تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعتراض به حضور حمید رسایی در دانشگاه

مراسم سخنرانی حمید رسایی، نماینده مجلس شورای اسلامی و از حامیان محمود احمدی‌نژاد در دانشگاه بین‌المللی قزوین، با واکنش شدید دانشجویان مواجه شد.

قرار بود آقای رسایی روز گذشته (دوشنبه) به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه قزوین در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه سخنرانی کند که با حضور دانشجویان معترض به نتیجه انتخابات، این مراسم به صحنه رویارویی موافقان و مخالفان دولت احمدی‌نژاد تبدیل شد.


حمید رسایی

دانشجویان معترض در این مراسم شعار‌هایی همچون «رسایی رسایی عامل کودتایی»، «مرگ بر دروغگو»، «دروغگو برو گمشو» و «قاتل برو گمشو» سر دادند.

آقای رسایی نیز در واکنش به شعار «وکیل ضد ملت خجالت خجالت» اظهار داشت: «این نمایندگان مجلس ششم هستند که باید خجالت بکشند نه من.»

فیلم این مراسم را ببینید

این نماینده مجلس در پاسخ به شعار «مرگ بر دیکتاتور» دانشجویان گفت که «واقعاً مرگ بر این عده قلیل دیکتاتور» که دانشجویان نیز با فریادهای «مرگ بر تو» پاسخ وی را دادند.

در ادامه برنامه، دانشجویان مخالف در اقدامی اعتراضی در حالی که آقای رسایی مشغول سخنرانی بود، پشت به سن آمفی تئاتر و وی کردند.

دانشجویان برخی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در ایران پس از شروع آغاز سال تحصیلی، با برپایی تجمع‌ و حضور در نشست‌های سیاسی، اعتراض خود نسبت به نتیجه انتخابات را با سر دادن شعار‌هایی علیه دولت دهم نشان می‌دهند

رسایی در واکنش به این حرکت دانشجویان خطاب به آنها گفت که «می‌خواهم جملاتی از میرحسین نقل کنم، برگردید»، اما دانشجویان با سر دادن شعار «یا حسین میرحسین» اعتراض خود را ادامه دادند.

پس از آن، دانشجویان معترض سالن را ترک کردند و مقابل دانشکده فنی با شعار «دولت کودتا استعفا استعفا» تجمع کردند.

پیش از این نیز دانشجویان دانشگاه‌های گیلان، خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه تهران با حضور در مراسم سخنرانی محمدحسین صفارهرندی وزیر پیشین ارشاد، شعارهایی علیه وی و دولت محمود احمدی‌نژاد سر داده بودند.

دانشجویان برخی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در ایران پس از شروع آغاز سال تحصیلی، با برپایی تجمع‌ و حضور در نشست‌های سیاسی، اعتراض خود نسبت به نتیجه انتخابات را با سر دادن شعار‌هایی علیه دولت دهم نشان می‌دهند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای شهریور ماه گذشته گفته بود که استادان و دانشجویان باید مراقب برنامه‌های «دشمن» برای به تشنج کشیدن فضای علم و دانش در دانشگاه‌ها باشند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

در حال حاضر حکومت در حرکتی هوشمندانه قصد دارد با وارد کردن چهره هایی وابسته به خود به دانشگاه ها و اینطور سخن رانی ها و اینطور واکنش ها آگاهانه مقداری از فشار موجود در فضای کشور رو کم کند

-- arian ، Nov 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)