تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مراسم یادبود میرصیافی برگزار شد

مراسم یادبود امیدرضا میرصیافی که ۲۸ اسفند ماه در زندان اوین جان باخت، روز گذشته برگزار شد.

به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در این مراسم جمعی از خانواده و دوستان وی حضور داشتند و هیچ‌گونه ممانعتی برای برگزاری آن به عمل نیامد.

این مراسم در حالی برگزار شد که تاکنون جسد وی به خانواده‌اش تحویل داده نشده است.

در این مراسم علاوه بر وبلاگ‌نویسان، نمایندگانی از نهادهای حقوق بشری و روزنامه‌نگاران مدافع حقوق بشر و بستگان میرصیافی شرکت داشتند.

میرصیافی وبلاگ‌نویس ۲۸ ساله، ۲۸ اسفند ماه در پی وخامت جسمی و «بی‌توجهی پزشکان زندان اوین» جان خود را از دست داد.

وی از ۱۹ بهمن ماه سال‌جاری برای سپری کردن محکومیتش، به اوین منتقل شده بود.

به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در این مراسم جمعی از خانواده و دوستان وی حضور داشتند و هیچ‌گونه ممانعتی برای برگزاری آن به عمل نیامد

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، مرگ این جوان را نشانه‌ای از «بی‌اعتنایی» مقام‌های جمهوری اسلامی «نسبت به سلامت» زندانیان دانسته است.

این کمپین از مقام‌های قضایی خواسته است که هر چه سریع‌تر مسببان این مسئله را شناسایی و محاکمه کند.

امیدرضا میرصیافی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای» به دو سال و نیم زندان محکوم شد و ۱۹ بهمن ماه سال‌جاری نیز حکمش به اجرا درآمد.

بیشترین مقالات «روزنگار»؛ وبلاگ امیدرضا میرصیافی ( که در حال حاضر قابل دسترس نیست) به موسیقی و فرهنگ اختصاص داشت.

وی پرونده مفتوح دیگری در دادگاه عمومی استان تهران مبنی بر «توهین به مقدسات» داشت که تاریخ برگزاری آن اردیبهشت ماه سال آینده بود.

ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که در آن برخی وبلاگ‌نویسان به خاطر مطالب وبلاگ‌های خود بازداشت و محاکمه می‌شوند.

Share


در همین رابطه:
درخواست تحقیق در مورد مرگ حشمت ساران
میرصیافی در زندان جان باخت

نظرهای خوانندگان

البته ببخشید خواهر ایشون چند روز پیش در صدای آمریکااعلام کرد که همین بعد از ظهر اورا به خاک سپردند

-- محمد ، Mar 23, 2009

درحالی که جوانان ایران یکی پس از دیگری خودسوزی ویا بدست شما بعناوین مختلف کشته ویا زندانی می شوند.
وفرزندان ایران از محرومیت وحتی خرید شب عید محروم هستند این چه ژستی است که جکهوری اسلامی عموپورنگ را به اروپا می فرستد.علیرغم آنهمه هزینه های سرسام آور؟ایا از جیب په کسانی ولخرجی می کنید؟این برنامه هارا می توانستید درگوشه کنار ایران با کمترین هزینه ها برگزارکنید؟
مگر چند نفر ایرانی در این کشور ها هست که به استقبال این برنامه ها بروند.بنظر می رسد که سفرا بخاطر فرزندان خودشان چنین برنامه های را ترتیب می دهند؟"عمو پورنگ" به اروپا مي رود
"عمو پورنگ" اول فروردين ماه 1388 ميهمان کودکان رم در کشور ايتاليا است.

"مسلم آقاجاني" تهيه‌کننده برنامه "عمو پورنگ" روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، گفت: در ايام عيد سال جديد به دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در چند شهر خارجي از جمله "رم، ميلان، وين، پراگ، دوبلين و زوريخ" برنامه اجرا خواهيم کرد.
آقاجان زاده با اشاره به برنامه هاي نوروزي عموپورنگ در اروپا، عنوان کرد: طبق برنامه ، مقرر شده است اول فروردين ماه امسال در رم ايتاليا برنامه داشته باشيم. دوم فروردين ماه به ميلان خواهيم رفت و 4 فروردين براي کودکان شهر وين اتريش برنامه هاي متنوع اجرا مي کنيم.
وي افزود: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده 9 فروردين به شهر پراگ مي رويم و در فاصله بين 4 تا 9 فروردين در شهر دوبلين ايرلند به اجراي برنامه خواهيم پرداخت .
تهيه کننده عمو پورنگ با اشاره به اجراي برنامه براي بچه هاي شهر لندن در سال جاري نيز گفت: به مناسبت عيد سعيد فطر و آغاز سال تحصيلي جديد به لندن دعوت شديم تا در يک برنامه شاد فرهنگي براي هموطنان مقيم لندن برنامه اجرا کنيم. اين برنامه فرهنگي که بيستم مهرماه ‎ 1387در محل سالن "همر اسميت" لندن برگزار شد با استقبال بي نظير هموطنان مقيم مواجه شد بطوري که سالن پر شده و بسياري از مراجعين ايستاده شاهد برنامه بودند.
آقاجان زاده خاطر نشان کرد: اين برنامه ها با هماهنگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و اداره کل فرهنگيان خارح از کشور برگزار مي شود.

-- ساقیان ، Mar 23, 2009

این یعنی زهر چشم. یعنی: فکر نکنید ایران مثل آمریکا و انگلیسه هر چی دلتون بخواد می تونین بگین. هر کی علیه ما حرف بزنه سرنوشتش همینه. موفق باشی آقای خامنه ای. که هستی. ولی امیدواریم روزی رو ببینیم که از صدام حسین خوارتر و ذلیل تر شدی. آن روز می رسد.

-- N ، Mar 24, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)