تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«براندازان چهار لشکر آماده کرده بودند»

سرتیپ علی فضلی فرمانده سپاه «سیدالشهداء» استان تهران می‌گوید که معترضان به نتیجه انتخابات، برای «اغتشاش»، به استعداد چهار لشکر سازماندهی شده بودند.

سرتیپ فضلی که گفته می‌شود مسئولیت سرکوب معترضان به مدت دو ماه پس از اعلام نتیجه انتخابات بر عهده وی بوده است، این اظهارات را در «یادواره سرداران و ۷۲ شهید شهر تویسرکان» ایراد کرده است.

در جریان ناآرامی‌های انتخاباتی که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر و زخمی شدن صد‌ها تن دیگر شد، بنا به گفته فرماندهان سپاه، نیروی‌های بسیج و سپاه، مسئولیت مستقیم برخورد با معترضان را بر عهده داشته‌اند.


سرتیپ علی فضلی

سپاه پاسداران در جریان این ناآرامی‌ها به مدت دو ماه مسئولیت امنیت شهر تهران را بر عهده داشت که در نتیجه آن، بسیاری از فعالان سیاسی بازداشت و ده‌ها تن دیگر بر اثر درگیری‌ها خشونت‌بار جان باختند.

به گزارش امروز شنبه خبرگزاری فارس، سرتیپ فضلی افزود که گروه «برانداز» از اسفندماه به استعداد چهار لشکر، نیروی انسانی سازماندهی کرده بود که در قالب ۲۰ کمیته فعالیت می‌کردند.

این فرمانده سپاه ادعا کرده که هدف از تشکیل این کمیته‌ها حمله به عقبه نامزد‌های محافظه‌کار بود تا فقط نامزد اصلاح‌طلبان رای بیاورد و اگر «این گونه نشد، ساز ابطال را سر بدهند که در همین راستا آتش فتنه را روشن کردند.»

سرتیپ فضلی، اعلام پیروزی میرحسین موسوی در شب ۲۲خرداد ماه را اعلام آغاز «فتنه» از سوی وی دانست که در روز‌های بعد با تجمع و «تخریب» اموال عمومی همراه بود.

به گفته فرمانده سپاه «سید‌الشهداء» استان تهران، در حوادث پس از انتخابات در تهران و ۱۱ شهر ایران، عناصر «مشکوکی» به سه پایگاه بسیج «حمله‌ور» شده و «۱۸۰ نقطه» تهران را ناامن کردند

به گفته فرمانده سپاه «سید‌الشهداء» استان تهران، در حوادث پس از انتخابات در تهران و ۱۱ شهر ایران، عناصر «مشکوکی» به سه پایگاه بسیج «حمله‌ور» شده و «۱۸۰ نقطه» تهران را ناامن کردند.

وی از رهبران جریان اصلاحات با عنوان «سران فتنه» یاد کرد و گفت که آنها برخلاف اظهارات آیت‌الله علی خامنه‌ای در ۲۹ خراد ماه در نماز جمعه، دست از «خیانت و فتنه» برنداشتند و موجب ناآرامی در ایران شدند.

سرتیپ فضلی در پایان اظهارات خود، معترضان به نتیجه انتخابات را گروهی «برانداز» معرفی کرد که قصدشان «حذف رهبری» بوده است.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات بارها اعلام کرده‌اند که خواستار ابطال نتیجه انتخابات هستند و «هرگز» قصد ندارند خارج از چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی فعالیت کنند.

با این حال فرماندهان سپاه و نزدیکان به دولت محمود احمدی‌نژاد اصرار دارند که این دو رهبر اصلاحات و هواداران آنها را «برانداز» و مخالف جمهوری اسلامی معرفی کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

طفلکی دچار توهم و هلوسیناسیون شده!

-- فرمانده لشکر چهارم ، Oct 24, 2009

این توهم مسری شده .

-- فرمانده لشگر دوم ، Oct 24, 2009

ژنرال... نوار که پا نداره.....اینا کین که جان ومال و ناموس ایرانی در دستشون !!!!!!!

-- بدون نام ، Oct 24, 2009

اقايان با تكيه به امريكاييها خيالشان راحت است كه جنبش سبز را بايكوت كرده اند تهمت مي زنند

-- بدون نام ، Oct 24, 2009

دروغ که خرجی براتون بر نمی داره! هر چی نگفتید بگویید.
روانپریشی از گفته ها و سر و روی شما و حضراتتون می بارد و متاسفانه هر روز بیشتر و بیشتر می شود با این توهم هایی که دارید!

-- مسعود ازپارس ، Oct 24, 2009

به فرمانده سپاه باید گفت هنوز اول عشق است حاجی اظظراب نکن

-- بدون نام ، Oct 24, 2009

اینها خود شان هم نمیدانند چه هزیانی بر زبان میرانند . ابتدا که زهاک گفت انگشت شماری مخالف ..... . سپس رئیس جمهورشان فرمودندچند خس و خاشاک ..... چند روز پیش حسینیان گفت در روز قدس کمتر از 5 هزار نفر بخیابان آمدند و حال سر بردار آدمکش نفرات اصلی را بیش از 4 لشکر میداند . رجز خوانانی و یاوه گوئی هم ائدازه ای دارد!

-- جهانگیر آرشید ، Oct 24, 2009

بخاطر ماندن مادرشان را هم حاضرند قربانی کند

-- neda ، Oct 24, 2009

این طرز فکر فاجعه است که هیچ، خدا به داد بچه هایی که زیر دست این افراد بزرگ میشوند برسه. با این طرز فکر هست که چماغدار و اسلحه بدست لباس شصی را میفرستند برای کشتن مردم بی دفاع ایران و مردم را دشمن میپندارند

-- آزاد ، Oct 24, 2009

ترکیب دین با سیاست با اسلحه و قدرت نظامی(سپاه) از توش فرمانده های سعید صحافی زیادی دیده می شود.

-- مهناز ، Oct 24, 2009

واقعا" براي خودم و امثال خودم كه مدتها به اراجيو اين ارازل در جبهه ها ازجان و مالمان مايه گذاشتيم متاسفم ، اي كاش زودتر اين اتنخابات مي شد تا نقاب ازچهره زشت و مزدور امثال اين سردار برداشته مي شد.

-- حسين ازتهران ، Oct 24, 2009

... تجاوز به جان و مال و ناموس مردم نجيب ايران را سركوب مي‌‌نامد. و با افتخار مي‌گويد «مسئوليت سركوب» با من بوده است. روزي تقاص اين جنايت ناجوانمردانه را در برابر ملت غيرتمند ايران و جوانان برومندش خواهي داد. ...زياد به مزدوريت نناز و دل به ارباب..ت خوش نكن...

-- سرفرازم ، Oct 24, 2009

سردار !
نصفشو ندیدی !
8 لشکر بود.

-- رضا(فرمانده لشکر هشتم) ، Oct 24, 2009

نصفشو ندیده.....

-- بدون نام ، Oct 24, 2009

من طرفدار تو بودم و به خاطر رشادتهایت در جنگ مخصوصا عملیات والفجر 8 دوستت داشتم ولی نمی دانستم که فرمانده ام حالا اسلحه را برعکس به خودیها گرفته است .
سردار فاتح ((فاو)) حرفهای سخیفت همچون دشنه ای بر قلب بسیجیانی است که عاشقانه پای در رکاب تو جنگیدند و حال براحتی آنانرا از لبه تیغ میگذرانی ؟ مگر رهبری برای تو غایت است ؟ شاید آن زمان هم دروغ میگفتی و برای پرپر کردن جوانان وطن سرود فتح و پیروزی بر دروازه های بهشت در پشت سنگرهای عراقی میخواندی ؟

سردار در ولایت غرق ، بیدار شو که خفتگان در راس کارند و امام خمینی عزیز ما نیست که سرود آگاهی سر دهد .

مصطفی ... . بازمانده عملیات والفجر 8

-- طرفدار واقعی فضلی ! ، Oct 25, 2009

ابن ها تمام حرف هاشون با هم متناقضه. یک بار میگن ابن ها تعداد بسیار کمی اغتشاش گر و خس و خاشاک هستند، الان هم میگن چهار لشگر آماده کرده بودند. واقعا درسته که دروغگو کم حافظه اس.

-- بابک ، Oct 25, 2009

چون فرزندان جان برکف ودست خالی را کشته اند با نوشیدن جام زهر لشگر سازی میکنند تا به زیر دستان خوش باورشان بگویند که ما با لشگرها روبرو بودیم وروشن نمیفرمایند که معنی لشگر بدون ساز وبرگ نظامی چیست .دروغ پردازی رهبرچماقلویان «اگر غیر از این بودی عجیب مینمودی »

-- بهنام ، Oct 25, 2009

ما جمهوری اسلامی نمی خوایم
حالا هرکی هست بسم الله
چه خامنه ای باشه چه کروبی چه موسوی

-- بدون نام ، Oct 25, 2009

اینا هنوز ملتفت نشدن
ما بی شماریم!!!!

-- ایرانی ، Oct 25, 2009

بدجوری به ...هذیان افتادن. نمی دونم مگه حکومت با ظلم چه شیرینی داره که این مردم بدبختو رها نمی کنن. فقط می دونم ظلم هیچوقت پایدار نیست. حالا دروغ و افترا هم که چاشنیش شده، نور علی نور.

-- بدون نام ، Oct 25, 2009

اگه اینو نگی جه می خوای بگی فضلی. برات متاسفم ...

-- ایرانی ، Oct 25, 2009

همه اینها حرفهای دروغ می باشد. در این سی سال مقامات حکومتی فقط دروغ تحویل این ملت در بند دادند. خجالت هم خوب است

-- جعفر ، Oct 25, 2009

واقعا برات متاسفم سردار تو و رهبرت روی بعثی ها و نازی ها رو سفید کردین ! و بدون جز رو سیاهی چیزی دستتونو نمی گیره

-- بدون نام ، Oct 25, 2009

آقا می ترسم یه روز بگویند براندازان 70 میلیون نفر بودند

-- بدون نام ، Oct 25, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)