تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پاکستان آماده همکاری اطلاعاتی با هند است

پاکستان روز جمعه هر گونه اتهام ارتباط داشتن با حملات افراد مسلح به شهر بمبئی هند را تکذیب کرد.
رسانه‌های پاکستان نیز به هند هشدار دادند تا اتهامات خود نسبت به پاکستان را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یوسف رضا گیلانی، نخست‌وزیر پاکستان در تماسی تلفنی به همتای هندی خود مانموهان سینگ قول داد که رئیس سازمان اطلاعات پاکستان را برای کمک به تحقیقات به هندوستان بفرستد.

در حملات تروریستی چهارشنبه‌شب به شش محل مختلف در سطح بمبئی بیش از ۱۳۰ نفر کشته و در حدود ۳۰۰ نفر زخمی شدند. در میان کشته‌شدگان هشت نفر از اتباع خارجی و در میان مجروحان نیز بیست‌ودو خارجی به چشم می‌خورند. گروهی به نام «مجاهدین دکن» با ارسال ایمیلی مسئولیت این حملات تروریستی را بر عهده گرفته‌است.

همچنین درگیری‌های روز جمعه تکاوران هندی با گروگان‌گیران، به پایان بخشیدن به وضعیت گروگانگیری در مرکز یهودیان بمبئی انجامید. تصاویر تلویزیون هند که در آن‌ها خروج گروگان‌ها از مرکز یهودیان دیده می‌شود نشانگر پایان یافتن محاصره این مرکز است. محاصره این مرکز توسط تکاوران هندی یازده ساعت به طول انجامیده‌بود.

بر پایه گزارش‌ها، روز جمعه انفجاراتی در هتل تاج‌محل بمبئی شنیده شده و نبرد نیروهای نظامی هند برای آزادسازی این هتل از دست گروگانگیران همچنان ادامه دارد.

به گزارش پلیس هند پاکسازی هتل اوبروی ترایدنت نیز در جریان است و تاکنون ۲۴ جسد در جریان این پاکسازی پیدا شده‌است.
منابع دولتی هند همچنین روز جمعه از توقیف دو کشتی غیرنظامی پاکستانی در آب های ساحلی شمال بمبئی گزارش دادند. دلیل این توقیف «احتمال ارتباط آن‌ها با حمله مهاجمان مسلح به بمبئی» عنوان شده‌است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)