تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دختر رییس‌جمهور ازبکستان، «بدترین دختر رهبران»

شهزاده سمرقندی
shahzoda@radiozamaneh.com

«بدترین دختران جهان» عنوان مجموعه ماهنامه «فارن پالیسی» (Foreign Policy) آمریکاست که به دنبال گزارش مشابهی درباره بدترین پسران رهبران جهان منتشر کرده است.

پنج دختری که «فارن پالیسی» در این مقاله به عنوان بدترین دختران رهبران جهان آورده است، عبارتند از «گلناره کریمووا» دختر رییس‌جمهور ازبکستان، «رغد حسین» دختر صدام حسین، «سندر وین» دختر رییس‌جمهور برمه، «پینتونگتا شیناواترا» دختر نخست‌وزیر سابق تایلند و همین طور «ایابو اوباسانجو-بلو» دختر رییس‌جمهور سابق نیجریه

Download it Here!

به نوشته این مجله، گلناره کریمووا ۳۷ ساله که در اروپا به عنوان شخص خیرخواه و خوشگذرانی شناخته شده است، در کشور خودش به عنوان جانشین خلف پدر دیکتاتورش معروف است که برخوردهایی ناعادلانه با تجار موفق داشته است و مالکیت و شغل آن‌ها را از بین برده است.

در این مقاله همین طور از ماجرای جدا شدن او از شوهر آمریکایی افغان‌تبار خود نیز گفته می شود که گلناره بعد از جدایی قانونی، دو فرزند خود را بر خلاف حکم دادگاه ایالات متحده از امریکا خارج می‌کند و به ازبکستان می‌برد. همین طور در ازبکستان نیز تجارت همسر سابق خود را با استفاده از قدرت پدرش تعطیل می‌کند و تمام اعضای خانواده او را از ازبکستان به افغانستان تبعید می‌کند.


گلناره کریمووا در کنار بیل کلینتون، رییس‌جمهور سابق آمریکا

ترانه‌ای را که در این گزارش می‌شنوید، اثر گلناره کریمووا است که بعد از جدایی از شوهر خود در سال ۲۰۰۶ اجرا کرد و از تلویزیون دولتی شبانه‌روز پخش می‌شد. ترانه‌ای که از قبل بین مردم ازبکستان محبوب بود و خاطره‌های زیادی داشت.

به هر حال ماهنامه فارن پالیسی چندی پیش فهرست بدترین پسران جهان را نیز منتشر کرده بود که بین آن‌ها، اسم پسر مارگارت تاچر، نخست‌وزیر سابق بریتانیا را در کنار پسران «معمر قذافی» رهبر لیبی، «هو جین تائو» رییس‌جمهور چین، «کیم جونگ ایل» رهبر کره شمالی و «شیخ زاید بن‌خلیفه آل نهیان» سلطان امارات متحده عربی می‌شد دید. این مجموعه تحقیقات را جوشوا کیتینگ و جیمز داونی فراهم کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

گزارش‌های مجله فارن پالیسی (به انگلیسی)
بدترین دختران رهبران جهان
بدترین پسران رهبران جهان
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

jaye agha mojtaba khalist

-- Mostafa ، Aug 10, 2009

نمیدانم چرا هرچه خوب است از امریکا است و هرچه بد از دیگر کشورها، مثلا چرا یکبار یک دختر یا پسر امریکایی بد پیدا نمیشود. نمیدانم شاید برای اینکه جرج دبلیو بوش پسر پدرش جرج واکر بوش نبود.

-- آذر ، Aug 10, 2009

چه بد ریخت!

-- سمن ، Aug 11, 2009

آذر جان نمی دونم چرا شما برای دایی جان ناپلونیسمتون به دکتر مراجعه نمی کنید. یا اصلا شما مخالفین این شیطان بزرگ آمریکا چرا سایت های بازتاب، کیهان و .. نمیخوانید به جای رادیو زمانه. اونا به مزاجتون سازگارترها

-- بدون نام ، Aug 12, 2009

آدر جان علتش اینست که کیرلیسانی مانند "بدون نام" در بین جهان غیرصهیونیست و دزدان غربی هست که به کیرلیسی عادت کرده اند.

-- بدون نام ، Oct 5, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)