تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حمایت دوباره مدودف از تحریم احتمالی ایران

دیمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه، باردیگر بر حمایت مسکو از افزایش تحریم‌ها علیه ایران در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد.

آقای مدودف این اظهارات را در گفتگو با مجله آلمانی اشپیگل اعلام کرده است.

وی پیش‌تر و پس از دیدار با باراک اوباما همتای آمریکایی‌اش در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز بر همراهی روسیه با آمریکا در خصوص تشدید تحریم ایران، آشکارا اعلام موضع کرده بود.


AP

مدودف افزوده بود که تحریم‌ها به طور کلی «موثر» نیستند، اما گاهی اوقات گریزی از آنها نیست.

آسوشیتدپرس با گزارش گفتگوی مدودف با اشپیگل به نقل از رئیس جمهوری روسیه نوشته است که ایران باید به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند و «تلاش برای پنهان کردن تاسیسات هسته‌ای را خاتمه دهد.»

کاخ کرملین نیز امروز شنبه اظهارات مدودف در خصوص پرونده هسته‌ای ایران را منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، وی اظهار داشته است که پرهیز از افزایش تحریم‌ها مطلوب است، اما اگر پیشرفتی در مذاکرات وجود نداشته باشد، این مسئله، «اجتناب‌ ناپذیر» است.

رئیس جمهوری روسیه گفته است که ایران باید به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند و «تلاش برای پنهان کردن تاسیسات هسته‌ای را خاتمه دهد»

ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه هم پیش از این هشدار داده بود که افزایش تحریم‌ها علیه ایران، مذاکره با این کشور را به «بن‌بست» می‌کشاند.

اظهارات رئیس جمهوری روسیه در شرایطی منتشر شده است که امروز شنبه، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی ایران، ارسال اورانیوم به خارج از این کشور به منظور دریافت سوخت برای نیروگاه اتمی تهران را منتفی دانست.

در پیشنهاد آژانس که ایران خواستار اعمال برخی تغییرات در آن است، پیش‌بینی شده که تهران در قبال تحویل ۱۲۰۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۳.۵ درصد، از روسیه اورانیوم با غنای ۲۰ درصد دریافت کند.

اورانیوم با غنای ۲۰ درصد پس از آنکه در فرانسه به میله‌های سوخت تبدیل شد، تحویل ایران می‌شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

روسیه همیشه از تحریم های اسراییل و آمریکا علیه ایران حمایت کرده و با کارت ایران بزرگترین امتیازات را از غرب کسب کرده است. روسیه در ضمن با شل و سفت کردن راکتور بوشهر
عمدی این برنامه را همچنان ناتمام گذاشته که هرچه بیشتر مردم ایران را بچابد و با این کارت جاه طلبی های سیاسی خود را به جلو برد. این سیاست بنفع روسیه و اسراییل و علیه منافع ایران و آمریکاست ....

-- بدون نام ، Nov 7, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)