوندها باقی بماند. جمهوری جهل و وحشت اسلامی تنها می تونه بدست سازمان مجاهدين تکميل بشه که شکر خدا که با نابودی کامل اين سازمان خطر بزرگی داره از زير گوش مردم ايران رد می شه.

-- آرش ، Apr 1, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)