تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«هرچند نفروختید، رنج دادید مرا»

شهزاده سمرقندی
shahzoda@radiozamaneh.com

Download it Here!

وختنگ کیکتبیدزه، خواننده موسیقی استرادا، کارگردان فیلم، فیملنامه نویس و همین طور هنرپیشه شناخته شده‌ی گرجستانی است. وختنگ کیکتبیدزه، مولف چندین ترانه است که در فیلم‌های معروف ساخت روسیه مثل ترانه معروف «چتا چتا مارگاریتا» و یا به فارسی «چه چه می‌گوید مارگاریتا»، به کار رفته‌اند.

در این ترانه گفته می‌شود: «وقتی خوشحالم آواز می‌خوانم، وقتی ناراحت‌ام باز هم آواز می‌خوانم.»


وختنگ کیکتبیدزه

این ترانه با عنوان «چتا چتا مارگریتا» در سال‌های ۸۰ به مدت ۴ سال به یکی از ترانه‌های محبوب جوانان تبدل شده بود.

با وجود آن که این ترانه به زبان گرجی سروده شده، در آن عبارات «چیتا چیتا گاواریت مارگریتا، یعنی چه چه می‌گوید مارگریتا، ورد زبان همه‌ی مردم کشورهای عضو اتحاد شوروی آن دوران بود.

وختنگ همیشه سراینده‌ی صلح و دوستی بین کشورهای اتحاد جماهیر شوری بود. در سال‌های اخیر، وی دست از فعالیت‌های خود به عنوان خواننده کشیده و در رشته‌ی فیلم، گاه‌گاهی کارهایی انجام می‌دهد.

اما جنگ روسیه با گرجستان، سکوت او را شکست و او را دوباره به میدان آورد. در ترانه‌ی تازه‌ای از او، می‌گوید: «شما من و تمام اعتماد مرا بر این ملت بزرگ و صلح‌جو زیر سوال بردید. شما با این حمله وحشیانه دیگر آن نیستید که من می‌شناختم.»

این ترانه جواب وختنگ کیکتبیدزه به کشور و دولت روسیه است که چند ماه پیش سبب درگیری‌هایی در کشور گرجستان شد.


وختنگ کیکتبیدزه، همین طور در این ترانه می‌گوید:

«شاید هم مرا فروختید و این صدای مالیخولیای روزگار باز هم مرا مجبور می‌کند که دروغ گویم. خدایا ما و گناه‌های‌مان را ببخش.» وی می‌افزاید: «کاش می‌دانستید که شما هرچند که نفروختید اما رنج دادید مرا.»

این روزها این ترانه در سراسر روسیه، از ترانه‌های پرفروش است و گفته شده که وختنگ کیکتبیدزه، در گفت‌وگوهای خود با رسانه‌های مختلف از این می‌گوید که دیگر در روسیه بحث دوستی وجود ندارد؛ بلکه آنچه وجود دارد ترس است و بیم.

وختنگ کیکتبیدزه، سال گذشته از نشان سری سینه دوستی، که رییس جمهور روسیه، مدودوف به او هدیه کرد، دست کشید و همین طور جشن‌ها و کنسرت‌های خود به مناسبت هفتاد سالگی‌اش را هم لغو کرد.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)