تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

موسوی: نمی‌خواهیم کنار ظالم بایستیم

میرحسین موسوی، چهره شاخص مخالفان دولت می‌گوید که چاره‌ای جز تداوم جنبش سبز نداریم و باید روی حداقل‌ها توافق کنیم.

به گزارش تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، وی که در جمع فعالان ملی-مذهبی سخن می‌گفت، ادامه داد: «بحث خودخواهی مطرح نیست. ما نمی‌خواهیم کنار ظلم و ظالم بایستیم، ما کنار مظلومیم. اگرچه جنبش سبز اهل مدارا و گفت‌وگوست.»


میرحسین موسوی در این دیدار بر لزوم توافق بر حداقل‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: «باید با تعامل و گفت‌وگو همه جریان‌های دلسوز ایران و پیگیر منافع ملی، این کار و راه دشوار و طولانی را پیش برد.»

به گفته وی: «باید شعارهایی را برگزینیم که قدرت وصل‌کردن و همراه ساختن حداکثری داشته باشد. همان‌طور که رنگ سبز، شاخصی حداقلی برای پیوند یافتن شهروندان معترض به وضع موجود شده‌ است، باید بر محورهایی حداقلی برای پیشبرد و گسترش جنبش سبز اجماع کرد.»

در ۱۰ ماه گذشته شهرهای مختلف ایران شاهد اعتراضات گسترده به «تقلب» در انتخابات ریاست جمهوری و نقض حقوق بشر در ایران بوده‌است. هزاران نفر از مخالفان دولت طی این اعتراضات دستگیر شده و ده‌ها نفر جان خود را از دست داده‌اند.

موسوی:«باید با تعامل و گفت‌وگو و همفکری همهٔ جریان‌های دلسوز ایران و پیگیر منافع ملی، این کار و راه دشوار و طولانی را پیش برد.»

میرحسین موسوی با تاکید بر ایجاد «جامعه مدنی به‌هم پیوسته»، خواستار تشکیل «سازمان‌های مردم‌نهاد سبز» در حوزه‌های گوناگون شد و آن را برای «سامان یافتن و تولد تدریجی جامعه مطلوب» ضروری دانست.

این نامزد معترض به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: «اتفاقی که در ۲۵خردادماه سال گذشته در تهران بوقوع پیوست، و آن حضور مهربانانه و همدلانه توام با مدارا و صبوری و همیاری و نیز کنش مدنی معترضان، نمونه و الگویی از جامعه‌ای مطلوب است.»

۲۵ خرداد سال گذشته، میلیون‎ها نفر از معترضان به «تقلب» در انتخابات به خیابان‌های تهران آمدند و ساعت‌ها در سکوت راهپیمایی کردند.

میرحسین موسوی خواستار تشکیل «سازمان‌های مردم‌نهاد سبز» در حوزه‌های گوناگون شد و آن را برای «سامان یافتن و تولد تدریجی جامعه مطلوب» ضروری دانست

نخست‌وزیر پیشین ایران افزود: «ما باید بیش از پیش، مردمی را که در منطقه خاکستری زیست می‌کنند، شهروندانی که نه همراه جنبش سبز هستند و نه موافق و هم‌گام صاحبان قدرت و حکومت، به منطقه روشن، آگاه و جنبش سبز دعوت و جذب کنیم.»

وی با بیان این که «مبلغ قرائت رحمانی از دین هستیم که واجد حداکثر مدارا نسبت به تمامی دیدگاه‌ها و عقاید است» نسبت به «خشونت‌ورزی‌ها و سرکوب در پوشش حکومت دینی» ابراز نگرانی کرد.

این چهره شاخص مخالف دولت، گفت: «باید انعطاف داشته باشیم و روی یک شکل و شمایل از حکومت تصلب پیدا نکنیم.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خدا را شکر که علاوه بر مهارت در رنگ آمیزی اجسام ایشان درانشا نویسی و شیره (سیز رنگ) مالیدن بر سر ما هم خبره و جزو خواصند. به «حداقل» هم که همانا انداختن روسری سبز ابریشمی بر گردنشان است راضی اند. ما هم خوشحال و بی خیال کشته شدگان و شکنجه شدگان و زندانیان سیاسی. فدای سر ارباب «معظم.»

-- بدون نام ، Apr 22, 2010

آقای بدون نام!!!!!
نمی دانم چی بگم به این آدمها! راه دیگری جز این برای خواست مردم هست شما بفرمایید!!

-- م ، Apr 22, 2010

رنگ سبز هم دیگه بی اثر شده

-- علی ، Apr 23, 2010

نخیر حاج علی، اتفاقأ رنگ سبز خیلی هم پر اثره. شاید شما باشید که اثری ندارید.

-- رنگدون نو ، Apr 23, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)