تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

کره شمالی: پاسخ براندازی حمله اتمی است

ارتش کره شمالی امروز جمعه، ایالات متحده و کره جنوبی را متهم به کوشش برای براندازی رژیم این کشور کرد و گفت که آماده است هر گونه «تحریک» را با حمله هسته‌ای پاسخ دهد.

ستاد کل ارتش کره شمالی امروز گزارشی از یک روزنامه کره شمالی را به عنوان «سندی» برای «حرکات مذبوحانه امپریالیست‌های آمریکایی و سرسپردگان جنگ‌افروزشان در کره جنوبی برای براندازی» توصیف کرد.

ستاد کل ارتش کره شمالی: از «حرکات مذبوحانه امپریالیست‌های آمریکایی و سرسپردگان جنگ‌افروزشان در کره جنوبی برای براندازی» سند داریم

یکی از سخنگویان ستاد کل ارتش کره شمالی به واحد مرکزی خبر آن کشور گفت:
«آنانی که می‌خواهند نظام جمهوری دموکراتیک خلق کره را ساقط کنند قربانی حملات بی‌سابقه اتمی ارتش شکست‌ناپذیر خواهند شد.»

روزنامه «دونگ‌آ ایلبو» (شرق آسیا) چاپ کره شمالی روز ۱۹ مارس نوشت که نمایندگان ستاد فرماندهی اقیانوس آرام ارتش ایالات متحده و متفکران علوم دفاعی دولت‌های کره جنوبی و چین ماه آینده قرار است در چین «ملاقات کنند». به نوشته این روزنامه مسئله کنترل جنگ‌افزار کشتار جمعی در صورت فروپاشی رژیم پیونگ‌یانگ «محور این گفت‌وگوها» خواهد بود.
این گزارش هنوز از سوی هیچ منبع دیگری تأئید نشده‌است.

کیم جونگ-ایل ۶۸ ساله دچار سکته شد و گزارش‌ها حاکی از آغاز زمینه‌چینی‌ها برای انتقال قدرت کشور به جوان‌ترین پسر او است

مقامات کره شمالی پیش از این نیز نسبت به آن‌چه «براندازی» می‌نامند تهدید به حمله اتمی کرده‌اند. موضوع براندازی با توجه به سن بالای کیم جونگ-ایل، رهبر آن کشور و وضعیت نامطلوب سلامتی وی، موضوعی حساس در کره شمالی به‌شمار می‌رود.

کیم جونگ-ایل ۶۸ ساله در ماه اوت ۲۰۰۸ دچار سکته شد و گزارش‌ها حاکی از آغاز زمینه‌چینی‌ها برای انتقال قدرت کشور به جوان‌ترین پسر او است.

گزارش تازه‌ای که از سوی یک نهاد آمریکایی به نام «مرکز شرق-غرب» منتشر شده می‌نویسد که اطلاعات به‌دست آمده از پناهندگان کره‌ای نشان می‌دهد رژیم کره شمالی «به طور فزاینده و در تمامی سطوح در حال از دست دادن محبوبیت میان مردم است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

گزارش «نهاد آمریکایی» درباره کره شمالی چقدر می تواند معتبر و بی طرفانه باشد؟

-- میم ، Mar 28, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)