تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
خطیب جمعه تهران:

«برخی کرسی‌های دانشگاهی با فتنه اشرار برابر است»

کاظم صِدیقی، خطیب موقت جمعه تهران دانشگاه‌ها را نیازمند یک انقلاب فرهنگی دیگر دانست و گفت: «انقلاب دیگری در دانشگاه‌ها، مانند انقلاب اول لازم است.»

امام جمعه موقت تهران خواستار «خیزشی مردانه و جانانه» در حوزه علوم انسانی شد و از «استادان مومن و آگاه به مسایل اسلامی» خواست کتب علوم انسانی را بر مبنای قرآن و احکام اسلامی تالیف کنند.


کاظم صدیقی

وی اظهار داشت که برخی استادان دانشگاه «رنگ غربی» گرفته‌اند، و افزود که نگرانی از «فتنه اشرار» با نگرانی از «برخی کرسی‌های دانشگاهی» برابر است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز شهریور ماه جاری با ابراز نگرانی از تحصیل بیش از دو میلیون نفر در رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه‌های ایران گفته بود که آموزش این علوم «منجر به ترویج شکاکیت و تردید در مبانی دینی و اعتقادی» می‌شود.

به گفته رهبر جمهوری اسلامی، «توانایی مراکز علمی و دانشگاه‌ها و تعداد اساتید مبرز و معتقد به جهان‌بینی اسلامی» در حد این تعداد دانشجو نیست و دولت، مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به این موضوع رسیدگی کنند.

خطیب جمعه تهران :بعضی حقوقدانان تحمل احکام جزایی اسلام و حقوق زنان برایشان سخت است و حتی این احساس را بروز هم می‌دهند

خطیب جمعه این هفته تهران هم‌چنین گفت که به نظر وی «نظریه‌های غربی در حوزه‌های مختلف انطباقی با واقعیت‌های جامعه ایران ندارد» و افزود: «برای نمونه بعضی حقوقدانان تحمل احکام جزایی اسلام و حقوق زنان برایشان سخت است و حتی این احساس را بروز هم می‌دهند.»

آقای صدیقی به برخی مخالفت‌ها با قانون «قصاص» در سال‌های ابتدایی انقلاب اشاره کرد و افزود: «در آن زمان نیز عده‌ای از حقوقدانان به لایحه قصاص که بر مبنای احکام اسلامی به نگارش درآمده بود، اعتراض کردند اما با واکنش غیرت‌آمیز امام روبرو شدند.»

در چند هفته گذشته، بالا رفتن آمار اعدام در ایران مخالفت‌های بسیاری را در پی‌داشته ‌است. برخی حقوق‌دانان معتقدند که شماری از این اعدام‌ها در مغایرت با قوانین داخلی ایران و پیمان‌نامه‌های بین‌المللی امضا شده از سوی ایران قرار دارند. ایران یکی از بالاترین آمار اعدام را در جهان دارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

«اي خداوندان ِ ظلمت‌شاد!
از بهشت ِ گند ِتان، ما را
جاودانه بي‌نصيبي باد!
باد تا فانوس ِ شيطان را برآويزم
در رواق ِ هر شکنجه‌گاه ِ اين فردوس ِ ظلم‌آئين!
باد تا شب‌هاي ِ افسون‌مايه‌تان را من
به فروغ ِ صدهزاران آفتاب ِ جاوداني‌تر کنم نفرين!»

-- کاوه ، Oct 23, 2009

جنبش سبز، فرزندان، انقلاب فرهنگي اول شما هستند.

انقلاب فرهنگي اول را شما كرديد ما به پايان رسانديم. نتيجه‌اش را مي‌تواني در همه ايران ببيني. انقلاب فرهنگي دوم را آغاز كنيد تا فرصت نكنيد حتي مرگتان را هم ببينيد. به تو روضه خوان نورسيده بگويم كه ما فرزندان انقلاب فرهنگي اول شما هستيم. و فرزندان ما در سرزمين ايران بدون تروريست، شكنجه‌گر، متجاوز، ولي فقيه و ... خواهند زيست. از دهانت بوي تعفن و لجن بيرون مي‌آيد و بويي از آدميت نبرده‌ايي. 13 آبان تو و اربابت چنان سيلي محكمي از مردم ايران خواهيد خورد، كه ديگر از اين شكرخوري‌ها نكني. «عباتون لاي در گير كرده».

-- فرزند انقلاب فرهنگي اول حكومت اسلامي ، Oct 23, 2009

عجب! انقلاب فرهنگی دوم شروع شده است و سروش دباغ ها راه "ولایت" را پیش نگرفته است. ایشان که کم تجربه ندارند.
مولا تو خیال نمی کنی انقلاب فرهنگی بی سروش دباغ ها نامیسر است؟

-- بدون نام ، Oct 23, 2009

امام جمعه موقت تهران و رايانه
سلام:حجت الاسلام كاظم صديقي كه براي سومين بار در نماز جمعه تهران خطبه خواند، طرح هدفمند كردن يارانه ها كه به تازگي به تصويب مجلس رسيده است را با نام طرح هدفدار كردن رايانه‌ها (کامپيوتر) ذكرد كرد و چند بار آن را تكرار كرد.
تلفظ غلط عبارت هدفمند كردن يارانه ها توسط امام جمعه موقت تهران تبديل به يك حاشيه بسيار جالب در خطبه هاي نماز جمعه امروز تهران شد.
 
سواد تو در همین سطح است، فقط نشخوار میکنید. تو نمیدانی علوم انسانی خوراکی ویا پوشاک است.
کنجکاو

-- کنجکاو ، Oct 23, 2009

آخه آخوند درباری بیسواد ....تو اصلا میدونی که حتی اسلام عزیزت هم یه جورایی علوم انسانیه که درطول زمان هرانسانی بهش یه خرافه ای اضافه کرده. همتون منتظرین که برادربزرگترین که چیزی بگه اونوقت شروع میکنین به نشخواراون شده یه بارقبل ازاویکیتون یه نظری بدین یا همتون ذوب فی مذابین ؟؟
من خودم شاهد بودم که تونمایشگاه کتاب غرفه هایی که اسامی عربی داشتن یا کتابهایی ازقماش مفاتیح و آثار استاد !!! قرائتی رومیفروختن داشتن مگس میپروندن به عوضش غرفه های ادبیات وعلوم روانشناسی (نه اسلامیش) وتاریخ وعلوم روز مثل کامپیوترومعماری مملواز آدم بود. معلوم نیست اینا میخوان تاریخ وعلم روهم جعل کنن ؟

-- کیوان ، Oct 24, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)