تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

احتمال تنبیه ماموران «عصبانی» حوادث اخیر

اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی ایران می‌گوید مامورانی که در جریان درگیری‌های خیابانی، به دلیل «عصبانیت»، دست به اعمال غیرقانونی زده‌اند، ممکن است تنبیه شوند.

آقای احمدی‌مقدم در عین حال افزود که «دل‌مان نمی‌‌آید ماموری که فحش و کتک خورده و بعد عصبانی شده و شیشه‌ یک ماشین را شکسته، تنبیه کنیم.»

به گزارش ایلنا، فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه باید در برخورد با مردم، مدارا و مراعات ملاک‌مان باشد، افزود: «می‌بینیم که ماموری که برادر بسیار خوبی است، اما تند شده و زده شیشه یک خودرو را هم شکسته، حال می‌خواهیم تنبیه‌ش کنیم، دل‌مان نمی‌آید. چرا که مامور، فحش خورده، سنگ خورده، عرق ریخته و حالا کاری هم کرده، اما نمی‌شود و همین را هم ما نمی‌پذیریم.»


اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران

آقای احمدی‌مقدم که در همایش عمومی فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: «نکته مهم، تسلط بر اعصاب است که کار پلیس نوعا با استرس همراه است و ماموران باید اعصاب پولادی داشته باشند.»

وی با اشاره به تعطیلی بازداشتگاه کهریزک و لزوم برخورد با «اراذل و اوباش» گفت: «داستان کهریزک باعث تعطیلی آن شد و شاید اوباش احساس کنند که چتر امنیتی برای‌شان ایجاد شده است. اما آن‌جا به دلیل پایین بودن سطح استاندارد بسته شد و مکان جدید که نو است و به تازگی ساخته شده، باید به زودی از سازمان زندان‌ها مجوز بگیرد.»

در همین حال فرهاد تجری، از اعضای کمیته پیگیری مجلس در باره حوادث پس از انتخابات در گفتگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت مربوط به پیگیری پرونده‌ کهریزک و متهمان آن گفته است: «تعداد بازداشتی‌ها بسیار بیشتر از هشت نفر بوده و از تعداد افراد بیشتری نیز تحقیقات به عمل آمده، اما تعدادی با قرار وثیقه آزاد شده‌اند و عده‌ای نیز محکومیتی متوجه‌شان نشده است.»

«می‌بینیم كه ماموری که برادر بسیار خوبی است، تند شده و زده شیشه یك خودرو را هم شكسته، حال می‌خواهیم تنبیهش كنیم، دل‌مان نمی‌آید»

در جریان اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران، به گفته مخالفان دولت، ده‌ها تن کشته شده‌اند که گفته می‌شود بسیاری از آنها در اثر تیراندازی نیروهای بسیجی و نیروی انتظامی جان باخته‌اند.

نیروی انتظامی در جریان اعتراضات خیابانی پس از انتخابات، به مقابله با معترضان پرداخت که هزاران نفر در جریان این درگیری‌ها زخمی و بازداشت شدند.

مهدی کروبی نامزد معترض به نتیجه انتخابات نخستین کسی بود که از شکنجه و تجاوز به برخی زندانیان در بازداشتگاه کهریزک پرده برداشت.

چند تن از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر از جمله محسن روح‌الامینی و امیر جوادی‌فر در این بازداشتگاه بر اثر «شکنجه‌» جان خود را از دست دادند.

در پی این حوادث، رهبر جمهوری اسلامی دستور تعطیلی بازداشتگاه کهریزک را صادر کرد، اما تاکنون از جریان رسیدگی به پرونده متهمان بازداشتگاه کهریزک، اطلاعات دقیقی منتشر نشده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)