تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«۱۵۰ شورشی» در افغانستان کشته شدند

بدنبال عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغان و ناتو در شمال و جنوب افغانستان، «۱۵۰ تن از نیروهای طالبان» کشته شدند.

ژنرال عبدالرزاق یعقوبی، فرمانده پلیس استان قندوز در شمال افغانستان اعلام کرد که ۱۳۳ تن از اعضای مسلح طالبان در نتیجه عملیات مشترک پلیس و ناتو در شهرستان‌های «چهار دره» و «گور تپه» این استان کشته شدند.

به گفته وی، در این عملیات که از پنج روز پیش آغاز شده، یک سرباز ارتش کشته و یک نفر نیز زخمی شده است.


این مقام پلیس افغانستان افزوده که در میان کشته‌شدگان، اجساد هشت شهروند خارجی که با طالبان همکاری می‌کردند نیز شناسایی شده است.

وزارت دفاع افغانستان هم اعلام کرده است که ۱۷ تن از شورشیان طالبان طی یک عملیات در استان «زابل» در جنوب این کشور کشته شدند.

بر اساس اطلاعیه‌ای که از سوی وزارت دفاع افغانستان برای رسانه‌ها ارسال شده، این شورشیان در جریان عملیات «لشکر ۲۰۵ اتل» در روستاهای «مشوزی وباشه» شهرستان «نوبهار» کشته شده‌اند.


بر اساس این گزارش، تعدادی سلاح و مقادیری مهمات نیز از آنها کشف وضبط شده است.

خبر دیگری نیز به نقل از خبرنگار زمانه در افغانستان حاکی است که «یک خبرنگار نروژی» که هنوز هویت وی مشخص نشده، از سوی «طالبان» در استان «کنر» در شرق افغانستان ربوده شده است.

ژنرال خلیل‌الله ضیایی فرمانده پلیس استان کنر گفته که این خبرنگار، بدون اطلاع نیروهای امنیتی و برای تهیه گزارش به «دره پیچ» شهرستان «مانوگی» رفته بود که ازسوی طالبان ربوده شد.

یک منبع پلیس افغانستان اظهار داشت که این فرد از سوی یک گروه از «طالبان سلفی» که با القاعده ارتباط نزدیک دارد، ربوده شده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)