تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعتراض به حبس کارگران نیشکر هفت‌تپه

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، با صدور بیانیه‌ای صدور احکام زندان برای فعالان سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه را محکوم کرد.

شماری از کارگران نیشکر هفت‌تپه در پی اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و تقاضای رسیدگی به حقوق صنفی‌شان، در سال ۱۳۸۶ به حبس محکوم شده بودند. دادگاه تجدیدنظر هفته گذشته این حکم را تأئید کرده‌است.

بنا به این حکم، علی نجاتی، فریدون نیکوفر، قربان علی‌پور و جلیل احمدی به شش ماه حبس تعزیری و شش ماه حبس تعلیقی و محمد حیدری‌پور به چهار ماه حبس تعزیری و هشت ماه حبس تعلیقی محکوم شده‌اند. این افراد هم‌چنین به مدت سه سال از نامزدی در هر گونه تشکلی محروم شده‌اند.

سندیکای کارگران شرکت واحد با بیان این که «تهدید، بیکاری و زندان» به بخشی از مبارزات روزمره جنبش کارگری تبدیل شده‌است، اعلام کرده‌ است که برای آزادی و حق‌خواهی این نمایندگان کارگری از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

در این بیانیه آمده‌است: «جنبش کارگری ایران در سالیان گذشته برای بهبود شرایط موجود بیشترین هزینه را پرداخت کرده‌است، کارگرانی که حتی قدرت پرداخت اجاره منزل را ندارند و از کم‌ترین اوضاع معیشتی بی‌بهره‌اند، برای رسیدن به حقوق صنفی خود باید زمان طولانی را در پشت میله‌های زندان سپری کنند.»

سندیکای شرکت واحد: «تهدید، بیکاری و زندان» به بخشی از مبارزات روزمره جنبش کارگری تبدیل شده‌است

بنا بر این بیانیه، این احکام در حالی برای فعالان سندیکایی صادر شده که کارگران هفت‌تپه حقوق خود را با تاخیر سه ماهه دریافت می‌کنند و با توجه به سخت و زیان‌‌آور بودن کارشان، طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارخانه اجرا نمی‌شود.

سندیکای کارگران شرکت واحد افزوده‌است: «همانگونه که دستگیری و بیکاری نتوانست فعالین سندیکای کارگران شرکت واحد را از پا درآورد، فعالین سندیکای هفت‌تپه نیز هرگز نخواهند گذاشت این مبارزه از بین برود.»

این بیانیه همچنین خواستار آزادی همه فعالان کارگری از جمله ابراهیم مددی و منصور اسانلو، فرزاد کمانگر، مهدی فراحی شاندیز و لغو احضارهای فعالان کارگری دستگیر شده در روز جهانی کارگر شده‌است.

از سوی دیگر فعالان حقوق بشر و دموکراسی در ایران از تحت فشار بودن اعضای هیات مدیره این سندیکا خبر داده‌اند.

بنا به این گزارش، از صبح روز چهارشنبه ۲۹ مهرماه فریدون نیکوفرد، جلیل احمدی، رمضان علی‌پور و محمد حیدری مهر، چهار تن از اعضای هیئت مدیره سندیکای نیشکر هفت‌تپه از ورود به شرکت منع شده‌اند.

سندیکای کارگران طرح نیشکر هفت‌تپه خوزستان در پی انتخابات آزاد کارگران این شرکت تشکیل شده و اعضای اصلی آن با رأی کارگران انتخاب شده‌اند. این سندیکا یکی ار اعضای اتحادیه بین‌المللی کارگران (آی.بو.اف) است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

dorood bar zahmat-keshaan e iran!

-- hamed ، Oct 23, 2009

درود بر زحمتکشان ایران!

-- hamed ، Oct 23, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)