تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
میرحسین موسوی:

«از شعارهای رادیکال دوری کنید»

میر حسین موسوی، نامزد معترض انتخابات، عصر گذشته با حضور در تحریریه روزنامه «کلمه سبز» از این که شرایط فعلی اجازه انتشار این روزنامه را نمی‌دهد ابراز تاسف کرد اما در عین حال گفت تعطیلی این روزنامه را باید اتفاقی موقت فرض کرد چرا که ضرورت‌های داخلی و خارجی ایجاب می‌کند سرانجام همه صداها اجازه شنیده شدن پیدا کنند.

روزنامه «کلمه سبز» به صاحب امتیازی میرحسین موسوی در اسفند ماه سال گذشته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار گرفت اما در روز ۷ تیر سال ۸۸ با فشار نهادهای امنیتی از انتشار بازماند. مسئولان این روزنامه طی هفته‌های اخیر قصد داشتند دوره جدیدی از انتشار را آغاز کنند ولی به گفته آنان شرایط امنیتی باز هم مانع انجام این کار شده‌است.


تصمیم مسئولان روزنامه مبنی بر عدم انتشار آن، در روزهای گذشته به اعضای تحریریه ابلاغ شد و عصر چهارشنبه نیز میرحسین موسوی با حضور در جمع کارکنان «کلمه سبز» دلایل عدم انتشار این روزنامه را برای آنان تشریح کرد.

او گفت که به دلیل شرایط امنیتی موجود، هزینه‌های انتشار این روزنامه از فواید آن بیشتر است و تصمیم جمعی وی و هم‌فکرانش این بوده که از انتشار آن صرف نظر کنند.

سازمان گزارشگران بدون مرز می‌گویند پس از سرکوب روزنامه‌نگاران در ماه‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران علاوه بر توقیف شماری از مطبوعات، ده‌ها روزنامه‌نگار ایرانی هم اکنون در بازداشت به‌سر می‌برند یا فراری هستند.

میرحسین موسوی در همین سخنان از روش‌های ابتکاری برای اطلاع‌رسانی که طی ماه‌های گذشته از سوی شبکه اجتماعی هوادارانش پیگیری شده به عنوان «بدیل‌های رسانه‌ای قابل اطمینان» یاد کرد و گفت: شیوه‌های ابتکاری و خلاقانه به کار گرفته شده در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد اگر کسانی بخواهند یک دست را ببندند در عوض آن، صدها دست باز خواهد شد.

او همچنین از کسانی که به گفته وی درصدد هستند دور جامعه دیوار بکشند انتقاد کرد و گفت این کار سبب خواهد شد تا شرایط برای ایجاد وضعیت انفجاری مهیا شود.

کاندیدای دوره دهم ریاست جمهوری ایران در بخش دیگری از سخنان خود به بیان برخی ویژگی‌های جنبش سبز پرداخت و «ضد خشونت و ضد آنارشی بودن هواداران این جنبش را گواهی بر روح مسالمت‌جوی حاکم بر آن» دانست.

موسوی از کسانی که به گفته او «درصدد هستند دور جامعه دیوار بکشند» انتقاد کرد و گفت این کار سبب خواهد شد تا شرایط برای ایجاد وضعیت انفجاری مهیا شود

این نامزد ریاست‌جمهوری ایران گفت که هواداران «جنبش سبز» ترکیبی از همه ارزش‌های خوب را در کنار یکدیگر قرار داده و «این جامعه‌ای است که می‌خواهد همه چیز را با هم داشته باشد.جامعه‌ای که در آن مردم هم می‌توانند از شهادت ندا آقا سلطان ناراحت باشند و هم از شهادت مردم در غزه و دیگر نقاط جهان ابراز تاسف کنند.»

میرحسین موسوی از سرداده شدن برخی شعارهای به گفته او «رادیکال» توسط هواداران جنبش سبز ابراز نارضایتی کرد و گفت که به نفع همه ماست شعارهایی متناسب با «ظرفیت کشور» طرح کنیم و از طرح «شعارهای انحرافی و غیرمنطبق با وضعیت کشور» بپرهیزیم.

وی دلیل اصلی سردادن شعارهای رادیکال در تجمع‌های خیابانی را ناشی از عصبانیت مردم نسبت به شرایط موجود ارزیابی کرد اما گفت که به اعتقاد وی «شعارهای انحرافی باعث ریزش بخشی از نیروهای حامی اصلاح‌طلبان» می‌شود.

سردادن شعارهایی چون «استقلال، ‌آزادی، جمهوری ایرانی» و «مرگ بر جمهوری اسلامی» از سوی برخی از معترضان در تظاهرات خیابانی نگرانی دولتمردان جمهوری اسلامی و خطیبان نظام جمعه و همچنین اصلاح‌طلبان را در پی داشته‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درود بر موسوی
سلام بر کروبی

-- داریوش ، Oct 22, 2009

بنظر اینجانب نیزخواستن مرگ به کسی ویاگروهی نشانه ضعف است وشعار خوبی نیست .ضمناخواسته اصلی جنبش سبز دردرجه اول استعفای دولت کودتا .آزادی زندانیان سیاسی،محاکمه عوامل کودتا واستقرار دولت سبزملی ورعایت قانون اساسی واصلاح قوانین موجود میباشد.بنابراین قبل از رسیدن به این مواد نامگذاری آن لازم نیست

-- امید ، Oct 22, 2009

ر استقلال آزادی ،جمهوری ایرانی حامل این معنا ست که جنبش مردمی خواستار دموگراسی در تمام زوایا ست به این معنی است که ایران آزاد فردا قوانینی را میخواهد که مردم آز هر زبان ،دین ، عقیده ، رنگ ، وملیت آزادی بیان ،زندگی واز شریط مساوی بر خودار باشند که سی سال جمهوری اسلامی به دلیل داشتن اسلامی عاری از این خاصیت بوده پس حامیان حگومت دمکراتیک نباید با این گونه شعار ها مشکلی داشته باشند،و اگر دارند یا در اندیشه هایشان باز نگری کنند یا مردم و جنبش را به حال خود بگذارندو فراموش نکنیم بخش اعظمی از آنهائی که به احمدی نژاد رای نداده و به دیگران دادند به جمهوری اسلامی نه گفتند .

-- بابای باران ، Oct 22, 2009

چرا از نام ایرانی ترس داشته باشیم جناب موسوی!! اگر ایرانی نیستیم پس چه باید باشیم! اگر امکان دارد ملیت من را شما مشخص کنید؟

به نظرم همین گونه شعار ها هست که در آینده موجب وحدت گروههای ایرانی می شود!
آدمهایی که در چک رپوبلیک هستند مگر می شود گفت جمهوری کاتولیک؟
جمهوری چک می گویند!
تو این سالها بسیار دزد و دروغ شنیدم ار اصلاحات و غیر اصلاحات و اصول گرا همه به اندازه هایی در دوره های گوناگون دزدی کردند و دروغ گفتند. بابا دست بردارید از این تعصب های قومی و مذهبی و ملیتی!!
واقعیت را نشان بگید تا مردم روی یک کدام از این قوم گرایی و مذهب گرایی و ملی گرایی خشک همه جا پا فشاری نکنند. مردم ایران اگر نتوانند بگویند ما جمهوری ایرانی می خواهیم شما چکار باید بکنند! آیا شما هم فشار می آورید که چیز دیگری باشد! اگر چنین است پس به نخستین کلمه یعنی جمهوری بودن آن باور ندارید!!!

-- مسعود ازپارس ، Oct 23, 2009

آقای موسوی به قول آقای خمینی که شما قبولش دارید پدران ما برای خودشان رفراندوم کردند مردم هم میخواهند برای خودشان رفراندوم داشته باشند اگر هر نظامی پیروز شد همه باید تابع آن باشند.
آیا این خواسته زیادی است اگر میگوید مرحله بعد آیا نباید در گفتار تان تضمینی باشد.
آیا بهتر نیست بگذارید مردم خودشان راه را به همدیگر وشما نشان دهند.
آقای موسوی 8 سال دوران نخست وزیری شما که جنگ ناخواسته یا به قول شما تحمیلی بود ،8 سال آقای هاشمی هم که دوران سازندگی بود که فقط به سرو سامان دهی دوستانشان در راس مدیریت کشور سپری شد و باز هم سر مردم بیکلاه ماند ،8سال آقای ختمی هم که فرصت سوزی شد ، آیا وقت آن نرسیده که دین خودرا به مردم و ایران هم ادا کنید.
لطفا نگذارید خرداد76 تکرار شود.
یک ایرانی و (بعد)حامی مهندس موسوی

-- ایرانی یا به تعبیری غیر خودی ، Oct 23, 2009

استقلال آزادی
جمهوری ایرانی‌

-- بدون نام ، Oct 24, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)