تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«سفر»؛ ترانه‌ی تابستانی

شهزاده سمرقندی
shahzoda@radiozamaneh.com

در این ماه، خیابان‌های شهر خلوت است و بیشتر مردم در تعطیلات تابستانی خود به کشورهای گرم سفر کرده‌اند. البته برای کسانی که در زمستان سفر می‌کنند، حالا در این خیابان‌های خلوت، از رانندگی لذت می‌برند. شاید کسانی هم هستنند که به این ترانه گوش می‌دهند؛ آهنگ معروف «سفر» (voyage) و یا به فرانسوی «وایاژ».

Download it Here!

این ترانه را بار اول خواننده‌ی فرانسوی دزیرلس (Desireless) در سال ۱۹۸۶ اجرا کرد و محبوب‌ترین ترانه در بسیاری از کشورهای دنیا شد.

سال ۱۹۹۰ گروه مکزیکی مگنیتا (Magneto) با عنوان «Vuela Vuela» اجرا کرد.

همین‌طور این ترانه را آلمانی‌ها نیز با اجرای گروه «گریگاریا» شنیدنند، دوست داشننند و در یادهای‌شان سپردند.


دزیرلس، خواننده‌ی معروف فرانسوی

گروه گریگاریان را فرانک پیترسان رهبری می‌کرد و شیوه‌ی اجرای ترانه‌ی «وایاژ» در اجرای این گروه حالت رویایی دراد و از آن حالت دلتنگی خود فراتر رفته است. انگار از سفری فرارتر از زمین می‌سرایند. ما خوب در یاد داریم که با این آهنگ در دیسکوها، زیر چواغ‌های آبی و بنفش رقصیدیم. آن‌جا این ترانه با اجرای گروه «The Nightflyer» بود. با روحیه‌ی شاد و زندگی‌خواهانه از سفر دور می‌گوید.

این ترانه را خواننده‌ی روس، سرگیی مینایوف نیز در سال ۱۹۸۸ اجرا کرد که با همین اجرا در روسیه به شهرت رسید. این ترانه در روسیه چنان معروف بود که چندین گروه جدید با این عنوان به وجود آمد.


کیت ریان، خواننده‌ی بلژیکی

این ترانه را خیلی‌ها اجرا کرده‌اند، اما نمی‌شود اجرای خواننده‌ی بلژیکی، کیت ریان (Kate Ryan) را نادیده گرفت. کیت ریان این ترانه را سال گذشته اجرا کرد. کیت ریان خواننده‌ی ترانه‌های شاد و رقصی محسوب می‌شود که برای خود داستان عجیبی دارد.

کیت در روز ۲۲ ژوییه سال ۱۹۸۰ در برزیل، از پدر و مادر هلندی به دنیا آمد و از نوجوانی در بار و رستوران‌های محلی خوانندگی می‌کرد. تا این که با گروه «ملت» همکاری کرد و بعد از آشنایی‌اش با اندی جانسنس تهیه‌کننده‌ی موسیقی، در سال ۲۰۰۱ اولین مجموعه‌ی ترانه‌های خود را با عنوان «فریاد بزن برای بیشتر» (Scream For More) به بازار داد. سال ۲۰۰۷ هم با ترانه‌ی «وایاژ» و یا «سفر» در تمام اروپا شناخته و معروف شد.

امروز باید به کیت ریان، ۲۸ سالگی‌اش تبریک گفت و همین‌طور سفر کوتاه او را به سرزمین شهرت.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

این عکس کیت رایان نیست اهالی محترم رادیو زمانه!!!
. . . .
زمانه ـ با سپاس از تذکر و توجه شما.
عکس مورد نظر اصلاح و جایگزین شد.
. . . .

-- مهشید ، Jul 28, 2008

من عاشقشم اگه میشه آهنگاشو واسه دانلود بذارین.

-- pussycat ، Feb 28, 2009

salam khanom Shahzade aziz ,merci az ahang haee ke ziba entekhab mikonid ,man un ahang zibaye besame mucho ra ke yeki az doostane azizam baram ferestade bood ,doot daram bedoonam chetor mitoonam dobare goosh konam ,ke bsyar ziba tahie shode?? lotfan age mishe manorahnamaee konid

-- بدون نام ، Apr 1, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)