تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعتراض ۲۵۰۰ دانشجو به احکام محرومیت

بیش از ۲۵۰۰ دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف تهران با امضای نامه‌ سرگشاده‌ای خطاب به ریاست این دانشگاه، به صدور احکام محرومیت از تحصیل برای دانشجویان این دانشگاه اعتراض کردند.

شش دانشجوی این دانشگاه، از سوی کمیته انضباطی به یک ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده‌اند. این دانشجویان متهم به شرکت در تجمعی هستند که هفتم مهر ماه جاری در اعتراض به حضور کامران دانشجو، وزیر علوم در این دانشگاه برگزار شده بود.

شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه شریف در آن تاریخ به حضور کامران دانشجو وزیر علوم دولت دهم در این دانشگاه اعتراض کردند.
آن‌ها شعارهایی در انتقاد از دولت محمود احمدی‌نژاد، حمایت از برخی روحانیان قم و میرحسین موسوی و مهدی کروبی سردادند.

کمیته انضباطی دانشگاه شریف، هشتم مهر ماه جاری با احضار ۹ دانشجوی این دانشگاه، پنج نفر از آنان را به اتهام «تشویق و ترغیب دانشجویان به برگزاری تجمع و بر هم زدن نظم دانشگاه» متهم کرد. یک دانشجو علاوه بر اتهامات فوق به مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی فارسی متهم شد و سه دانشجوی دیگر به «سر دادن شعار الله اکبر در خوابگاه» متهم شدند.

هفته گذشته شش تن از دانشجویان احضارشده به اتهام «شرکت در تجمع غیر قانونی به قصد بر هم زدن نظم دانشگاه» به یک ترم محرومیت از تحصیل و منع ورود به دانشگاه محکوم شدند.

سلیمان محمدی، امیر یعقوبعلی و پوریا پشتاره، سه دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات به محرومیت از تحصیل به مدت یک ترم محکوم شده‌اند

۴۰ گروه دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف نیز از در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه شریف خواستار تجدیدنظر در این حکم و تبرئه این دانشجویان شده‌اند.

در دانشگاه علامه طباطبایی نیز سلیمان محمدی، امیر یعقوبعلی و پوریا پشتاره، سه دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات به محرومیت از تحصیل به مدت یک ترم (نیم‌سال) و ممنوع‌الورودی به دانشگاه محکوم شده‌اند.

دانشگاه علامه اتهام این دانشجویان را «اخلال در نظم دانشگاه و برهم زدن امتحانات ترم گذشته این دانشگاه، پس از انتخابات ریاست جمهوری» اعلام کرده‌است.

جمعی از دانش‌آموختگان دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز با ارسال نامه‌ای سرگشاده به ریاست دانشگاه، اعتراض خود به برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان این دانشگاه و محروم کردن دانشجویان از تحصیل را اعلام کرده‌اند.

۱۲ دانشجوی این دانشگاه در آغاز سال تحصیلی جدید ممنوع‌الورود شده‌اند. دلیل صدور این احکام شرکت در تجمع‌های اعتراضی اخیر در دانشگاه اعلام شده‌است.

در مهر ماه جاری، دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، امیرکبیر، شیراز، سیستان و بلوچستان و برخی شعب دانشگاه آزاد شاهد اعتراض‌های دانشجویی به رویدادهای پس از انتخابات بوده‌است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
خشونت در تجمع اعتراضی دانشگاه آزاد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)