تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دارابی: ۴۰ درصد مردم ماهواره نگاه می‌کنند

علی دارابی، قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما از گسترش استفاده از ماهواره ابراز نگرانی کرد و گفت که ۴۰ درصد مردم ایران در حال حاضر به شبکه‌های ماهواره‌ای دسترسی دارند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای دارابی که در همایش بین‌المللی غدیر سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت «دشمنان» از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای به «جنگ» جمهوری اسلامی آمده‌اند.

وی گفت که در حال حاضر، ۱۱۶ شبکه ماهواره‌ای در ایران قابل دریافت است که هدف اصلی آنها «تضعیف روحیه دینی و ارزش‌های اسلامی» است.

دارابی افزود:‌ «ترویج فحشاء، بی‌بند و باری، تجمل‌گرایی، ابتذال، مدگرایی، انحرافات اخلاقی، اشرافی‌گری و مصرف‌گرایی از آفت‌های برنامه‌های ده‌ها شبکه ماهواره‌ای به ویژه شبکه‌های فارسی‌زبان بیگانه» است.


این مقام سازمان صدا و سیما با اظهار تاسف از نفوذ شبکه‌های ماهواره‌ای در خانواده‌های ایرانی اظهار داشت که برنامه‌های این رسانه‌ها منجر به «فروپاشی» بعضی خانواده‌ها شده است.

قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما افزود که «استکبار جهانی» با راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی قصد دارد «ایده‌ها و افکار» خود را به جوامع دیگر القا کند.

به گفته آقای دارابی، ۳۴۷ ماهواره‌ تلویزیونی، سراسر جهان را زیر پوشش خود دارند که از این تعداد، ۲۱۴ ماهواره سهم منطقه آسیا است.

دارابی می‌گوید:‌ «ترویج فحشاء، بی‌بند و باری، تجمل‌گرایی، ابتذال، مدگرایی، انحرافات اخلاقی، اشرافی‌گری و مصرف‌گرایی از آفت‌های برنامه‌های ده‌ها شبکه ماهواره‌ای به ویژه شبکه‌های فارسی‌زبان بیگانه» است

علیرضا علی‌احمدی وزیر پیشین آموزش و پرورش نیز ۷ اردیبهشت ماه سال گذشته گفته بود بیش از ۳۰ درصد مردم ایران از شبکه‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند.

۱۴ تیر ماه امسال نیز آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس سابق قوه قضائیه با صدور بخشنامه‌ای از دادگاه‌ها خواسته بود با «توسعه روزافزون شبکه‌های ماهواره‌ای مخالف نظام» برخورد جدی کنند.

در این بخشنامه، روسای کل دادگستری‌ها موظف شده‌اند «شعبی در دادسرا و محاکم جزایی مرکز استان» خود، جهت رسیدگی به پرونده‌های مذکور دایر کنند.

در ماه‌های اخیر، دولت ایران، تلویزیون فارسی زبان بی‌بی‌سی و شبکه تلویزیونی صدای آمریکا و برخی دیگر از رسانه‌های فارسی‌زبان را متهم کرده که در هدایت ناآرامی‌ها پس از انتخابات دخالت داشته‌اند.

در این مدت، ماموران امنیتی ایران، فعالیت بسیاری از رسانه‌های خارجی را محدود کرده و برخی از خبرنگاران بومی این رسانه‌ها را بازداشت کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حتما از این 40 درصد 30 درصدش بسیجی و سپاهی و اخوندها هستند که از ترس فیام مردم ایران با ترس و لرز پای ماهواره ها می نشینند تا اخبار درجه یک از تظاهرات و اعتراضات مردمی بشنوند

-- reza ، Nov 14, 2009

آن 60% هم یا امکانش را ندارند یا کم کم به آن 40% افزوده خواهند شد.

-- شهروند درجه سه ، Nov 14, 2009

من ماهواره ندارم ولي تلويزيون جمهوري اسلامي را هم در خانه تحريم كرده‌ام.

-- طاهر ، Nov 14, 2009

یکی نیست از اقا بپرسه این امار رو از کجا بدست اوردید رفتید یکی یکی دیشها رو روی بامها شمارید یا از مردم سئوال کردید . خب مردم که هیچ وقت نمیگند که ماهواره دارند چون شماها عین جن میریزید توی خانه مردم و ماهواره مردم را میذودید. با این حساب امار شما بدرده خودتان میخورد. در ایران اکثریت مردم ماهوراه دارند حتی در دور افتاده ترین نقاط ایران مردم از ماهواره استفاده میکنند. شما با ٤٠ درصد فقط خودتان را فریب میدهید کاری با رسانه ملی کردید که کمتر کسی به بجز تعداد محدوی اسلامگرایهای خودتان این رسانه ننگ ملی را تماشا مکنند: واقعن شرم بشماها که همه چیز را در ایران به ورطه نابودی رسانده اید.

-- kia ، Nov 14, 2009

خدا و نور را نمیتوان در پستوی خانه پنهان کرد, حقیقت و دانش و را نمیتوان در زیر هزار مانع مخفی نمود حقیت جویان و آگاهی پژوهان را اگر در پشت هزاران دخمه تاریک به بند کشند برای خود روزنی بسوی روشنائی پیدا خواهند کرد, آنانکه میکوشند مردم فرهیخته ایرانرا در جهل وبی خبری نگاهدارند آب درغربال میریزند و مشت بر سندان میکوبند, را یحه خوش حقیقت را هر مشام سالمی استشمام میکند ولو در ته چاه و اخباروقایع جهانی را هر سامع مستعدی دریافت میکند حتّی از کره ماه. دیگر دردنیای امروز با اینهمه وسائل ارتباط جمعی این انسانهای با استعداد را نمیتوان بدروغ وریا فریفت. اگر تمام گیرنده های ماهواره ای, تمام ارتباط های اینترنتی, تمام سایتهای اطلاع رسانی و تمام ارتباطات اس ام اس وتلفنی را ممنوع و مسدود کنند و با فرستادن پارازیت مانع شنیدن رادیوها و تلویزیونهای برون مرزی شوند و بخواهند اخبار جعلی ودستچین شده خود را از طریق صدا وسیمای جمهوری اسلامی به خورد این ملت بدهند وهزاران آخوند و طلبه دینی برای شستشوی مغزی اطفال ونوجوانان بیگناه درمراکز آموزشی مستقر نمایند جز خسران واتلاف وقت وازبین بردن اموال بیت المال, که باید به نان شب گرسنگان و سفره بیچاره گان اختصاص یابد, نتیجه ای نخواهد داشت, عرض خود میبرندوزحمت ملت عزیز را میدارند.

-- حقجو ، Nov 14, 2009

ما خونمون ماهواره نداریم ولی عوضش اینترنت توپ داریم نه پارازیت داره نه فیلتر

-- بدون نام ، Nov 14, 2009

ولی مطمئنا نصف این 40 در صد از میان شبکه های ماهواره فقط شبکه های فیلم و موزیک و show و همچنین کانال های ترکیه را نگاه می کنند نه bbc و voa.

-- سعید ، Nov 14, 2009

شبکه های داخلی ترویج دروغ وریا تهمت افتراح خرافات گریه وحماقت آدم فروشی بی ارزشی انسان تجاوز شکنجه وهزاران صفت رذیله را مینمایند.پس خداپدر ومادراین کفارغربی رابیامرزد حداقل اگردین ندارند آزاده هستند

-- jahani ، Nov 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)