تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
آیت‌الله صانعی:

«هجوم نشانه ضعف طرف مقابل است»

آیت‌الله منتظری از مراجع تقلید شیعه، از این که در جمهوری اسلامی با مراسمی مذهبی همچون دعای کمیل برخورد می‌شود، ابراز تأسف شدید کرد و یورش به خانواده‌های زندانیان سیاسی را به شدت محکوم کرد.

شب گذشته (پنج‌شنبه)، بیش از ۳۰ نفر از افرادی که در مراسم دعای کمیل در تهران برای آزادی بازداشت‌شدگان اخیر شرکت کرده بودند، دستگیر شدند. یکی از دستگیرشدگان آزادشده شمار بازداشتی‌ها را تا ۶۸ نفر عنوان کرده‌است. بازداشت‌شدگان پس از انتقال به محلی در چهارراه ولی‌عصر تهران به زندان اوین منتقل شده‌اند.


آیت‌الله منتظری امروز در این پیوند اظهار داشت که «شعارهای ابتدای انقلاب اسلامی و مفاهیم آن‌ها از سوی آقایان به فراموشی سپرده شده‌است» و افزود: «مهم‌ترین شعار انقلاب ما که همان استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است، به فراموشی سپرده شده‌است. مفهوم جمهوریت در نظام اسلامی که همان مردم‌سالاری است و امام راحل به آن اعتقاد داشتند، امروز نادیده گرفته شده و حق آزادی مردم رعایت نمی‌شود.»

«مفهوم جمهوریت در نظام اسلامی که همان مردم‌سالاری است امروز نادیده گرفته شده‌است»

به گزارش تارنمای نوروز، خانواده‌های زندانیان سیاسی و برخی بازداشت‌شدگان دعای کمیل، شبانه موضوع را به برخی مراجع اطلاع دادند. آن‌ها بامداد امروز نیز برای بازگویی رویدادهای شب گذشته در دفاتر مراجعی همچون منتظری، صانعی، مکارم شیرازی، موسوی اردبیلی حضور یافتند و با دفتر آیت‌الله صافی تماس گرفتند.

آیت‌الله صانعی هجوم به مراسم دعای کمیل را «نشانه ضعف طرف مقابل» دانست و گفت: «وقتی خانواده‌های زندانیان سیاسی و مردم مؤمن مورد هجمه قرار می‌گیرند، آن هم در یک مراسم مذهبی، یعنی ضعف طرف مقابل، یعنی که آقایان تحمل برگزاری مراسم دعای کمیل را هم ندارند.»

تاکنون در میان بیش از ۳۰ بازداشت شده تنها آزادی دو نفر از آن‌ها تأئید شده‌است. یکی از آن‌ها مهرک میراب‌زاده، همسر شهاب طباطبایی و نفر دیگر همسر برادر عبدالله رمضانزاده، سخنگوی دولت اصلاحات است. آقای رمضانزاده هم‌اینک در زندان به‌سر می‌برد.

امروز جمعه جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی در ایران، طی بیانیه‌ای نسبت به ادامه بازداشت زندانیان سیاسی اخیر و به ویژه بازداشت‌شدگان شب گذشت هشدار دادند.

«یعنی که آقایان تحمل برگزاری مراسم دعای کمیل را هم ندارند»

این خانواده‌ها اعلام کرده‌اند در صورت عدم رسیدگی قوه قضائیه به خواسته‌های‌شان و آزاد نکردن بازداشت‌شدگان، دست به تحصن و اعتصاب غذا خواهند زد و به نهاد‌های بین‌المللی شکایت خواهند کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «با شیوه‌های ستمگرایانه تنها ممکن است بتوان دردها را موقتاً پنهان کرد، ولی نمی‌توان از بین برد.»

دستگیری و فشار بر معترضان انتخاباتی و گروه‌های اصلاح‌طلب در ایران پس از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری با فراز و نشیب‌هایی هم‌چنان ادامه یافته‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

با سلام به آقای منتظری عرض می کنم که حضرت آیت الله شما یکی از پایه گذاران این نظامید، خمینی و شما مردم را گول زدید! شما که مردم راأتأمرون بالبر می کنید چرا تنسون أنفسكم وأنتم تتلون الكتاب می شوید، اشاره ام به این آیه است که در مورد شما گفته شده، خود شما آنرا تکرار کرده اید:أتأمرون الناس بالبر و تنسون أنفسكم وأنتم تتلون الكتاب... آقای محترم بنابر همین آیه بیایید و اینار خودتان توبه کنید! آخر این نیکی چه بدی دارد که فقط ما باید آنرا بکنیم! شما را بخدا در کدام دوره، در کدام روز در کدام زمان در دوره ی کدام پادشاه اینهمه توهین به اسلام و روحانیت و امامان و قرآن وجود داشت. آقای منتظری یکی از بستگان من در بانک صادرات کار می کند، می گفت فحش های رکیکی که به پیامبر و قرآن و علی و حسین و امامان دیگر و معصومین داده می شود آنقدر رکیک است که نمی توان تصور سابقه ی آنرا در طول تمام تاریخ داشت! آقای محترم شما خواهید مرد، مرگ بقول خود شما ها حق است، اما بیایید و نام نیکی از خود بجای گذارید، بیایید شما هم از این خیل عظیم مردم ایران که خواهان جمهوری ایرانی ست پشتیبانی کنید، واقعا اگر این اشلام به گشت ارشاد است و ازاله بکارت است، حجاب فاطمی است و تجاوز در زندان است و شلاق است و سنگسار است، اعدام در ملع عام است و فساد رشوه دهی و رشوه گیری است و فحشا است و... پس همان بهتر که نباشد ، آقای محترم توبه کنید، فقط به ما یاد ندهید، شما را بخدا در کدام کفرستان، در کدام کشوری با اداره ی غیر خدایی، در کدام کشور جهان اینچنین فجایع آفریده می شود، آقای منتظری اسلام در بطن و متنش این فجایع و این جنایات موجود بوده و موجود است، این تنها آنرا تلطیف کرده سهروردی و خیام و کسروی و دیگران و خود شما و سروش با ایرانیتتان خواستید آنرا تلطیفش کنید و لی نشد و نخواهد شد. دست بردارید! از آن توبه گویانی نباشد که خود هرگز توبه نمی کنند، شما بیایید و از این اسلام سیاسی تبرا جویید بیایید بیایید بیایید بیایید آقا دست بردارید! این کتاب ظلوم را و این مکتب ظلوم را کنار بگذارید. یک جمهوری ایرانی شما را و روحانیت را کنف حمایت خود حفظ خواهد کرد.
زنده باد جمهوری ایرانی!

-- بدون نام ، Oct 23, 2009

من یک چیزی را خوب میدانم هرچه فنر را بیشتر فشار دهیم با قدرت بیشتری پرتاب خواهد شد به هر صورت هر کدام به نحوی برای رسیدن به خواسته هایمان باید بها بدهیم

-- بدون نام ، Oct 23, 2009

آنچه را من از قول یکی از بستگانم مبنی بر توهین های زننده و باور نکردنی به قرآن و پیامبر و معصومین آوردم همه روی اسکناسهایی ست که به بانک صادرات آمده است و لاجرم سیل این اسکناسها چنان بنیان کن است که دیگر چاره ای برایش نمی توان کرد به جز تعویض این حکومت جبار نامرد آزادی کش و ضرب سکه و اسکناس هایی با نام نامی ایران و جمهور ایران! و ممنون از این سایت.

-- بدون نام ، Oct 23, 2009

"من یک چیزی را خوب میدانم هرچه فنر را بیشتر فشار دهیم با قدرت بیشتری پرتاب خواهد شد ..."


درست است دوست عزیز منتهی به شرطی که به موقع آن فنر فشرده شده را رها کنند!


اگر فنر مدتها تحت فشار بماند، خاصیت فنری خود را از دست خواهد داد ...

-- فیزیکدان ، Oct 23, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)