تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

توصیه مهدی کروبی به جوانان «جنبش سبز»

مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی از جوانان خواست که اجازه ندهند «انسان‌های مریض» آنها را به رفتار‌های تند هدایت کنند.

آقای کروبی که شب گذشته در جمع گروهی از نمایندگان اقلیت مجلس در منزلش سخن می‌گفت، به جوانان معترض به نتیجه انتخابات توصیه کرد که در هر شرایطی از اعمال «رفتار‌های خشونت‌آمیز» پرهیز کنند.

در جریان مراسم ۱۳ آبان در تهران و برخی از شهرهای ایران، گزارش‌هایی از بروز برخی رفتار‌های خشونت‌بار از سوی تعدادی معترضان به نتیجه انتخابات گزارش شده است.


این رفتار‌ها در واکنش به برخورد‌های خشونت‌بار پلیس و نیرو‌های حکومتی با معترضان صورت گرفته است، اما مهدی کروبی و میرحسین موسوی نسبت به تکرار آن اظهار نگرانی کرده‌اند.

آقای کروبی در دیدار روز جمعه خود با میرحسین موسوی گفته بود گمان می‌کند عده‌ای از ماموران و نیرو‌های لباس شخصی با فرستادن «افرادی از خودشان» در بین جمعیت، مردم را تحریک می‌کنند تا بهانه‌ای برای سرکوب آنها پیدا کنند.

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات در دیدار شب گذشته خود با نمایندگان اقلیت مجلس نیز اظهار داشته که «مجموعه‌ای دوست دارند تا با ایجاد بهانه‌ای، حركت‌های خشنی صورت گیرد تا شدیداً دست به كار برخورد شوند.»

دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین از برخورد‌های صورت گرفته با مردم به ویژه زنان در مراسم روز ۱۳ آبان اظهار تاسف کرد.

«مجموعه‌ای دوست دارند تا با ایجاد بهانه‌ای، حركت‌های خشنی صورت گیرد تا شدیداً دست به كار برخورد شوند»

او در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که رهبران اصلاحات و جنبش سبز، همان جمهوری اسلامی را که مردم به آن ۹۸ درصد رای مثبت داده‌اند را می‌خواهند «نه جمهوری برخی آقایان كه مردم و رأی آنها را تزئینی می‌دانند.»

مهدی کروبی در چند ماه گذشته، به خاطر افشای «تجاوز» به برخی دختران و پسران در بازداشتگاه‌ها در جریان حوادث پس از انتخابات، از سوی محافظه‌کاران نزدیک به محمود احمدی‌نژاد تحت شدید‌ترین حملات قرار دارد.
او اعلام کرده که تسلیم این فشار‌ها نمی‌شود و به راه خود ادامه خواهد داد.

آقای کروبی چندی پیش نیز در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات و شرکت در مراسم روز ۱۳ آبان از سوی گروهی از هواداران دولت و نیرو‌های حکومتی، مورد حمله قرار گرفت.

حمله فیزیکی به این نامزد معترض به نتیجه انتخابات با اعتراض هواداران وی و اصلاح‌طلبان مواجه شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درود بر کروبی

-- بدون نام ، Nov 16, 2009

٩٨« در صد رای» که آقای کروبی با مکر مخصوص به خود از آن برای تایید مردم از «جمهوری اسلامی» یاد می کنند متعلق به« ٣٠ سال» پیش است و نه «اکنون». مساله ما جوانان حکومت مطلقه «ولایت فقیه» (٣٠ سال پیش در رای گیری مطلقا از آ ن حرفی نبود) است که سلطان خامنه ای در پی آن است. واقعا اگر آقای کروبی راست می گوید چرا در مورد انجام دو فوریتی یک رفراندوم سراسری در مورد تایید ویا تکذیب "ولایت فقیه" اصرار نمی ورزد؟؟؟؟؟؟

-- بدون نام ، Nov 16, 2009

لازم است به جاي استفاده متقابل از خشونت راههائي جستجو شود كه سركوبگران انقدر دنبال جنبشيان بدوند تا از نفس بيفتند.

-- محمد ، Nov 16, 2009

من با این که قبل از انتخابات مخالف آقای کروبی بودم اما اکنون به ایشان افتخار می کنم.

-- بدون نام ، Nov 16, 2009

آقای کروبی عزیر ! اشکال درقانون اساسی است. شما دکمه را ول کنید و بخود عبا بچسبید.آنچه باید دگرگون شود .متن قانون اساسی است. آنرا به زبان ساده چاپ بکنید و در اختیار مردم بگذارید! رای بگیرید و ببینید باز هم مردم ولایت فقیه می خواهند؟!

-- نادره ، Nov 16, 2009

آن 99 درصد و 99 حاصلش این است که بزرگترین هنرمند کشور را بجرم سبز پوشی احظار و شاید بازداشتش کنند! ایکاش شجریان به این احظار پاسخ ندهد تا بیایند و او را دستگیر کنند تا این کمبود را حکومت ... در کارنامه ی وحشتناکش نداشته باشد! خبر را بخوانید:
محمد رضا شجریان، استاد بی بدیل آواز ایران، در روز شنبۀ گذشته به هنگام بازگشت به ایران برای ادای توضیحات در مورد موضع گیری های اخیرش در ارتباط با سرکوب تظاهرات مردم به وسیلۀ نیروهای دولتی به ساختمانی در خیابان جردن در تهران فراخوانده شده بود.

به گفتۀ محمد حسین آغاسی، وکیل استاد شجریان، این هنرمند نامدار و محبوب در روز دو شنبه در محل یاد شده حاضر شده و به مدت دو ساعت و نیم تحت بازجوئی بوده است. وکیل استاد شجریان ضمن تأکید بر این که بر اساس قانون نمی تواند محتوای بازجوئی اعم از پرسش ها و پاسخ های استاد را بازگو کند به ذکر این نکته بسنده کرد که مصاحبۀ اخیر استاد با "صدای آمریکا" از جمله موارد مطرح شده در این بازجوئی بوده است.

محمد حسین آغاسی این نکته را نیز ناگفته نگذاشت که بازجوئی یا به گفتۀ او "گفتگوها" به خوبی و خوشی به اتمام رسیده است.

استاد شجریان در پی سرکوب تظاهرات مردم به وسیلۀ نیروهای دولتی در مصاحبه با "صدای آمریکا" از نحوۀ برخورد دولت با معترضان به نتایج انتخابات انتقاد کرده و از جمله گفته بود که دولت دیگر کشور اداره نمی کند بلکه آن را کنترل می کند. افزون بر این، محمد رضا شجریان از صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز به کرات خواسته است که از پخش آثار او به ویژه سرودهائی که در آستانۀ انقلاب در سال ١٣٥٧ یا در ماه های اول پس از پیروزی انقلاب ساخته و خوانده بود خودداری کند. کاری که سرانجام با شکایت شجریان به قوۀ قضائیۀ جمهوری اسلامی ایران میسر شد و صدا و سیما اعلام کرد که حتا "ربنا" ی خواده شده به وسیلۀ استاد را به هنگام افطار در روزهای ماه رمضان پخش نخواهد کرد.

محمد رضا شجریان در اعتراض به خشونت وسرکوب تظاهرات مردم ایران، شعری از فریدون مشیری را با عنوان "تفنگت را بر زمین بگذار" به همراهی گروه شهناز به سرپرستی مجید درخشانی خوانده است.

-- بدون نام ، Nov 16, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)