تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

محمد قوچانی آزاد شد

محمد قوچانی، سردبیر روزنامه اعتماد ملی، بامداد امروز جمعه، از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش تارنمای «تغییر»، پایگاه خبری حزب اعتماد ملی، ماموران امنیتی این روزنامه نگار را ساعت دو نیمه شب روبروی یک آزانس رها کرده‌اند.

محمد قوچانی، ۳۰ خرداد ماه جاری از سوی ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شد و به مدت ۱۳۱ روز در بند ۲۰۹ زندان اوین بازداشت بود.


به گزارش نوروز این روزنامه‎نگار با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شده و اتهام وی «بر هم زدن امنیت کشور از طریق شرکت در تجمعات و نوشتن مطالب» عنوان شده‌است.

وی همچنین در دو دادگاهی که برای متهمان وقایع پس از انتخابات تشکیل شد، حضور داشت. در این دادگاه‌ها معترضان به صورت دست‌جمعی با اتهام «راه انداختن انقلاب مخملین و تشکیک در انتخابات» محاکمه شدند.

محمد قوچانی به «بر هم زدن امنیت کشور از طریق شرکت در تجمعات و نوشتن مطالب» متهم شده است

محمد قوچانی در بسیاری از روزنامه‌های اصلاح طلب فعالیت داشته است. مجموعه مقالات وی در چندین کتاب از جمله «پدرخوانده و چپ‌های جوان»، «یقه‌سفیدها»، «جمهوری مقدس»، «نازی‌آبادی‌ها» و «سه اسلام» منتشر شده است.

آقای قوچانی سردبیری روزنامه‌های شرق و هم‌میهن و هفته‌نامه شهروند امروز را بر عهده داشت. وی در هنگام دستگیری سردبیر روزنامه اعتماد ملی، ارگان خبری حزب اعتماد ملی بود.

روزنامه اعتماد ملی مرداد ماه امسال توقیف شد. شماری از خبرنگاران این روزنامه در میان بازداشت‌شدگان حوادث پس انتخابات هستند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)