تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

زندانی شدن چهار عضو سندیکای هفت ‌تپه

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران از زندانی شدن چهار عضو سندیکای کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه خبر داد.

فریدون نیکوفرد، جلیل احمدی، قربان علیپور و محمد حیدری‌مهر، چهار عضو این سندیکا هستند که بنابر اعلام کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، برای گذراندن دوران حبس خود به زندان دزفول منتقل شده‌اند.

هادی قائمی سخنگوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفته که بازداشت و زندانی کردن رهبران سندیکای نیشکر هفته تپه نشان می‌دهد که ایران به عنوان عضو سازمان جهانی کار، الزامات این سازمان را «نقض» کرده و کارگران را از حقوق خود «محروم» می‌کند.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته که اعضای اتحادیه‌های کارگری و همه کسانی که «صرفا به خاطر حق آزادی بیان و تجمع» بازداشت شده‌اند را فورا آزاد کنند

به گفته آقای قائمی، ‌«محرومیت کارگران از حقوق خود، سیاست سرکوب دولت ایران است.»

سندیکای کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه در سال ۱۳۸۷ در خوزستان و با حضور ۵۰۰۰ نفر از کارگران این مجتمع تشکیل شد.

این اتحادیه کارگری توسط فدراسیون جهانی کارگران صنایع غذایی و کشاورزی به رسمیت شناخته شده است.

آن‌طور که این کمپین اعلام کرده است، دوم آبان ماه سال جاری، سندیکای کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه در نامه‌ای از سازمان جهانی کار در مورد محاکمه اعضای سندیکا و نقض پیمان‌های ۸۷ و ۹۸ سازمان جهانی کار، درخواست کمک کرده بود.

هادی قائمی گفته که زندانی کردن رهبران سندیکای نیشکر هفته تپه نشان می‌دهد که ایران به عنوان عضو سازمان جهانی کار، الزامات این سازمان را «نقض» کرده و کارگران را از حقوق خود «محروم» می‌کند

براساس اطلاعیه کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، در این نامه، به اخراج اعضای سندیکا و محاکمه رهبری این اتحادیه اعتراض و از سازمان جهانی کار خواسته شده بود که در دفاع از اعضای این سندیکا اقدامی اساسی کند.

به گفته آقای قائمی، محاکمه اعضای اتحادیه‌های کارگری به صرف تشکیل اتحادیه، می‌تواند منجر به «افزایش نارضایتی‌ها، ناآرامی‌های اجتماعی و منزوی شدن جمهوری اسلامی ایران در جامعه بین‌الملل» بشود.

منصور اسانلو و ابراهیم مددی دو تن از رهبران سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و فرزاد کمانگر، هاشم خواستار، رسول بداقی و جعفر ابراهیمی از کانون‌ صنفی معلمان ایران از دیگر افرادی هستند که به خاطر فعالیت‌های صنفی در ایران دستگیر و زندانی شده‌اند.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته که اتهام فعالان و اعضای اتحادیه‌های کارگری را لغو کنند و آنها را به همراه همه کسانی که «صرفا به خاطر حق آزادی بیان و تجمع» بازداشت شده‌اند، فورا آزاد کنند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)