تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

آزمایش موشک جدید «نصر ۲» از سوی ایران

ارتش ایران اعلام کرد که موشک سطح به سطح جدیدی به نام «نصر ۲» را با موفقیت آزمایش کرده است.

این موشک امروز در آخرین روز رزمایش دریایی «اتحاد ۸۷» که از سوی نیروی دریایی ایران در آب‌های منطقه چابهار برگزار شده بود، آزمایش شده است.

برد تقریبی این موشک که عصر روز گذشته و در مرحله چهارم این رزمایش آزمایش شد، ۳۰ کیلومتر اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، همراه با این موشک، یک اژدر زیر سطحی نیز آزمایش شده که مشخصات آن اعلام نشده است.
این چندمین آزمایش موشکی ایران از تیرماه گذشته تاکنون است.

نهادهای نظامی جمهوری اسلامی در چند ماه گذشته موشک‌ «شهاب ۳»، «سجیل» و راکت فضایی «کاوش ۲» را آزمایش کرده‌اند.

ایران ۱۵ بهمن سال گذشته اعلام کرده بود که نخستین سامانه فضایی‌اش، متشکل از ماهواره امید، ایستگاه کنترل زیرزمینی و پرتاب فضایی را با شلیک یک راکت افتتاح کرده است.


در تیرماه امسال نیز فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف آزمایش‌های موشکی ایران را نشان دادن توان جمهوری اسلامی برای مقابله با حملات احتمالی اسرائیل و آمریکا اعلام کرد.

گفته می‌شود آزمایش‌های موشکی ایران همچنین پاسخی به تمرین هوایی چند ماه گذشته اسرائیل در مدیترانه است.

برخی کارشناسان در آن زمان، تمرین هوایی اسرائیل را که با شرکت ۱۰۰ فروند هواپیمای جنگی اجرا شد، در راستای آمادگی برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران ارزیابی کردند.

گمانه‌ها درباره احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران پس از برگزاری تمرین نیروی هوایی این کشور در مدیترانه همچنان ادامه دارد.

واشنگتن نیز بارها تأکید کرده است گزینه نظامی برای وادار کردن ایران به تعلیق برنامه غنی‌سازی اورانیوم همچنان بر روی میز قرار دارد.

غرب احتمال می‌دهد که ایران در پی ساخت سلاح هسته‌ای باشد، اما تهران تأکید می‌کند که هدف برنامه هسته‌ای این کشور تأمین انرژی است.

Share
در همین رابطه:
طراحی هواپیمای رادار گریز در ایران
آزمایش راکت فضایی از سوی ایران
آزمایش موشک‌ «سجیل» در ایران

نظرهای خوانندگان

کم میارن اگر اسم ایرانی بگذارند؟

-- nam ، Dec 7, 2008

راس میگه خُب.بابا ما از دار دنیا تنها چیزی که تولید می کنیم فقط موشکه...دیگه اینو روش یه اسم فارسی بذارید...ااااااااااااااه!

-- مهدی ، Dec 7, 2008

ای‌کاش این هزینه‌ها صرف ساخت پالایشگاه می‌شد که سوخت خودمان را روی دریای نفت وارد نکنیم. ای‌کاش این هزینه‌ها صرف تولید می‌شد، تولید برای بهبود کیفیت مردم نه توهم دشمن! ای‌کاش این هزینه‌ها صرف کارهای فرهنگی می‌شد، صرف چاپ کتاب، گسترش کیفی تحصیلات تا کردان نداشته باشیم ...

-- خاطره‌ها ، Dec 7, 2008

یادم هست فیلمی میدیدم مربوط به اوایل پس از فروپاشی شوروی. در فیلم اگه اشتباه نکنم در کشور کانادا چند جاسوس روسی که در دندانهایشان فرستنده داشتند را پیدا کرده بودند. یکی از ماموران گفت با این وضع خراب روسیه فکر نمی کردم هنوز سازمان جاسوسی شون فعال باشه. در جواب شنید که دولتها حتی در بدترین وضعیت اقتصادی هم پول برای فعالیتهای جاسوسی کنار می گذارند. صنایع دفاعی هم همینطوره. ضمن اینکه صنایع نظامی موتور محرک صنعت هم هست. مثلا بسیاری از تجهیزات الکترونیکی که در ایران مربوط به بخش غیر نظامی هستش توسط صنایع دفاعی تولید می شه. در ضمن فکر نمی کنم در چاپ کتاب مشکلی داشته باشیم که دوستمون اشاره کرده اند. بنظر من مشکل ما درون مغزهای مردم ماست نه بیرون از آن و فکر نمی کنم فقط با خواندن کتاب بر طرف بشه و نیاز به کار بلند مدت داره.

-- عدل ، Dec 7, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)