تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

لاریجانی: سیاست خصمانه آمریکا ادامه دارد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، از آنچه که سیاست «خصمانه» واشینگتن و باراک اوباما علیه مردم ایران خواند، انتقاد کرد.

لاریجانی، تازه‌ترین مورد اقدامات «خصمانه» واشینگتن علیه تهران را توقیف دارایی‌های موسسه علوی در آمریکا عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، آقای لاریجانی که امروز یکشنبه در صحن علنی مجلس سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: «اقدامات اخیر آمریکا علیه ملت ایران، ثابت می‌کند که هیچ تغییری در این چارچوب به وجود نیامده است.»


علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی

هفته گذشته، قانون تحریم‌های‌ آمریکا علیه ایران برای یک سال دیگر از سوی باراک اوباما تمدید شد و دادستان‌های فدرال آمریکا از تصمیم خود برای مصادره چهار مسجد و یک آسمان‌خراش ۳۶ طبقه ایران در نیویورک خبر دادند.

این تحریم‌ها از زمان تصرف سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۳۵۸ علیه ایران اجرا می‌شود و روسای جمهوری وقت ایالات متحده، هر ساله آنها را تمدید می‌کنند.

توقیف دارایی‌های ایران در آمریکا نیز بر اساس همین تحریم‌ها اعمال شده است.

لاریجانی گفت که اختصاص بودجه برای اقدامات رسانه‌ای علیه ایران، «دخالت» در حوادث پس از انتخابات و ارائه پیشنهادات «سبک و غیرمعقول» در بحث اتمی، نشان می‌دهد که تغییرات مورد نظر آمریکا با هدف فریب دادن «ساده‌لوحان سیاسی» طرح شده است

۲۲ آبان ماه نیز دادستان بخش جنوب نیویورک، بنیاد علوی را متهم کرد که به طور «غیرقانونی» برای دولت ایران تأمین مالی می‌کرده است.

براساس این اتهام، دادستان بخش جنوب نیویورک، دادخواستی برای مصادره هشت فقره مستغلات و ۹ حساب بانکی به یک دادگاه فدرال در نیویورک ارائه کرده ‌است.

آقای لاریجانی در واکنش به این دو اقدام مقام‌های آمریکایی اظهار داشت: «فضاحت‌آور است که بعد از یکسال سخنرانی و شعارهای توخالی، رفتارهای رئیس جمهور آمریکا در عرصه عمل چیزی کمتر از سلف خود نیست.»

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که اختصاص بودجه برای اقدامات رسانه‌ای علیه ایران، «دخالت» در حوادث پس از انتخابات و ارائه پیشنهادات «سبک و غیرمعقول» در بحث اتمی، نشان می‌دهد که تغییرات مورد نظر آمریکا با هدف فریب دادن «ساده‌لوحان سیاسی» طرح شده است.

«فضاحت‌آور است که بعد از یکسال سخنرانی و شعارهای توخالی، رفتارهای رئیس جمهور آمریکا در عرصه عمل چیزی کمتر از سلف خود نیست»

مقام‌های جمهوری اسلامی همزمان با ابراز تمایل مقام‌های آمریکایی برای برقراری رابطه مستقیم میان دو کشور، انتقاد‌ها از سیاست‌های کاخ سفید را افزایش داده‌اند.

ایران در پنج ماه گذشته آمریکا را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرده و می‌گوید که نشانه‌هایی از تحقق شعار تغییر باراک اوباما مشاهده نکرده است.

آمریکا چند هفته پیش به همراه روسیه و فرانسه در نشست وین درباره مبادله سوخت هسته‌ای ایران با نمایندگان جمهوری اسلامی دور میز مذاکره نشست، اما مقام‌های ایرانی، پیش‌نویس توافقنامه وین را «فریبی» بیش برای تهران نمی‌دانند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درباره روسیه اظهار نظر نفرموده اند!! بدیهی است که روسیه را خودی می دانند ....

-- مسعود ازپارس ، Nov 15, 2009

چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است . در کنار فقر/اعتیاد/ فحشا / شکنجه / تجاوز/ زندان/ اعدام / درایران -
اقای لاریجانی بهتره بگه چطور یک دکتر ٢٦ساله در کهریزک/ پزشک وظیفه‌ی بهداری نیروی انتظامی تهران درزندان کهریزک خودکشی کرده ؟

-- saina32@hotmail.com ، Nov 15, 2009

لاریجانی: «اقدامات اخیر آمریکا علیه ملت ایران، ثابت می‌کند که هیچ تغییری در این چارچوب به وجود نیامده است.» این اقدامات علیه ملت ایران نیست بلکه بر علیه حکومت دروغ و ریا و تزویر و سرکوب در ایران است.
پایان ٣٠ سال دروغ و نیرنگ و فساد و قتل شهروندان ایران.

-- Sara ، Nov 15, 2009

در بین جناحهای حکومتی دیگر مد شده است از خمینی گرفته تا احمدی نژاد و حالا هم این شازده که برای حذف یکدیگر سعی می کنند سیاست فرار به جلو یعنی طرح شعارهای رادیکال ضد آمریکایی و حهانی را علم کنند ما البته اینبار هم می دانیم که آقای لاریجانی در راستای سیاستهای خامنه ای و در جهت حذف رقیب است و دلش نه به حال ملت می سوزد و نه به حال مملکت . و اینرا هم باید اضافه کنیم که حضرت آقا کمی فکر کن که پس از سی سال فریب مردم باز هم همان شعارهای فریبکارانه کارآیی خواهند داشت ؟ گزارشهای مکرر مداکرات پشت پرده ی از مک فارلین گرفته تا مداکراتی که همین الان در جریان است تنها برای فریب خودتان کفایت می کند نه ملت . شوخی نکنید بس است .

-- farhad ، Nov 15, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)