تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هشدار مجمع روحانیون نسبت به تکرار مشروطه

مجمع روحانیون مبارز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «خوف» آن دارد که سرنوشت انقلاب اسلامی ایران به سرنوشت «مشروطه» دچار شده و آزادی‌خواهان یا بر «دار» شده و یا در «تبعید‌گاه» کشته شوند.

این مجمع در بیانیه‌ای که امروز شنبه منتشر کرده، هشدار داده که در صورت وقوع چنین اتفاقی، «تازه به دوران رسیده‌های مدعی، با ریاکاری و عوام فریبی، راه سلطه بیگانه و استقرار مجدد استبداد» را فراهم خواهند کرد.

بیانیه مجمع روحانیون مبارز در واکنش به حملات و اتهامات اخیر رسانه‌های نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد به آیت‌الله موسوی خوئینی‌ها از اعضای برجسته این مجمع صادر شده است.


آن‌طور که در بیانیه این مجمع آمده است، رسانه‌هایی همچون ایران، کیهان، جوان، مجله پنجره و خبرگزاری ایرنا، اتهاماتی متوجه آقای خوئینی‌ها کرده‌اند که مدعی‌العموم باید با این «تهاجم وقیحانه و کم‌سابقه و هم‌آهنگ فریب‌خوردگان و یا توطئه‌گران» برخورد کند.

این رسانه‌ها در هفته‌های اخیر، آقای موسوی خوئینی‌ها را به «همدستی با سازمان جاسوسی کاگ‌ب، مؤثر در ترور مرتضی مطهری، ضدیت با اصل ولایت فقیه، تلاش برای کودتا، ضدیت با نظام جمهوری اسلامی و داشتن اندیشه‌های مارکسیستی» متهم کرده‌اند.

مجمع روحانیون مبارز پرسیده که «چرا قوه قضائیه و ریاست محترم آن و نیز دادستان محترم کل کشور در مقام مدعی‌العموم، به این همه گستاخی و اتهامات بنیان‌شکن واکنش نشان نمی‌دهند.»

این مجمع از همه آگاهان خواسته که در برابر «این جریان انحرافی و فضاسازی‌های ویران‌گر، ایستاده و نگذارند سودجویان قدرت‌طلب و تمامیت‌خواه، همه چیز را در مسلخ مطامع خود قربانی کنند»

این مجمع اعلام کرده که این حملات بیش از آنکه آقای خوئینی‌ها را هدف قرار داده باشد، آیت‌الله علی خامنه‌ای و آیت‌الله روح‌الله خمینی که به این روحانی برجسته مسئولیت‌هایی در نظام جمهوری اسلامی داده‌اند را هدف گرفته است.

مجمع روحانیون مبارز در بیانیه خود افزوده که حمله‌کنندگان به موسوی خوئینی‌ها جریان «ضدانقلاب و برانداز واقعی» هستند که از مدت‌ها پیش علیه «استوانه‌های بزرگ» انقلاب، «دروغ‌پردازی، اتهام‌افکنی و ترور شخصیت» را سامان داده‌اند.

این مجمع از تمام مردم، دانشجویان، استادن و همه آگاهان خواسته که از طریق «آگاهی بخشی» در برابر «این جریان انحرافی و فضاسازی‌های ویران‌گر، ایستاده و نگذارند سودجویان قدرت‌طلب و تمامیت‌خواه و یا وابستگان نفوذی استکبار، همه چیز را در مسلخ مطامع خود قربانی کنند.»

این مجمع هشدار داده که «تازه به دوران رسیده‌های مدعی، با ریاکاری و عوام فریبی، راه سلطه بیگانه و استقرار مجدد استبداد» را فراهم خواهند کرد

محمد موسوی خوئینی‌ها مجتهد و سیاست‌مدار ایرانی، یکی از شخصیت‌های محوری در جریان چپ سنتی و جناح اصلاح‌طلب به شمار می‌رود.

خوئینی‌ها رهبر معنوی «دانشجویان مسلمان پیرو خط امام» در جریان اشغال سفارت آمریکا و از نزدیکان روح‌الله خمینی، پیش و پس از انقلاب ۱۳۵۷ بود.

او در دوران رهبری آقای خمینی، پست‌های مهمی همچون نایب رئیس دوره اول مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای سرپرستی سازمان صدا و سیما (۱۳۵۹) و دادستانی کل کشور را عهده‌دار بود.

مخالفان راست‌گرای خوئینی‌ها در جمهوری اسلامی، او را به داشتن دیدگاه‌های کمونیستی، ارتباط با شوروی و حتی جاسوسی برای کاگ‌ب متهم کرده و از القابی چون «مرد خاکستری و پدرخوانده اصلاحات» برای او استفاده می‌‌کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چگونه می توان «جمهوری سامری» ...را که استکبار «ولیتی آخوندی» و استضعاف «رعیتی ملت غیور!!» را زنده کرد را با «مشروطه» که هدف آن کاشتتن ریشه عدالتخواهی و براندازی سیستم ارباب و رعیتی بود مقایسه کرد؟؟؟؟؟؟؟

-- بدون نام ، Oct 24, 2009

باورش سخته ! چون نمیتونیم -نمیخوایم- باور کنیم که بعد از 60 سال هنوز از یک عبارت نگذشتیم . . نشد که مفهومی رو در جامعه ی عقبمونده مون تفهیم کنیم . . ترویج کنیم .. تزریق کنیم . . .
تکثر !!
حالا دوباره روبروی همون جای پا ایستادیم !!!!!!!!!!!!!!
قدمی که نه 30 سال پیش برداشتیم ونه 60 سال پیش !! . . . .کسی امیدواره که اینبار برداشته بشه ؟!؟!
من که نیستم !!!!!!!!!!!!

-- حامد پارسا ، Oct 24, 2009

یاللعجب!رژیم... دیگر
جنایتی نیست که انجام نداده باشدمأمورانش درزندانهابجوانها
تجاوزکرده زیرشکنجه میکشندیابدارمیآویزند... مجتهدین
علما...بیدارشده اندوفکرمیکنندتمام این جنایات راحکومت مشروطه انجام میدهدونگران شده اند....!

-- ایراندخت آریا ، Oct 24, 2009

ما چه بدبختیم که باید منتظر بیانیه های این ها باشیم. همانطور که ملت منتظر یاری جناب رفسنجانی بودند. بیانیه دادند که دادند. مردم ایران نباید با این جنگهای زرگری گول بخورند.

-- N ، Oct 25, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)