تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«مخالفت روسیه و چین با تحریم بیشتر ایران»

سرگی ریابکوف معاون وزیرخارجه روسیه اعلام کرد که مسکو با افزایش تحریم‌ها علیه ایران که برخی کشورهای غربی بدنبال آن هستند، مخالف است.

این اظهارات یک روز پس از نشست بی‌نتیجه اعضای گروه پنج به‌علاوه یک در پاریس برای بررسی گام‌های بعدی در خصوص پرونده هسته‌ای ایران مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، وزارت خارجه فرانسه در پایان این نشست که با حضور دیپلمات‌های آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین برگزار شد، تنها به این نکته اشاره کرد که شش قدرت جهانی برای تعیین گام‌های بعدی، به مذاکره با یکدیگر ادامه می‌دهند.


نمایی از نیروگاه اتمی بوشهر

آن‌طور که خبرگزاری فرانسه گزارش کرده است، آقای ریابکوف گفته که چین هم مثل روسیه، مخالف اعمال تحریم‌های تازه علیه تهران است و از آن حمایت نمی‌کند.

این در حالی است که وزارت خارجه فرانسه، رویکرد اعضای گروه پنج به‌علاوه یک به پرونده هسته‌ای ایران را، توجه دوسویه به تحریم‌ها و مشوق‌ها عنوان کرد.

خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز که در نشست پاریس حضور داشت، از احتمال تماس با ایران برای حل مسائل باقی‌مانده پرونده هسته‌ای تهران خبر داده است.

محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم در روزهای گذشته، از انتخاب باراک اوباما به ریاست جمهوری آمریکا به خاطر حمایت وی از گفتگوی مستقیم و بدون پیش‌شرط با ایران به عنوان راهی برای حل بحران هسته‌ای جمهوری اسلامی استقبال کرده بود.


در همین رابطه:
پایان بی‌نتیجه نشست پنج به‌علاوه یک
سولانا: ایران به مذاکرات ادامه دهد
رایزنی گروه ۱+۵ درباره برنامه هسته‌ای ایران

نظرهای خوانندگان

جالب اینجاست که هر موقع صحبت از تحریم ایران میشود این دو کشور مخالفت خود را با تحریم اعلام میکنند و وقتی در شورای امنیت رای گرفته می شود هردو رای مثبت به تحریم می دهند!!!! آدم فکر می کند که می خواهند پوهن به نفع خود از دو طرف مخاصمه بگیرند شاید هم بگیرند و ما خبر نداریم به هر حال تابحال یک بار هم تحریم را نفی نکرده اند!!!! جالبتر اینکه همیشه هم رژیم جمهوری اسلامی در تله این دو کشور گرفتار می شود. با افتخار اعلام میکند که روسیه و چین مخالف هستند و چون به شورای امنیت می رسد جمهوری اسلامی را سنگ روی یخ میکنند.

-- داریوش ، Nov 16, 2008

همیشه اول مخالفت کرده اند بعد چند دور نشست را بی نتیجه کرده اند بعد به چند بند ایراد گرفته اند و در آخر رای مثبت داده اند
و در طی این مسیر بطور مرتب اظهار نظر ها میشود و شعارها داده میشود و قراردادها بسته میشود
و این سیکل ادامه دارد

-- بدون نام ، Nov 17, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)