تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

خاتمی: پایداری مردم گره‌گشا است

محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران با انتشار نامه‌ای اعلام کرد که برای تحقق آینده‌ای روشن‌تر، نباید از موانع و مشکلات «هراسید» و مهم، «پایداری» مردم است که «گره‌گشا» است.

آقای خاتمی این نامه را امروز شنبه در پاسخ به پیام‌های تبریکی که به مناسبت سالروز تولدش برای وی ارسال شده بود، منتشر کرده است.

محمد خاتمی ۲۱ مهر ۱۳۲۲ در اردکان چشم به جهان گشود. او سومین فرزند آیت‌الله روح‌الله خاتمی است.

رئیس جمهوری پیشین ایران در نامه خود آورده است: «باید استوار بود و به لطف خداوند امیدوار و به آینده‌ای روشن‌تر از امروز چشم دوخت و دل سپرد.»


جشن تولد ۶۶ سالگی محمد خاتمی

در بخش دیگری از نامه او آمده است: «آنچه مهم است، بیداری و هوشیاری و امیدواری و پایداری خود مردم است که گره‌گشا است و قهرمان راستین کسی است که مردم را قهرمان بداند.»

پیش‌تر میرحسین موسوی نخست وزیر پیشین ایران نیز با انتشار بیانیه‌های متعددی از مردم خواسته بود که برای خروج از وضعیت کنونی، «امیدوار و هوشیار» باشند.

در ایران بیش از چهار ماه است که تنش‌ها بر سر صحت نتیجه انتخابات آغاز شده است. بر اثر این تنش‌ها تعدادی کشته و صد‌ها تن دستگیر و زندانی شده‌اند.

هفته گذشته گروهی از دوستداران محمد خاتمی در مراسمی، ۶۶ سالگی وی را جشن گرفته بودند.

در این مراسم، لوح یادبودی از سوی حاضران به خاتمی اهداء شد که در آن نوشته شده بود: «زادروز خجسته مهر و مهربانی را که فروغ گرمابخش روشنگرش از لبخند شکفته در چشم‌های نجیبت می‌تراود، تبریک می‌گوییم.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بي ترديد قهرمانهاي واقعي مردم معمولي هستند. هيچ مقامي با هر قدرت مالي و نظامي نمي تواند در مقابل آنها براي هميشه مقاومت كند.

-- محمد ، Oct 17, 2009

«آنچه مهم است، بیداری و هوشیاری و امیدواری و پایداری خود مردم است که گره‌گشا است و قهرمان راستین کسی است که مردم را قهرمان بداند.»؟؟؟؟؟ بیداری و هوشیاری و امیدواری غیر از اینکه به «پای» «داری» رفتن منجر شود گره دیگری را نمی گشاید. جنبش سبز هم با وجود خاتمی و کیک تولد بریدن او!!!! به قهقرا خواهد رفت. قهرمانهای راستین همانند میرزا رضا کرمانی همانا کسانی هستند که نا امید از بی غیرتی مردم خود بر علیه ظلم قیام کردند و می کنند.

-- بدون نام ، Oct 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)